Vijf Nederlanders verkracht tijdens werkvakantie

Lassie

Re: Vijf Nederlanders verkracht tijdens werkvakantie

Bericht door Lassie »

Gisteren tijdens de dienst is er gebeden voor de (reis)leider van de groep, die bij ons in de gemeente zit. Hij was gisteren ook aanwezig tijdens de dienst. Het was goed om zo met elkaar in gebed geweest te zijn, niet alleen voor de nederlanders maar ook voor de daders voor het land Kenia waar elke dag vrouwen worden verkracht. En laten we dat ook zeker niet vergeten in ons gebed. En dan ook blijven bidden.

Je merkte zo dat mensen er zo diep van geschrokken zijn dat ze na de dienst veel met elkaar gehuild en gepraat hebben. Het leefde ook echt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Lassie schreef:een van die jongens/mannen zat bij ons in de kerk. We kregen allemaal een gebedsbrief (via mail) waarin hij in het kort vertelde over de situatie. Gelukkig zijn de meiden niet besmet met HIV.
dat laatste is al een enorm wonder!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

MarthaMartha schreef:
Lassie schreef:een van die jongens/mannen zat bij ons in de kerk. We kregen allemaal een gebedsbrief (via mail) waarin hij in het kort vertelde over de situatie. Gelukkig zijn de meiden niet besmet met HIV.
dat laatste is al een enorm wonder!
...en helaas, HIV-besmetting is niet zo snel vast te stellen. Pas als het lichaam antistoffen aanmaakt, kan de besmetting worden vastgesteld. Daar gaat enige tijd overheen.
Gian

Bericht door Gian »

Of je besmet bent weet je pas op zn vroegst na 30 dagen. In de regel houd men het op 60 dagen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lassie

Bericht door Lassie »

dat is ook zo heel verschillend. 3 weken op z'n vroegst.
jvdg

Bericht door jvdg »

Als het mij in overdrachtelijke zin zou zijn overkomen, hoe zou ik reageren?

Ik weet het echt niet, en daarom temeer wens ik de slachtoffers de gebeden van allen toe.

Deze vrouwen hebben echt alles overgehad en gegeven om het Evangelie te brengen.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:Als het mij in overdrachtelijke zin zou zijn overkomen, hoe zou ik reageren?

Ik weet het echt niet, en daarom temeer wens ik de slachtoffers de gebeden van allen toe.

Deze vrouwen hebben echt alles overgehad en gegeven om het Evangelie te brengen.
Oeps..... die laatste zin gaat wel wat ver hoor. Hadden ze dit er voor over? Hebben ze dit gegeven? of is het genomen, met geweld en dwang? Inderdaad, de prijs is heel erg hoog geweest, maar dit is er niet een die je van tevoren kunt berekenen en het 'er voor over hebben', denk ik.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gian

Bericht door Gian »

Volgens mij zijn het gewoon projectmatige werkvakantie's. Beetje timmeren en harken ofzo, krijg je gratis eten.
Allicht ten dienste van het evangelisatiewerk.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:Als het mij in overdrachtelijke zin zou zijn overkomen, hoe zou ik reageren?

Oeps..... die laatste zin gaat wel wat ver hoor. Hadden ze dit er voor over? Hebben ze dit gegeven? of is het genomen, met geweld en dwang? Inderdaad, de prijs is heel erg hoog geweest, maar dit is er niet een die je van tevoren kunt berekenen en het 'er voor over hebben', denk ik.....
Inderdaad Marthamartha, ik vraag mij af hoeveel vrouwen dan nog zouden gaan evangeliseren als dit het prijskaartje is wat er aan hangt. Er is hun iets afgenomen en ze zijn beschadigd en ze hebben niet zichzelf gegeven.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Lassie

Bericht door Lassie »

Gisteren in detail gehoord hoe de meiden zijn verkracht: onder dwang (met pistool op hun hoofd).

Ze durven de straat niet meer op omdat ze anders na gewezen en na gekeken worden.

Ze zijn sexueel zo beschadigd dat ze er straks niet meer van kunnen genieten als ze een relatie krijgen en verder.

Graag hiervoor echt gebed.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Heftig allemaal zeg....zeker voor degene die de betreffende mensen kennen. Anders is het al snel ver-van-je-bed.
Als ik dit lees ben ik meer en meer dankbaar dat mijn vriendin veilig en goed is thuisgekomen van een werkvakantie in Servie!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Plaats reactie