Dat onvruchtbaar zijn kan. Wat maakt het uit of je gelijk achter komt of na 5 jaar?Naam Loos schreef:En dan na een paar jaar genieten erachter komen dat je geen kinderen kunt krijgen, of verminderd vruchtbaar bent?
Dit is uitgaan van het meest negatieve, maar het kan.
Dat je eerst wat wilt doen met wat je geleerd heb kan ik me voorstellen, maar eerst samen genieten is iets waar ik over struikel. Waarom? Goede vraag.. ik heb (nog) niet overal een gevormde mening over. (wat wil je als je zo jong ben?)
Het is misschien meer gevoel of opvoeding, maar het feit dat je natuurlijke weg gaat dwarsbomen zegt wel iets. Wel de lusten, maar niet de lasten. (Zoals kinderen dan gezien worden.)
En alsof kinderen zo'n enorme last zijn. Het zijn eerst de ene lusten en als God het geeft dan de anderen.
Je geeft je gevoel prima weer maar ik mis de motivatie. Mensen zijn geen dieren, ze kunnen op dit vlak keuzen maken. De natuurlijke weg dwarsbomen doe je ook als je na 5 kinderen aan onthouding of anticonceptie gaat doen. Je doet het ook als je medicijnen slikt tegen ziekte of een bril draagt omdat je zonder niet goed ziet. Die dingen lijken me niet verkeerd. Je zult dus moeten nadenken over de vraag of het op gebied van kinderen krijgen wel verkeerd is en waarom.
Volgens mij zijn al die dingen dingen die we van God gekregen hebben en mogen gebruiken op een verantwoordelijke manier. De vraag is dus: Is het verantwoord of niet. Ik ben benieuwd naar je visie!