Vogels en kippen
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Kippen houden
Je went er snel genoeg aan...
Leven en laten leven, zou ik zegge....
(heb zelf ook kippen)
Leven en laten leven, zou ik zegge....
(heb zelf ook kippen)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
In Haarlem hadden we buren die zo'n krijsend beest hadden rondkuieren.........ze hebben hem uit pure frustratie (de reden weet ik wel hoor.....
) weggedaan...........de buurt weer rúst....

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Welnee. Tegen die tijd moet ik ook zo ongeveer mijn bed uit, dus het is alleen maar handig.Rens schreef:je praat wel ánders als je buren ook een kippenren mét haan gaan houden.........je moet eens opletten hoe snel je daar genoeg van krijgt!!!caprice schreef:Wat is dat nu weer voor onzin.refo schreef:Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- MarthaMartha
Ik heb een aantal jaren in een oud boerderijtje gewoond (studententijd)
Het was er heerlijk.
Een groententuintje dat de -loslopende- konijnen uit de buurt eerder leeg aten dan ik zelf.
konijnen in een hokje, een poes met steeds een nestje jongen, én kippen natuurlijk.
van die prachtige bruine barnevelders die over het erf en de omliggende weilanden scharrelden.
heerlijk verse eitjes elke dag.
Mijn huidige buren hebben ook kippen mét een haan.
Hij kakelt elke morgen en ik vind het prachtig!!!!!!!!
Het was er heerlijk.
Een groententuintje dat de -loslopende- konijnen uit de buurt eerder leeg aten dan ik zelf.
konijnen in een hokje, een poes met steeds een nestje jongen, én kippen natuurlijk.
van die prachtige bruine barnevelders die over het erf en de omliggende weilanden scharrelden.
heerlijk verse eitjes elke dag.
Mijn huidige buren hebben ook kippen mét een haan.
Hij kakelt elke morgen en ik vind het prachtig!!!!!!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Maar om even terug te komen op mijn rijtjeshuisboerderijtje.
Nee, een haan zijn we niet van plan. Gewoon 3 of 4 krielkipjes en daarnaast een paar spannetje kanaries of andere vogeltjes.
Geen kanariefokker (of is het een kweker) op RF?
gisteren heb ik het hok de 1e verflaag gegeven. Begin volgende week de tweede (eerder geen tijd) en dan het hok plaatsen en verder helemaal naar mijn zin maken.
Als het af is zal ik wel een fotootje plaatsen.
Nee, een haan zijn we niet van plan. Gewoon 3 of 4 krielkipjes en daarnaast een paar spannetje kanaries of andere vogeltjes.
gisteren heb ik het hok de 1e verflaag gegeven. Begin volgende week de tweede (eerder geen tijd) en dan het hok plaatsen en verder helemaal naar mijn zin maken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik ben geen fokker of kweker, wel twee nesten bezet. Ik heb een kleine voliere. Hopen dat het wat wordt.!fluitje schreef:Maar om even terug te komen op mijn rijtjeshuisboerderijtje.
jeugdsentiment.jvdg schreef:Ècht niet!caprice schreef: Wat is dat nu weer voor onzin.
Ik ben ervaringsdeskundige....
Mijn vader hield vroeger ook kippen, maar zonder haan.
Vond ik toen al heel jammer.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ja, maar niet zonder positieve gevolgen.albion schreef:jeugdsentiment.jvdg schreef:Ècht niet!caprice schreef: Wat is dat nu weer voor onzin.
Ik ben ervaringsdeskundige....
Mijn vader hield vroeger ook kippen, maar zonder haan.
Vond ik toen al heel jammer.
Lang leve de haan!!
- Wilma van den Berg
jvdg schreef: Ja, maar niet zonder positieve gevolgen.
Lang leve de haan!!

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Ik proef hier haantjesgedrag?

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Morgen zand halen voor de bodem en morgenmiddag of -avond komen de eerste bewoners.
- MarthaMartha
mmmm... en die worden niet high van alle verf- en reinigings luchtjes?fluitje schreef:Morgen zand halen voor de bodem en morgenmiddag of -avond komen de eerste bewoners.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tot hoe lang blijven ze? Een maandje of 5?fluitje schreef:Morgen zand halen voor de bodem en morgenmiddag of -avond komen de eerste bewoners.

Tiberius schreef:Tot hoe lang blijven ze? Een maandje of 5?fluitje schreef:Morgen zand halen voor de bodem en morgenmiddag of -avond komen de eerste bewoners.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Zo. er begint wat schot in te komen (nee, geen schot hagel)
Maar ik had wat fotootjes beloofd dus:

Het vogelpaleisje.

De dames gaan meestal vrij vroeg op stok.

De kanaries.
Maar ik had wat fotootjes beloofd dus:

Het vogelpaleisje.

De dames gaan meestal vrij vroeg op stok.

De kanaries.