Waarom moet dat 'bespreekbaar' gemaakt worden? Waarom kan kwaad niet gewoon kwaad genoemd blijven worden? Zodra het om een concreet kwaad gaat, wordt ineens heel moeilijk gedaan.Marnix schreef:Over dat vertrekpunt discussieerden we ook nog een beetje. Dan ben ik het met je eens als je wijst op het: Bewaar het voor het huwelijk. De vragen die ik heb zijn: Zit de zonde hem in de seks of in het niet bewaren ervan tot het huwelijk en als dat niet het geval is geweest, is de seks dan nog een zonde, of ben je dan voor God getrouwd, en als je ongelovig bent en gaat geloven, moet je dan opeens weer gaan wachten of ben je in Gods ogen getrouwd en kan je dus het beste gewoon op korte termijn gaan trouwen. Vanaf het door jou genoemde vertrekpunt wilde ik die punten bespreekbaar maken.
Als je als samenwonend stel tot geloof komt, doe je schuldbelijdenis en trouw je zo snel mogelijk. En tot die tijd gedraag je je als niet-getrouwden (en hoe dat is, weet iedereen). Waarom met allerlei mitsen en maren komen? Denken we daarmee de wereldling te winnen?