Tsjonge, de CGK'ers beheersen gewoon de zuilen van omroepland. Ds. Born = voorzitter NCRV, Ds. A. vd Veer voorzitter = EO, ik mis alleen nog de KRO .........Rens schreef:Kijk even naar de raad van toezicht van de R.O. :
De Raad van Toezicht van de Stichting Reformatorische Omroep bestaat uit:
ds. J. Van Amstel uit Ede
predikant Christelijke Gereformeerde Kerk
(Voorzitter)
drs. I.A. Kole uit Berkenwoude
ambtsdrager Gereformeerde Gemeente
(Secretaris)
dhr. S. Boersma uit Lage Vuursche
ondernemer en lid Hersteld Hervormde Kerk
(Lid)
==
dussss... ik kan moeilijk zeggen dat het geen strikt reformatorische christenen zijn die aan het roer van de R.O. staan...............zij waken over het gehele programmatische deel van de R.O. .....
Saambinder en de Reformatorische Omroep
Re: Saambinder en de Reformatorische Omroep
Je zult vergeefs zoeken naar priesters, vicarissen en bisschoppen bij de raad van toezicht van de KRO....het zou evenwel een mop van de eerste orde zijn als een ambtsdager van de GG daarin zitting zou hebben.............Auto schreef:.......... ik mis alleen nog de KRO .........

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Auto, ds. van der Veer is binnenkort geen voorzitter meer 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
tssssssssssssss, en welk kerkverband neemt de voorzitterspositie dan over?Marnix schreef:Auto, ds. van der Veer is binnenkort geen voorzitter meer
GKv... ik heb ambities
:D:D
Grapje... Ik weet het niet zeker... je hoort het tzt wel, als ik het kerkverband van betreffend persoon kan achterhalen
Maar of het nou zo boeiend is om te weten.... 

Grapje... Ik weet het niet zeker... je hoort het tzt wel, als ik het kerkverband van betreffend persoon kan achterhalen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Geen. De organisatiestructuur van de EO gaat namelijk veranderen.Auto schreef:tssssssssssssss, en welk kerkverband neemt de voorzitterspositie dan over?Marnix schreef:Auto, ds. van der Veer is binnenkort geen voorzitter meer
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
-
Terecht wordt in dit artikel de tendens bekritiseerd, om overal ongegeneerd reformatorisch voor te zetten. Mama en papa kunnen rustig slapen want kind luistert naar reforadio, kijkt refovoetbal op refo tv, zit op refo-internet en op een refo school. Het woord 'reformatorisch' is business geworden, een etiket om kromme dingen recht te maken. Een echte oplossing voor dit probleem wordt niet echt gegeven in dit artikel, maar ja... is die er eigenlijk nog wel..
"............................................................."
entiteitxx schreef:Terecht wordt in dit artikel de tendens bekritiseerd, om overal ongegeneerd reformatorisch voor te zetten. Mama en papa kunnen rustig slapen want kind luistert naar reforadio, kijkt refovoetbal op refo tv, zit op refo-internet en op een refo school. Het woord 'reformatorisch' is business geworden, een etiket om kromme dingen recht te maken. Een echte oplossing voor dit probleem wordt niet echt gegeven in dit artikel, maar ja... is die er eigenlijk nog wel..
Ja, nou, zijn ze helemaal gek! Kromme dingen rechtpraten, wat lijkt dat wel niet.entiteitxx schreef:Terecht wordt in dit artikel de tendens bekritiseerd, om overal ongegeneerd reformatorisch voor te zetten. Mama en papa kunnen rustig slapen want kind luistert naar reforadio, kijkt refovoetbal op refo tv, zit op refo-internet en op een refo school. Het woord 'reformatorisch' is business geworden, een etiket om kromme dingen recht te maken. Een echte oplossing voor dit probleem wordt niet echt gegeven in dit artikel, maar ja... is die er eigenlijk nog wel..
(Ik neem aan dat entiteitxx iets aangeeft wat nog wel recht is. Anders weet hij ook niet het verschil tussen recht en krom)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
Dat ieder Saambinder artikel bij jou als de bekende rode lap werkt, is duidelijk. Dat het woord reformatorisch behoorlijk uitgehold is, is een gegeven. Dat ik me daar ook schuldig aan maak, is ook een feit. Ik ben verheugd dat jij het woord refo nog staande houdt.refo schreef:Ja, nou, zijn ze helemaal gek! Kromme dingen rechtpraten, wat lijkt dat wel niet.entiteitxx schreef:Terecht wordt in dit artikel de tendens bekritiseerd, om overal ongegeneerd reformatorisch voor te zetten. Mama en papa kunnen rustig slapen want kind luistert naar reforadio, kijkt refovoetbal op refo tv, zit op refo-internet en op een refo school. Het woord 'reformatorisch' is business geworden, een etiket om kromme dingen recht te maken. Een echte oplossing voor dit probleem wordt niet echt gegeven in dit artikel, maar ja... is die er eigenlijk nog wel..
(Ik neem aan dat entiteitxx iets aangeeft wat nog wel recht is. Anders weet hij ook niet het verschil tussen recht en krom)
"............................................................."
Feit blijft dat men de kracht van de Geest van God buiten beschouwing laat. En dat steekt, zo lijkt me.entiteitxx schreef:
Dat ieder Saambinder artikel bij jou als de bekende rode lap werkt, is duidelijk. Dat het woord reformatorisch behoorlijk uitgehold is, is een gegeven. Dat ik me daar ook schuldig aan maak, is ook een feit. Ik ben verheugd dat jij het woord refo nog staande houdt.
Wat ik altijd jammer vindt is dat zoveel dingen als een bedreiging worden gezien. Pak nu toch eens de kansen.
Laat predikanten 's morgens een Bijbelstudie/thema/lezing/etc houden. Ga daar als GG-predikanten in mee. Pak nu die mogelijkheden om een deel van de jongeren te bereiken. Behandel vragen van jongeren (als ff serieus op Yord.nl) Armen over elkaar en hoofdschuddend mompelen dat het 'toch wel nooit wat zal worden' vind ik een trieste houding. Dat kan zoveel positiever!
Laat predikanten 's morgens een Bijbelstudie/thema/lezing/etc houden. Ga daar als GG-predikanten in mee. Pak nu die mogelijkheden om een deel van de jongeren te bereiken. Behandel vragen van jongeren (als ff serieus op Yord.nl) Armen over elkaar en hoofdschuddend mompelen dat het 'toch wel nooit wat zal worden' vind ik een trieste houding. Dat kan zoveel positiever!
Weet je wat ik nou zo jammer vind? Het is natuurlijk niet helemaal te voorkomen, maar elke keer komt er een afwijzing achteraf, terwijl al teveel mensen reformatorische omroep, hyves, msn etc hebben. En dan is het logisch dat het niet meer werkt!
waarom moet toch de RO "afgewezen" worden?? er zit nota bene een ambtsdrager uit de GG in de raad van toezicht!!!! plus een Ds uit de CGK én iemand uit de HHG.........MariaW schreef:Weet je wat ik nou zo jammer vind? Het is natuurlijk niet helemaal te voorkomen, maar elke keer komt er een afwijzing achteraf, terwijl al teveel mensen reformatorische omroep, hyves, msn etc hebben. En dan is het logisch dat het niet meer werkt!
Dat "men" waarschuwd tegen Hyves en MSN, ok.........maar de R.O......?????
Moderatorbericht:
waarom moet toch de RO "afgewezen" worden?? er zit nota bene een ambtsdrager uit de GG in de raad van toezicht!!!! plus een Ds uit de CGK én iemand uit de HHG.........Rens schreef:MariaW schreef:Weet je wat ik nou zo jammer vind? Het is natuurlijk niet helemaal te voorkomen, maar elke keer komt er een afwijzing achteraf, terwijl al teveel mensen reformatorische omroep, hyves, msn etc hebben. En dan is het logisch dat het niet meer werkt!
.....quote]
Dat zegt dus niet veel, Rens

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)