DVD Luther

Plaats reactie
Herman
Moderator

DVD Luther

Bericht door Herman »

De verfilmde biografie

Mogelijk hebben sommigen van jullie deze film gezien. Wat vond je ervan? Voegt dit iets toe? Is de geschiedenis juist weergegeven? En Luthers denkbeelden, ofwel theologie?
Jelle

Bericht door Jelle »

Nee niet gezie, ik wist zelfs niet eens dat de film er was.
Brt

Bericht door Brt »

Ja, ik heb de film gezien. Ik vond hem goed en voor zover ik kon nagaan ook kloppen met de werkelijkheid. Het geeft een goed beeld over zijn leven. Ik heb hem voor de zomervakantie gekeken en ben daarna op vakantie geweest naar Oost-Duitsland en heb daar alle plaatsten die een belangrijke rol in zin leven gespeeld hebben bezocht. Het is erg leuk om dan zelf te zien waar hij gewoont en gewerkt heeft. Ik vind de film zeker een aanrader.
Lapressa

Re: DVD Luther

Bericht door Lapressa »

Ik heb hem en vind het een goede film. Het geeft goed weer hoe het er toen aan toe ging. Heb hem wel 2 keer gekeken voor ik helemaal door had wie nu welke kerel was.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik wil deze film altijd nog eens aanschaffen. Heb gedeeltes gezien via een tv-uitzending en vond hem erg goed. Volgens mij is hij te koop via de EO?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Hij is overal te koop, zelf bij free record shop en music store.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
helma

Bericht door helma »

staat er niet erg veel geweld op??
zoiets herinner ik me....
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Alleen als de beelden uit de kerk worden gehaald zie je wat geweld. Zelfs de 'ontvoering' ziet er niet geweldadig uit vind ik. Je ziet juist erg goed dat Luther tegen geweld is maar voor het gesprek aangaan.
Plaats reactie