Naam Loos schreef:Marnix schreef: Oke. Na 35e vind ik ook rijkelijk laat. Bij 35 jaar is die kans 1:350. Tja, lastig voor me om op dit argument te reageren. Mijn ouders onmoetten elkaar pas laat, trouwden toen ze 30 en 29 waren. Mijn jongste broertje (moeder was 38 bij bevalling) heeft down syndroom. Je moet ook weer niet te lang wachten als dat niet nodig is. Als ik Joanne veel later had ontmoet zouden we daar ook niet mee gaan wachten... Aangezien ze d.v. ruim voor haar 25e trouwt wordt het dan wel weer een ander verhaal natuurlijk.
Sorry wanneer ik hierbij misschien een voor jou wat pijnlijk punt geraakt heb! Mijn ouders waren 27 en 28 toen ze trouwden, en mijn jongste zusje is kerngezond geboren terwijl mijn moeder al 43 was.. De leeftijd zegt niet alles, je kunt ook op je 20ste een kindje met het Down Syndroom krijgen... Gods leiding in je leven... Wat de toekomst brengen moge...
Ik voel me best slecht... jij noemt zelfs naam van je vriendin, ik blijf totaal anoniem. Als je wat wilt weten moet je maar PB'en..
Maakt niet uit, je bent niet verplicht dingen te zeggen die je niet wil zeggen. Ik snap heel goed als mensen anoniem willen blijven. Zelf heb ik er geen moeite mee (ik heb niets te verbergen

). Mijn msn-adres staat zelfs in mijn profiel dus als jij wat wil weten, voeg me gerust toe
Het is ook geen heel gevoelig punt ofzo, ik kan wel wat hebben hoor. En ja, natuurlijk kan je als 40-jarige een gezond kind krijgen, de kans is nog altijd 111 op 112 dat het kind geen syndroom van down heeft.
KleinMeiske, natuurlijk heeft God dit in de hand. Maar dat wil niet zeggen dat we statistieken over verhoogd risico bij hogere leeftijd dus overboord kunnen gooien, als God het wil krijg je toch een gezond kind... of niet. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal. Als je rookt is de kans op een hartinfarct en longkanker ook groter. God geeft mensen verantwoordelijkheden... en dat wil zeggen dat je handelen ook consequenties heeft.