
Mijn vrouw en ik zijn nu dik een jaar getrouwt en in die tijd hebben we nu voor 2000 euro aan de tandarts betaald voor restauratiewerkzaamheden aan het gebid van mijn vrouw. Vandaag is gebleken dat de tandarts een specialist heeft ingeschakelt om een halfafgemaakte en nu ontstekende wortelkanaalbehandeling alsnog te repareren. Daarnaast moeten er nog een aantal vullingen vervangen worden en immer opduikende gaatjes en ontstekingen. Deze tandarts die dit doet is onze nieuwe tandarts. Eerst had ik zo mijn vraagtekens bij de werklust van deze tandarts, maar mijn vrouw heeft echt last van de ontstekingen en de gaatjes enzo zijn ook allemaal te zien op de genomen foto's.
Het blijkt dat de vorige tandarts van mijn vrouw zo'n beetje alles fout heeft gedaan wat hij fout kon doen. Minimaal 2 wortelkanaalbehandelingen zijn half uitgevoerd en zijn gaan ontsteken. Elke vulling die hij heeft gezet moet vervangen worden, omdat de vulling de kies niet goed afsluit. Als laatste heeft hij tijdens de trouw bezochte controlemomenten zo'n beetje elk gaatje over het hoofd gezien wat maar mogelijk was. Jaren lang heeft hij alleen op aangeven van mijn vrouw een aantal gaatjes gevuld en dus die wortelkanaalbehandelingen gedaan vanwege flinke kiespijn.
Kortom: ik wil hem de rekening sturen vanwege zijn nalatigheid. Is dat mogelijk? De huidige tandarts zegt niets over eventuele nalatigheid, maar geeft wel feitelijke signalen af zoals: "die vullingen zijn niet goed" en "die wortelkanaalbehandelingen zijn niet volledig" en "hoe kon hij dit over het hoofd zien?".