Jij zou het halve forum moeten vernoemen, toch?MarthaMartha schreef:leukerd!!helma schreef:vandaar dat ik een dochter heb die Martha heetjvdg schreef: Dan intieme vrienden
Ik vind het nog steeds super, zo'n naamgenootje!

Jij zou het halve forum moeten vernoemen, toch?MarthaMartha schreef:leukerd!!helma schreef:vandaar dat ik een dochter heb die Martha heetjvdg schreef: Dan intieme vrienden
IK ???????????????????????????????????????????????????Jean le Fontain schreef:Jij zou het halve forum moeten vernoemen, toch?MarthaMartha schreef:leukerd!!helma schreef:
vandaar dat ik een dochter heb die Martha heet
Bert, Gijs83, Tiberius, Hendrikus, JvdG, Christiaan, Johann Godfried Walther, Adrianus, Kaw,MarthaMartha schreef:IK ???????????????????????????????????????????????????Jean le Fontain schreef:
Jij zou het halve forum moeten vernoemen, toch?
Bert Mulder schreef: Gewoon een vraag, want dit lijkt vreemd hier in het verre Canada
Geeft men een kind in Nederland een doopnaam van, zeg maar eens Gijsbertus Karel Timmerman
Staat er op het kaartje: en we noemen hem Klaas....
Hoe zit dat?
Of is dat gewoon een ezelsbruggetje om iemand te vernoemen, en hem toch ondertussen lekker de naam te geven waar de ouders toch eigenlijk echt zin in hebben?
Je kunt hem ook Gijs noemen, of Gijsbert, of als het kind ipv Karel Johannes heet, dan noem je hem Gijsbert-Jan of zo. Op het kaartje staat dan Johannes Gijsbertus en we noemen hem Gijsbert-Jan. Prima toch?? Uit ervaring weet ik dat het kind later gewoon Gijs gaat heten omdat veel makkelijker is.Bert Mulder schreef: Dus in mijn voorbeeld heet het kind Gijsbertus Karel Klaas Timmerman?
Waarom vind je dat? Ipv Gijsbertine heb je ook Gijsbertha. Als je nu graag je vader wilt vernoemen en je hebt alleen maar dochters, waarom dan niet....Lapressa schreef:Wat ik lelijk vind is van jongens namen meisjes namen maken of andersom
Om bij Gijs te blijve, dan word het Gijsbertine. Ik vind dat van die gekunselde namen.
Zelf vind ik het wel leuk als je de roepnaam kan herleiden in de doopnamen. Vernoemen is toch wel erg leuk. Zeker naar opa en oma's die dan nog leven.
Je hebt in ieder geval wel door dat jij er niet voor in aanmerking komtJean le Fontain schreef:Bert, Gijs83, Tiberius, Hendrikus, JvdG, Christiaan, Johann Godfried Walther, Adrianus, Kaw,MarthaMartha schreef:IK ???????????????????????????????????????????????????Jean le Fontain schreef:
Jo-Ann.
MarthaMartha's 10-tal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wijntje klinkt toch altijd nog beter dan Albion.albion schreef:Mijn vader was bang dat we ruzie zouden krijgen om de namen, dus
noemde hij de oudste dochter naar zijn moeder en schoonmoeder.
De jongste dochter naar zijn schoonmoeder en moeder.
De oudste zoon naar zijn vader en schoonvader.
De jongere zoon naar zijn schoonvader en vader.
De jongste zoon heet naar zijn zoontje die overleden is op 4-jarige leeftijd en
heeft dus dezelfde namen van zijn schoonvader en vader.
Toen we groter werden konden we dit niet waarderen. (vooral de meiden). Gelukkig waren de namen normaal, maar zijn tantes heetten Wijntje, Mijntje en Trijntje. Blij dat ik zo niet heet.
jvdg schreef:Wijntje klinkt toch altijd nog beter dan Albion.albion schreef:Mijn vader was bang dat we ruzie zouden krijgen om de namen, dus
noemde hij de oudste dochter naar zijn moeder en schoonmoeder.
De jongste dochter naar zijn schoonmoeder en moeder.
De oudste zoon naar zijn vader en schoonvader.
De jongere zoon naar zijn schoonvader en vader.
De jongste zoon heet naar zijn zoontje die overleden is op 4-jarige leeftijd en
heeft dus dezelfde namen van zijn schoonvader en vader.
Toen we groter werden konden we dit niet waarderen. (vooral de meiden). Gelukkig waren de namen normaal, maar zijn tantes heetten Wijntje, Mijntje en Trijntje. Blij dat ik zo niet heet.
klopt ja, Mijn Allerliefste Favoriet!Jo-Ann schreef:Jean, inderdaad, je bent MAF!!!!!!
dat maak jij ervan, dat durf ik niet te zeggen!henriët schreef:klopt ja, Mijn Allerliefste Favoriet!Jo-Ann schreef:Jean, inderdaad, je bent MAF!!!!!!
![]()
![]()
Volgens mij is Adrianus van voor de tijd van MM...Jean le Fontain schreef:Bert, Gijs83, Tiberius, Hendrikus, JvdG, Christiaan, Johann Godfried Walther, Adrianus, Kaw,MarthaMartha schreef:IK ???????????????????????????????????????????????????Jean le Fontain schreef:
Jo-Ann.
MarthaMartha's 10-tal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()