ze kakelen allebei evenveel......alleen leggen kippen eetbare eieren......
Je begrijpt niet dat de forumregels vrouwen toestaan. Dat zal wel ingegeven zijn door subsidiesgevers uit een bepaalde hoek.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bert Mulder schreef: nou als je oude haan hebt, van welke je soep wilt koken, moet er een kei bij in de pot. Gewoon een grote kei van een paar pond. Als die kei gaar is, kun je de haan weggooien.
Onze buren hebben een haan met een omvangrijk harem.
Dit betekent dat hij 's-morgens extra luiddruchtig zijn leiderschap kenbaar maakt.
Desondanks vind ik het machtig gezellig!
Ik moet er bij vermelden dat meneer vaak verkouden is en derhalve er ook veel dagen zijn dat de buurt in tamelijke stilte de dag kan beginnen.
Bert Mulder schreef: nou als je oude haan hebt, van welke je soep wilt koken, moet er een kei bij in de pot. Gewoon een grote kei van een paar pond. Als die kei gaar is, kun je de haan weggooien.
Onze buren hebben een haan met een omvangrijk harem.
Dit betekent dat hij 's-morgens extra luiddruchtig zijn leiderschap kenbaar maakt.
Desondanks vind ik het machtig gezellig!
Ik moet er bij vermelden dat meneer vaak verkouden is en derhalve er ook veel dagen zijn dat de buurt in tamelijke stilte de dag kan beginnen.
Heb ook nog een kippeltje kippen, met een haan. Ze leggen helaas niet veel maar, daar ze al drie jaar oud zijn. Dit koppeltje kippen is het makste dat ik ooit gehad hebt. De haan kijkt niemand zelfs dreigend aan. En het is heel gezellig. En dat kraaien hoort er gewoon bij. Verder hebben we ook een paar kleine paardjes...
Heb ook wel kalkoenen gehad. Die zijn ook leuk te hebben. Als je goed met ze omgaat, zijn ze heel mak.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder schreef:Als je die haan midden op het dek zet, welke kant rolt het ei van het dak af? Links of rechts?
Bert Mulder schreef:nou als je oude haan hebt, van welke je soep wilt koken, moet er een kei bij in de pot. Gewoon een grote kei van een paar pond. Als die kei gaar is, kun je de haan weggooien.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo schreef:Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.
en jij mag er wel blijven????
begint Refo dan ook om 5 uur 's morgens te krijsen in Gouda?????
mh..
hanen krijsen overdag ook nogal eens
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
refo schreef:Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.
Wat is dat nu weer voor onzin.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod' Dr. J.H. Bavinck
je praat wel ánders als je buren ook een kippenren mét haan gaan houden.........je moet eens opletten hoe snel je daar genoeg van krijgt!!!
je praat wel ánders als je buren ook een kippenren mét haan gaan houden.........je moet eens opletten hoe snel je daar genoeg van krijgt!!!
Ècht niet!
Ik ben ervaringsdeskundige....
Mijn vader hield vroeger ook kippen, maar zonder haan.
Vond ik toen al heel jammer.