Tomaten rauw.. gevaarlijk!

Margriet
Contacteer:

Tomaten rauw.. gevaarlijk!

Bericht door Margriet »

Vandaag een waarschuwing , media breed , eet geen rauwe tomaten. Ze zijn besmet met de salmonella bacterie. Er zijn echt over de hele breedte van het land al gevallen. Restaurants halen het van de menulijst , supermarkten uit de schappen... het moet niet gekker worden!
Vorig jaar hadden we het met spinazie, die was besmet met de E-coli- bacterie.. Hoe kweken ze die dingen?? Ik ben blij dat ik een groentetuin heb, kan drogen , vriezen en inmaken.
Het word tijd denk ik dat we de dingen weer een seizoen geven!
Of de benzineprijzen hier nog hoger maken??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Lassie

Re: Tomaten rauw.. gevaarlijk!

Bericht door Lassie »

???????

gisteren nog tomaten gehaald en gegeten.

waar heb je het vandaan? Bron?
helma

Bericht door helma »

Margriet schreef:Vandaag een waarschuwing , media breed , eet geen rauwe tomaten. Ze zijn besmet met de salmonella bacterie. Er zijn echt over de hele breedte van het land al gevallen. Restaurants halen het van de menulijst , supermarkten uit de schappen... het moet niet gekker worden!
Vorig jaar hadden we het met spinazie, die was besmet met de E-coli- bacterie.. Hoe kweken ze die dingen?? Ik ben blij dat ik een groentetuin heb, kan drogen , vriezen en inmaken.

oeps..geldt dat alleen voor Canada?
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Nou het geld dus voor de VS en ik , als heel klein boertje ( homesteader )
schrik er iedere keer van als er weer iets mis gaat , ze weer denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten .. dat gaat niet
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
refo

Bericht door refo »

Wat betekent: 'ze denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten'?
Er zijn toch alleen maar besmette tomaten ontdekt? Zulke dingen komen voor. Gelukkig weten we dat nu allemaal tegelijk dankzij de media.

Een eigen groentetuin lijkt misschien wel vreselijk gezond enzo, maar daar is natuurlijk helemaal geen toezicht op. Wat me niet belet dankbaar te aanvaarden wat me van zo'n tuin wordt aangeboden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
freek

Bericht door freek »

refo schreef: Een eigen groentetuin lijkt misschien wel vreselijk gezond enzo, maar daar is natuurlijk helemaal geen toezicht op. Wat me niet belet dankbaar te aanvaarden wat me van zo'n tuin wordt aangeboden.
Ja, totdat je bijna verplicht wordt zomers elke dag bonen te eten omdat ze anders ook maar weg liggen te rotten. Dan is de lol er ook snel af, van al dat gratis eten ;(
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm de schoonouders van mijn zusje hebben ook een hoop eigen groente en sla... soms gaat er misschien eens wat weg omdat je idd niet alleen maar een week lang bonen gaat eten ofzo. Vaak geven ze ook gewoon als ze teveel hebben, dat weg aan buren, kennissen, familie etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

freek schreef:
refo schreef: Een eigen groentetuin lijkt misschien wel vreselijk gezond enzo, maar daar is natuurlijk helemaal geen toezicht op. Wat me niet belet dankbaar te aanvaarden wat me van zo'n tuin wordt aangeboden.
Ja, totdat je bijna verplicht wordt zomers elke dag bonen te eten omdat ze anders ook maar weg liggen te rotten. Dan is de lol er ook snel af, van al dat gratis eten ;(
Ja, zo zijn we geworden.

Als het alternatief weggooien is, eet ik wel zes keer bonen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

en delen kennen we zeker niet meer als er te veel bonen liggen........ :?
Rens

Bericht door Rens »

Margriet schreef:Vandaag een waarschuwing , media breed , eet geen rauwe tomaten. Ze zijn besmet met de salmonella bacterie. Er zijn echt over de hele breedte van het land al gevallen. Restaurants halen het van de menulijst , supermarkten uit de schappen... het moet niet gekker worden!
en wéér wordt er een hele heisa gemaakt over "niet betrouwbare of besmette groeten/vruchten"

de ene keer is het dit, de andere keer dat......en allemaal lopen ze hijgend achter weer zo'n hype aan......

ik zal er geen tomaat minder om eten..............beter gezegd: geen tomaat méér, want die dingen eet ik pertinent niet :deg , en spinazie....lekker hoor met een paar eitjes er overheen (en wat mayo......)

ik laat de hele bende gewoon maar praten, ik eet wat ik wil, en trek me nergens wat van aan, want als je alle verhalen moet geloven kun je in principe NIKS meer eten, want óveral deugt het een en ander niet aan............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Josephus

Bericht door Josephus »

Rens schreef:ik zal er geen tomaat minder om eten..............beter gezegd: geen tomaat méér, want die dingen eet ik pertinent niet :deg
Ik vind dit toch wel bijzonder klinken uit de mond van een SP'er... :nananere
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Josephus schreef:
Rens schreef:ik zal er geen tomaat minder om eten..............beter gezegd: geen tomaat méér, want die dingen eet ik pertinent niet :deg
Waarom? Ze gooien die dingen toch?
Rens

Bericht door Rens »

Kaw schreef:
Josephus schreef:
Waarom? Ze gooien die dingen toch?
je kunt nog altijd beter een tomaat naar iemand smijten dan ze opeten.....bwehhh
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion

Bericht door albion »

Rens schreef: ik zal er geen tomaat minder om eten..............beter gezegd: geen tomaat méér, want die dingen eet ik pertinent niet :deg

tomaat met suiker; of tomaat met peper en zout; of in de zomer tomaat snijden en dan 'marineren in azijn, peper en zout'...mmmm heerlijk!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

albion schreef:
Rens schreef: ik zal er geen tomaat minder om eten..............beter gezegd: geen tomaat méér, want die dingen eet ik pertinent niet :deg

tomaat met suiker; of tomaat met peper en zout; of in de zomer tomaat snijden en dan 'marineren in azijn, peper en zout'...mmmm heerlijk!
Bij de sla vind ik ze wel lekker...maar verder niet echt zeg maar. Dan liever een stukje ui oid.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Plaats reactie