Muziek voor als je in een dip zit?

Marnix

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door Marnix »

Ik heb hun live-dvd, schitterende muziek, prachtige teksten!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Ik heb hun live-dvd, schitterende muziek, prachtige teksten!
kan ik daarvan iets op you tube vinden?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marnix

Bericht door Marnix »

Ja, deze:

http://www.youtube.com/watch?v=mTNDRTx2k84
(Psalm 117)

en deze:

http://www.youtube.com/watch?v=qxDrjSrzSvU
(Psalm 125)

Ze hebben ook ingetogener nummers, hangt een beetje van het soort Psalm af. Er staan er nog wel een paar (in Youtube zoeken op Sons of Korah)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Al geluisterd Martha?
judith

Bericht door judith »

Ik heb altijd muziek aan op mijn kamer. Ik kan niet zonder. Soms zet ik het even uit...als ik dieppp moet nadenken.
Maar met huiswerk staat de muziek ook gewoon aan.
En als ik in een dip zit..stja...dan ga ik gewoon effe wat anders doen, rondje buiten lopen...
(of kei hard zingen :nonnon ) of natuurlijk tekenen!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
henriët

Bericht door henriët »

Marnix schreef:Al geluisterd Martha?
nog niet misschien??
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik had vorige week een cd opstaan met niet-ritmische psalmen. Komt er iemand onverwacht binnen, die van geen kerk of godsdienst weet: Wat is DAT ontspannende muziek! zegt ie... En hij MEENDE het...

-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Al geluisterd Martha?
deze hele post heb ik nooit gelezen.... komt vast omdat ie op mijn verjaardag was gepost, dan heb je dat :bobo
maar ja... ik heb ze geluisterd, sommige vind ik wel mooi, anderen weer helemaal niet.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Ik had vorige week een cd opstaan met niet-ritmische psalmen. Komt er iemand onverwacht binnen, die van geen kerk of godsdienst weet: Wat is DAT ontspannende muziek! zegt ie... En hij MEENDE het...

-DIA-
De onderstaande tekst [niet van mij, en ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben] zou je eventueel bekend kunnen voorkomen:
De gemeentezang in de vorm zoals die in Nederland eeuwenlang gebruikelijk is geweest, met zeer langzame gelijke notenwaarden, bevat een meditatieve component en tilt de gemeente uit boven het alledaagse. Meditatieve gemeenschapsbeleving gaat altijd gepaard met langzame beweging. Dit geldt ook voor de retoriek in de eredienst.
Tsja, de een brandt een wierookstaafje om het gevoel van rust en wijding te bereiken, de ander luistert niet-ritmische psalmen, de derde heeft weer iets anders. 't Is allemaal gevoel, sfeer, mystiek misschien - maar 't gaat voorbij aan het wezenlijke.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: Tsja, de een brandt een wierookstaafje om het gevoel van rust en wijding te bereiken, de ander luistert niet-ritmische psalmen, de derde heeft weer iets anders. 't Is allemaal gevoel, sfeer, mystiek misschien - maar 't gaat voorbij aan het wezenlijke.
Hmm... Ik volg op een scanner de gemeentezang van onze HB&Z's (Hervormde Broeders en Zusters), maar dat kan me ten eerste niet bekoren, en ten tweede, ik geloof toch dat het niet louter een kweste van gevoel is. Bij een rustig tempo kun je over te tekst mediteren, in je opnemen, het overdenken terwijl je het zingt... dat lukt me gewoon niet bij de manier van zingen van onze HB&Z's...

-DIA-
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef: Tsja, de een brandt een wierookstaafje om het gevoel van rust en wijding te bereiken, de ander luistert niet-ritmische psalmen, de derde heeft weer iets anders. 't Is allemaal gevoel, sfeer, mystiek misschien - maar 't gaat voorbij aan het wezenlijke.
Hmm... Ik volg op een scanner de gemeentezang van onze HB&Z's (Hervormde Broeders en Zusters), maar dat kan me ten eerste niet bekoren, en ten tweede, ik geloof toch dat het niet louter een kweste van gevoel is. Bij een rustig tempo kun je over te tekst mediteren, in je opnemen, het overdenken terwijl je het zingt... dat lukt me gewoon niet bij de manier van zingen van onze HB&Z's...

-DIA-
Ik kan er maar een ding van zeggen: zet die scanner uit en de CD aan.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:

-DIA-
Ik kan er maar een ding van zeggen: zet die scanner uit en de CD aan.
Nee... Ik wil ook graag op de hoogte blijven wat anderen zeggen, anders moet je alles maar van horen zeggen hebben...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:

-DIA-
Jouw HB&Z's hebben op dit moment geen dienst, dus ik vraag me af wat jouw scanner nu ten gehore brengt.

En kom me niet aan met die verhalen van "over de tekst mediteren". Vorige week postte hier iemand de link naar een dienst waarin we ds Du Marchie Van Voorhuizen hoorden zingen (van http://www.dewoesteweg.nl/). Nou, in dát tempo kun je overal over mediteren, want je zingt zó langzaam dat je alleen nog maar klanken produceert en geen enkel grip meer hebt op het tekstverband. Terwijl je dus de langgerekte klanken van willekeurig welke psalm produceert, kun je ondertussen mediteren over de benzineprijs, de beurscrisis, het feit dat je vergeten bent collectebonnen te kopen, dat je nodig eens in de tuin aan de gang moet, of het feit dat de Dreft in de aanbieding is bij de Plusmarkt.
~~Soli Deo Gloria~~
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Terwijl je dus de langgerekte klanken van willekeurig welke psalm produceert, kun je ondertussen mediteren over de benzineprijs, de beurscrisis, het feit dat je vergeten bent collectebonnen te kopen, dat je nodig eens in de tuin aan de gang moet, of het feit dat de Dreft in de aanbieding is bij de Plusmarkt.
:D
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
En kom me niet aan met die verhalen van "over de tekst mediteren". Vorige week postte hier iemand de link naar een dienst waarin we ds Du Marchie Van Voorhuizen hoorden zingen (van http://www.dewoesteweg.nl/). Nou, in dát tempo kun je overal over mediteren, want je zingt zó langzaam dat je alleen nog maar klanken produceert en geen enkel grip meer hebt op het tekstverband. Terwijl je dus de langgerekte klanken van willekeurig welke psalm produceert, kun je ondertussen mediteren over de benzineprijs, de beurscrisis, het feit dat je vergeten bent collectebonnen te kopen, dat je nodig eens in de tuin aan de gang moet, of het feit dat de Dreft in de aanbieding is bij de Plusmarkt.

Nee, dat zie je verkeerd Hendrikus, bij zo langzaam zingen raak je de wijs kwijt. Je hebt moeite om je aan de wijs te houden (ik althans), maar dat was dan ook extreem.
De scheveningers hebben wel een apart taaltje.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie