Wist je dat . . . [8]

Lourens

Re: Wist je dat . . . [8]

Bericht door Lourens »

- dat ik geen hout snap van het beleid?
- dus nu maar ga stoppen.
- iedereen een goede nacht toewens?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

fluitje schreef:- dat ik geen hout snap van het beleid?
- dus nu maar ga stoppen.
- iedereen een goede nacht toewens?
Je hoeft niet alles te begrijpen toch? Geef je er maar aan over, het is voor je eigen bestwil ;)
Weltrusten!
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

MarthaMartha schreef:... dit de laatste dag alweer is van mijn eerste werkweek na de vakantie
... ik alweer tot over mijn oren in het werk zit
... ik van sommige mensen zó moe word.....
... ik overweeg een paar cliëntcontacten stil te leggen
... als ze zelf niet mee werken helpt het allemaal niks
(sommige mensen denken dat ze hun probleem hier op tafel kunnen leggen en dat ik het dan wel even oplos ofzo..... tja, niet dus)
Over deze posting heb ik even na zitten denken.
Willen die mensen niet meewerken of kunnen ze niet meewerken?
Lassie

Bericht door Lassie »

nou sommige mensne denken dat het aankomt waaien en denken dat ze dan niks hoeven te doen.... Als je iets wil veranderen aan jezelf (of je loopt ergens tegen aan) dan moet je niet met je armen over elkaar gaan zitten, maar er actief mee bezig gaan. En er voor gaan. Dat is zowel voor je zelf prettig als voor je hulpverleenster.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jo-Ann schreef:
MarthaMartha schreef:... dit de laatste dag alweer is van mijn eerste werkweek na de vakantie
... ik alweer tot over mijn oren in het werk zit
... ik van sommige mensen zó moe word.....
... ik overweeg een paar cliëntcontacten stil te leggen
... als ze zelf niet mee werken helpt het allemaal niks
(sommige mensen denken dat ze hun probleem hier op tafel kunnen leggen en dat ik het dan wel even oplos ofzo..... tja, niet dus)
Over deze posting heb ik even na zitten denken.
Willen die mensen niet meewerken of kunnen ze niet meewerken?
Tja, dat heb ik opengelaten. Want wát de reden ook is, zonder hen begin ik niks. Sommige mensen kunnen niet, daarvoor moet je passende begeleiding zoeken die langdurig kan zijn. Maar vergis je niet, er zijn genoeg mensen die niet willen. Dat is hun goed recht. Ze lopen vast in een situatie, voelen en weten dat het anders moet, maar het oude gedrag is zo vertrouwd, en het nieuwe zo moeilijk en eng en spannend (wat in de praktijk natuurlijk wel meevalt, maar die drempelvrees snap ik wel, en dan geven ze op, maar ze willen nog steeds wel dat het anders wordt. Soms hebben mensen aparte verwachtingen. Alsof een hulpverlener de wereld om hen heen wel even aan zal passen aan hun wensen, terwijl die hen alleen kan leren er anders mee om te gaan, of er anders in te staan. Ze hóeven niet te willen, dat moeten ze tenslotte zelf weten, maar dan moeten ze de consequentie nemen dat dingen hetzelfde blijven.

Ik heb bewondering voor mensen die die hulp zoeken en gaan vechten om cirkels te doorbreken, zich anders op te stellen, of wat ook maar! Het is een enorme klus! een dappere klus.

Maar deze frustratie zit bij iemand die het prima weet, en ja en amen knikt waar ik bij ben (op dagbesteding, medicatie, tijdsplanning, etc etc, maar vervolgens niets meer doet, als zijn vrouw frustreren door -liggend op de bank- commentaar op haar te leveren.

Omdat dit gevoelig kan liggen, had ik het wellicht beter niet neer kunnen zetten. Mijn frustratie gold een specifieke situatie waar ik al bijna een jaar aan het werk ben, en nog steeds niets heb bereikt. Op een gegeven moment kun je dan gewoon beter stoppen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

henriët schreef:
ff kijken of de mods uitgerust zijn na hun vakantie,

enne nee t is niet omdat ik jullie niet mag hoor,

Dat weten we wel hoor. En we zijn uitgerust genoeg om te modereren.
Enne, nee dat is ook niet omdat ik jou niet mag hoor.

henriët schreef:
overigens, heb ik nog steeds een bos bloemen van de mods tegoed...

Je weet waar je ze kan komen halen.

toch leuk... zoiets...
:yahoo :garde :yahoo :slurp
alleen vraag ik me af waar de rest blijft...................... :nananere
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

... ik aan Adorote moest denken toen ik dit artikel gisteren in het Reformatorisch Dagblad las? :)
Ontvoerde tuinkabouter keert terug na wereldreis
LONDEN (RD) – Dag in, dag uit staren naar het passerende ver­keer. Nu en dan kopjes óf een plasje krijgen van een kat.
Soms een blik van de eigenares toegeworpen krijgen.
Dat was zo’n beetje het leven dat tuinkabouter Murphy door­bracht in het Britse Gloucester.
Ongeveer zeven maanden ge­leden veranderde Murphy’s le­ventje drastisch. Hij werd gekidnapt uit de tuin. Nu ge­beurt dat vaker met tuinkabou­ters.
Tussen Fransen en Walen ontstond eind jaren 90 zelfs een ware kabouteroorlog. Fran­se en Waalse kabouterbezitters ontvoerden elkaars dwergen.
In Frankrijk werd het Bevrij­dingsfront van de Tuinkabouter opgericht. Als antwoord daarop verenigden Vrienden van de kleine Rufus zich om hun tuin­kabouters weer terug te halen.
De ontvoering van Murphy had niets met een kabouter­oorlog te maken, maar is onder­tussen wel opmerkelijk.
De tuinkabouter keerde deze week namelijk na een wereld­reis van zeven maanden terug in de tuin van Eve Stuart-Kelso. Zij trof haar aardewerken vriend aan samen met een fo­toalbum dat hem in twaalf lan­den laat zien.
Bij zijn spontane terugkomst was Stuart-Kelso hem allang vergeten.
Ze vond het aanvankelijk een beetje angstig om de dwerg na zijn ‘vakantie’, in onder meer Nieuw-Zeeland, Thailand, Swa­ziland en Vietnam, weer thuis aan te treffen.
„Er is meer in het leven dan de hele dag verkeer gade te slaan en door katten te worden ondergeplast”, schreef de nog onbekende ontvoerder in een briefje dat hij bij de tuinkabou­ter had gevoegd.
De Britse politie zegt de ont­voering als een gewone straf­zaak te behandelen.
... Ik me afvraag of tuinkabouters die ontvoerd zijn zich 's nachts ook bezig zijn met het voorbereiden van een heerlijke maaltijd met pieterselie en bitterballen...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Moni

Bericht door Moni »

.... ze bij de belastingdienst fouten blijven maken.
.... wij vandaag de gewijzigde huurtoeslag kregen.
.... ze van de nieuwe norm uitgaan met de oude huurprijs....grrrr
.... ik wilde doorgeven dat de huurprijs verhoogt is, maar mijn zus haar digid wachtwoord vergeten is :jongle
MarthaMartha

edele strijdster schreef:... ik aan Adorote moest denken toen ik dit artikel gisteren in het Reformatorisch Dagblad las? :)
Ontvoerde tuinkabouter keert terug na wereldreis
LONDEN (RD) – Dag in, dag uit staren naar het passerende ver­keer. Nu en dan kopjes óf een plasje krijgen van een kat.
Soms een blik van de eigenares toegeworpen krijgen.
Dat was zo’n beetje het leven dat tuinkabouter Murphy door­bracht in het Britse Gloucester.
Ongeveer zeven maanden ge­leden veranderde Murphy’s le­ventje drastisch. Hij werd gekidnapt uit de tuin. Nu ge­beurt dat vaker met tuinkabou­ters.
Tussen Fransen en Walen ontstond eind jaren 90 zelfs een ware kabouteroorlog. Fran­se en Waalse kabouterbezitters ontvoerden elkaars dwergen.
In Frankrijk werd het Bevrij­dingsfront van de Tuinkabouter opgericht. Als antwoord daarop verenigden Vrienden van de kleine Rufus zich om hun tuin­kabouters weer terug te halen.
De ontvoering van Murphy had niets met een kabouter­oorlog te maken, maar is onder­tussen wel opmerkelijk.
De tuinkabouter keerde deze week namelijk na een wereld­reis van zeven maanden terug in de tuin van Eve Stuart-Kelso. Zij trof haar aardewerken vriend aan samen met een fo­toalbum dat hem in twaalf lan­den laat zien.
Bij zijn spontane terugkomst was Stuart-Kelso hem allang vergeten.
Ze vond het aanvankelijk een beetje angstig om de dwerg na zijn ‘vakantie’, in onder meer Nieuw-Zeeland, Thailand, Swa­ziland en Vietnam, weer thuis aan te treffen.
„Er is meer in het leven dan de hele dag verkeer gade te slaan en door katten te worden ondergeplast”, schreef de nog onbekende ontvoerder in een briefje dat hij bij de tuinkabou­ter had gevoegd.
De Britse politie zegt de ont­voering als een gewone straf­zaak te behandelen.
... Ik me afvraag of tuinkabouters die ontvoerd zijn zich 's nachts ook bezig zijn met het voorbereiden van een heerlijke maaltijd met pieterselie en bitterballen...
hey ES je bent er weer.....
MarthaMartha

... ik zóóóó lui was na het eten
... me languit buiten op de tuinbank heb geïnstalleerd
... wel een uur heb geslapen

... binnenkwam en het stonk!
... was druivensap aan het koken...
... helemaal vergeten
... alles zwart!
... balen

... gelukkig heb ik nog veel meer druiven in de tuin
... gelukkig werd ik wakker
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

- Ik vanavond niet naar Ds. Pronk kan op Strijen-Sas. Dat heel erg jammer is. Helaas geen vervoer.

ik nu nog maar een eind ga fietsen, en me fototoestel meeneem.
MarthaMartha

... ik niet weet wat ik vanavond zal gaan doen...
... mijn broers gaan weg, die zie ik pas tegen 12 uur weer denk ik (hoop ik).
... mijn huis is schoon, de boodschappen gedaan, bijbelverhaal voor vakantiebijbelweek is voorbereid, alles is klaar....
... avondje thuis lezen?
... of toch nog ergens even op de koffie?
... mmm.... weet nog niet.
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:... ik niet weet wat ik vanavond zal gaan doen...
... mijn huis is schoon, de boodschappen gedaan, bijbelverhaal voor vakantiebijbelweek is voorbereid, alles is klaar....
... avondje thuis lezen?
Hoever ligt Linquenda af van Sliedrecht?
Wss te ver om ff langs te komen voor een baksie.
MarthaMartha

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:... ik niet weet wat ik vanavond zal gaan doen...
... avondje thuis lezen?
Hoever ligt Linquenda af van Sliedrecht?
Wss te ver om ff langs te komen voor een baksie.
tja... dan is het al tegen negenen voor ik er ben.....
maar ik doe dat graag op een ander moment!!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

MarthaMartha schreef: ... mijn broers gaan weg, die zie ik pas tegen 12 uur weer denk ik (hoop ik).
.
Zij jouw broers nog van die echte 'stappers'? Of houden ze het nog 'netjes'?

Groeten Gijs ::salut
Gesloten