Ik kwam net bij me oma, daar bracht de post net het Kerkelijk Nieuws van de classes Tholen. Ds. De Jongste schreef een heel stuk over de legging, hier zomaar 2 punten:
- De legging is een volstrekt overbodig kledingstuk, waarvan het verspilde materiaal beter gebruikt kan worden voor fatsoenlijke kleding ten behoeve van mensen in landen met armoede en grondstoffenschaarste.
- De legging doet denken aan plaatjes uit de oude doos, waarop mannelijke grijsaards prijken, die iets dergelijks in bed droegen tegen de koude nachten: overdag zouden ze in het publiek een bespotting zijn geweest
sweelinck 25 schreef:Ik kwam net bij me oma, daar bracht de post net het Kerkelijk Nieuws van de classes Tholen. Ds. De Jongste schreef een heel stuk over de legging, hier zomaar 2 punten:
- De legging is een volstrekt overbodig kledingstuk, waarvan het verspilde materiaal beter gebruikt kan worden voor fatsoenlijke kleding ten behoeve van mensen in landen met armoede en grondstoffenschaarste.
- De legging doet denken aan plaatjes uit de oude doos, waarop mannelijke grijsaards prijken, die iets dergelijks in bed droegen tegen de koude nachten: overdag zouden ze in het publiek een bespotting zijn geweest
En die plaatjes erbij...... Jaja, dit is echt een belachelijk maken van je eigen geloof mijns inziens. Het christendom, de kerk lekker voor gek zetten. BAH! Een stuk over de legging komt in de krant...laten ze er nu ook een meditatie inzetten! Dat lijkt me beter werk....
Het meest geweldige van deze discussie vind ik dat de harde meningen van de man vandaan komt... dat riekt iets naar onderdrukking van de vrouw (*wat zij wel en niet mag en kan doen/dragen).... Mannen... hebben jullie niets beters te doen dan je druk te maken over kledingstukken van de vrouw? Jullie lijken wel moslims... (*denk dan aan de wijk ergens in Almere waar men zo'n punt maakte van het wel of niet dragen van een korte broek bij bouwvakkers!!!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
sweelinck 25 schreef:Ik kwam net bij me oma, daar bracht de post net het Kerkelijk Nieuws van de classes Tholen. Ds. De Jongste schreef een heel stuk over de legging, hier zomaar 2 punten:
sorry hoor, maar ik kan er niet bij, ik vind het erg jammer dat de dominee dit schrijft...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....