Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Gian

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Gian »

Het is me ook eindelijk gelukt.
Je moet eerst zorgen dat je automatisch ingelogd wordt zodra je op esnips komt. En dan allen met Firefox lukte het me om de lezing te downen.
Met IE gebeurde er niks als ik op knopje opslaan klikte.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Gian schreef:Het is me ook eindelijk gelukt.
Je moet eerst zorgen dat je automatisch ingelogd wordt zodra je op esnips komt. En dan allen met Firefox lukte het me om de lezing te downen.
Met IE gebeurde er niks als ik op knopje opslaan klikte.
Ik hoef helemaal niet in te loggen :quoi
Afbeelding
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Corydoras schreef:Met IE gebeurde er niks als ik op knopje opslaan klikte.
Ik hoef helemaal niet in te loggen :quoi[/quote]
Maar jij Mac-t, misschien is dat het verschil?
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

Nog een Mac'er?!
Wilhelm schreef:
Marnix schreef:
Erasmiaan schreef:Met de armen over elkaar zalig worden zul je hem niet horen zeggen. En dat is toch een wezenlijke zaak die ik mis.
Als je dat wil horen moet je niet naar de kerk gaan... of naar een lezing van hem... of in de Bijbel lezen.
Marnix, ik denk dat je hem nu niet begrijpt. Erasmiaan is terecht bang voor een leer waar er vermogens in de mens worden gelegd.
En als je in je leven ervaren mag dat God overkomt dan zul je toch belijden dat het een zaligmaken was, eenzijdig bij God vandaan , waar in je zelf niets hebt gedaan , dan enkel tegenwerken , want dat doen we !
En in dat licht is het volkomen waar , dat we achteraf kunnen zeggen , dat het een zaligworden is met de armen over elkaar. Er kwam niets maar dan ook niets van de mens bij.

Paul Washer vergeleek de mens die zaligmakend bearbeid wordt, als een patient op de IC die constant bezig is om alle slangen en het infuus uit zijn lichaam te trekken, wat juist tot zijn behoud aangebracht wordt. Zo dwaas is onze tegenstand.

Hier kun je een lezing van Rev. Washer beluisteren die hij afgelopen week in Ede gehouden heeft

Deze lezing kreeg ik vandaag in handen , ik heb hem zelf nog niet beluisterd, maar ik heb de lezing wel even op deze pagina gezet.
Ik zal eens luisteren. Maar ik weet wel dat als je terugkijkt, het niet is alsof je met de armen over elkaar zalig wordt. Het kost strijd, het kost actie... de bekering is geen passief proces maar een actief proces. Je gaat alleen steeds meer inzien dat niet jij dat deed maar dat God het in je werkte. Dat is wel wat anders... passief zalig worden of actief zalig worden omdat Hij je actief maakt. De term "met de armen over elkaar zalig worden" is totaal niet op zijn plaats, het zet hooguit aan tot passiviteit. Ik kan toch niks doen... dus met de armen over elkaar wachten tot er wat gebeurt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Hendrikus schreef:
Corydoras schreef:Ik hoef helemaal niet in te loggen :quoi
Maar jij Mac-t, misschien is dat het verschil?
Tja, het lijkt er wel op. Het leek me niet zo logisch, maar nu via Firefox op de PC moet ik wel inloggen.
Marnix schreef:Nog een Mac'er?!
Yep :yahoo
Afbeelding
wim

Bericht door wim »

Macceraars
Jongere

Bericht door Jongere »

Wilhelm schreef:
Wilhelm schreef:
Hier kun je een lezing van Rev. Washer beluisteren die hij afgelopen week in Ede gehouden heeft

Deze lezing kreeg ik vandaag in handen , ik heb hem zelf nog niet beluisterd, maar ik heb de lezing wel even op deze pagina gezet.
Net geluisterd.
Net ook weer even (terug)geluisterd - dit is wel het deel na de pauze. Heb je ook het deel voor de pauze nog? Die hoor je eigenlijk wel samen te zien/luisteren.
Grace

Bericht door Grace »

Afgewezen schreef:En nog een punt: heeft een prediker de zalving van de Heilige Geest. Want dat kun je merken.
Een preek kan zo zuiver zijn als glas, en meteen zo dood als een pier!
Inderdaad.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:
Wilhelm schreef:
Marnix, ik denk dat je hem nu niet begrijpt. Erasmiaan is terecht bang voor een leer waar er vermogens in de mens worden gelegd.
En als je in je leven ervaren mag dat God overkomt dan zul je toch belijden dat het een zaligmaken was, eenzijdig bij God vandaan , waar in je zelf niets hebt gedaan , dan enkel tegenwerken , want dat doen we !
En in dat licht is het volkomen waar , dat we achteraf kunnen zeggen , dat het een zaligworden is met de armen over elkaar. Er kwam niets maar dan ook niets van de mens bij.

Paul Washer vergeleek de mens die zaligmakend bearbeid wordt, als een patient op de IC die constant bezig is om alle slangen en het infuus uit zijn lichaam te trekken, wat juist tot zijn behoud aangebracht wordt. Zo dwaas is onze tegenstand.
Ik zal eens luisteren. Maar ik weet wel dat als je terugkijkt, het niet is alsof je met de armen over elkaar zalig wordt. Het kost strijd, het kost actie... de bekering is geen passief proces maar een actief proces. Je gaat alleen steeds meer inzien dat niet jij dat deed maar dat God het in je werkte. Dat is wel wat anders... passief zalig worden of actief zalig worden omdat Hij je actief maakt. De term "met de armen over elkaar zalig worden" is totaal niet op zijn plaats, het zet hooguit aan tot passiviteit. Ik kan toch niks doen... dus met de armen over elkaar wachten tot er wat gebeurt.
Dus uiteindelijk toch een beetje van je zelf erbij. Tjonge, God zal wel verguld zijn met je, dat je toch nog zoveel gestreden hebt, dat je toch nog zover gekomen bent. Je hebt zo erg je best gedaan, dat God het niet kon maken jou over te slaan.

Klinkt misschien wat crue en (hopelijk) bedoel je het ook niet zo. Maar ik weet het wel, ik heb niets, maar dan ook helemaal niets gedaan dat ik mijn zaligheid verdiend zou hebben. Ik moet denken aan een oud lied:

Jezus, niet mijn eigen kracht
niet het werk door mij volbracht
niet het offer dat ik breng
niet de tranen die ik pleng
schoon ik ganse nachten ween
kunnen redden, Gij alleen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere

Bericht door Jongere »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef: Ik zal eens luisteren. Maar ik weet wel dat als je terugkijkt, het niet is alsof je met de armen over elkaar zalig wordt. Het kost strijd, het kost actie... de bekering is geen passief proces maar een actief proces. Je gaat alleen steeds meer inzien dat niet jij dat deed maar dat God het in je werkte. Dat is wel wat anders... passief zalig worden of actief zalig worden omdat Hij je actief maakt. De term "met de armen over elkaar zalig worden" is totaal niet op zijn plaats, het zet hooguit aan tot passiviteit. Ik kan toch niks doen... dus met de armen over elkaar wachten tot er wat gebeurt.
Dus uiteindelijk toch een beetje van je zelf erbij. Tjonge, God zal wel verguld zijn met je, dat je toch nog zoveel gestreden hebt, dat je toch nog zover gekomen bent. Je hebt zo erg je best gedaan, dat God het niet kon maken jou over te slaan.

Klinkt misschien wat crue en (hopelijk) bedoel je het ook niet zo. Maar ik weet het wel, ik heb niets, maar dan ook helemaal niets gedaan dat ik mijn zaligheid verdiend zou hebben. Ik moet denken aan een oud lied:

Jezus, niet mijn eigen kracht
niet het werk door mij volbracht
niet het offer dat ik breng
niet de tranen die ik pleng
schoon ik ganse nachten ween
kunnen redden, Gij alleen
Dat is toch juist niet wat Marnix bedoelt? Maar wel dat het proces van bekering voor jou als mens een strijd is omdat er dingen moeten worden opgegeven waaraan je moet werken en waartegen je moet strijden maar bovenal omdat God je geest en wil vernieuwd en er een strijd ontstaat tussen de oude en de nieuwe mens. (Romeinen 7)

Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.

Dat betekent dàt er wel "gewerkt" wordt (gestreden om in te gaan) maar dat God het werken en willen ìn ons werkt. Volgens mij zei Marnix dat ook.

Dordtse leerregels:
Maar Hij dringt ook door tot in het diepst van de mens met de krachtige werking van diezelfde Geest,die wedergeboorte werkt; Hij opent het gesloten hart, Hij maakt het harde zacht,Hij besnijdt het onbesnedene, Hij vernieuwt de wil: van dood maak Hij hem levend,van slecht goed, van onwillig gewillig, van weerbarstig gehoorzaam. Hij brengt dewil zover en geeft deze zoveel kracht, dat hij als een goede boom vruchten vangoede werken kan voortbrengen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Je moet beter lezen.... Dit zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat mensen nooit passief (met de armen over elkaar) bekeerd worden omdat Hij ze juist actief maakt. Bekeren is actief, maar een actie die je uit jezelf nooit zou doen. Hij bekeert je niet omdat jij eerst actief bent, jij bekeert je omdat HIJ je activeert en bekeert. Je kan dus nooit zeggen: Je wordt met je armen over elkaar zalig. Niet omdat wok anders zouden werken, uit onszelf zouden we graag met onze armen over elkaar blijven zitten... maar Hij werkt anders. Hij verandert ons radicaal... en dan gaan we niet stilzitten.

Jongere heeft het verder goed uitgelegd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:

Je moet beter lezen.... Dit zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat mensen nooit passief (met de armen over elkaar) bekeerd worden omdat Hij ze juist actief maakt. Bekeren is actief, maar een actie die je uit jezelf nooit zou doen. Hij bekeert je niet omdat jij eerst actief bent, jij bekeert je omdat HIJ je activeert en bekeert. Je kan dus nooit zeggen: Je wordt met je armen over elkaar zalig. Niet omdat wok anders zouden werken, uit onszelf zouden we graag met onze armen over elkaar blijven zitten... maar Hij werkt anders. Hij verandert ons radicaal... en dan gaan we niet stilzitten.

Jongere heeft het verder goed uitgelegd.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Wat ik ook hoopte! En verder ben ik het wel met je eens!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het blijft uiteindelijk toch altijd de bijbelse boodschap versus de rechtzinnige logica. Volgens de rechtzinnige logica kun jij je niet bekeren en volgens de bijbel kan het (gelukkig wel). De bijbelse logica is Sola Gratia omdat je mag kopen zonder geld en mag eten zonder recht en mag drinken zonder toestemming. De rechtzinnige logica is Sola Gratia omdat je niet kan kopen, eten of drinken, want anders is er wat van jou bij. Jij bent namelijk degene die koopt, eet of drinkt. De bijbel gaat niet zo ver. Je mag, ja je moet zelfs kopen eten en drinken, want dat is de wil van de Vader en dat de Vader beide, het willen en het werken, werkt is gewoon een feit die prima past bij het kopen, eten en drinken zonder een tegenstelling te zijn. De rechtzinnige logica maakt daar in de praktijk een tegenstelling van en ik durf wel te beweren dat dit niet een product is van de arme worstelende Godzoeker die voor de genadetroon zoekt naar een schimpje licht, maar van het onbekeerlijke christendom die triomfantelijk gearriveerd is in zijn eigen logica. De zoeker of worstelaar zoekt niet naar redenen om niet te kunnen, maar om wel te kunnen. (Voor diegenen die hier mee worstelen raad ik aan om je te verdiepen in wat de bijbel zegt over de opstanding van Christus)
albion

Bericht door albion »

Kaw schreef:Het blijft uiteindelijk toch altijd de bijbelse boodschap versus de rechtzinnige logica. Volgens de rechtzinnige logica kun jij je niet bekeren en volgens de bijbel kan het (gelukkig wel). De bijbelse logica is Sola Gratia omdat je mag kopen zonder geld en mag eten zonder recht en mag drinken zonder toestemming. De rechtzinnige logica is Sola Gratia omdat je niet kan kopen, eten of drinken, want anders is er wat van jou bij. Jij bent namelijk degene die koopt, eet of drinkt. De bijbel gaat niet zo ver. Je mag, ja je moet zelfs kopen eten en drinken, want dat is de wil van de Vader en dat de Vader beide, het willen en het werken, werkt is gewoon een feit die prima past bij het kopen, eten en drinken zonder een tegenstelling te zijn. De rechtzinnige logica maakt daar in de praktijk een tegenstelling van en ik durf wel te beweren dat dit niet een product is van de arme worstelende Godzoeker die voor de genadetroon zoekt naar een schimpje licht, maar van het onbekeerlijke christendom die triomfantelijk gearriveerd is in zijn eigen logica. De zoeker of worstelaar zoekt niet naar redenen om niet te kunnen, maar om wel te kunnen. (Voor diegenen die hier mee worstelen raad ik aan om je te verdiepen in wat de bijbel zegt over de opstanding van Christus)
"Wees mij, arme zondaar, genadig", zei de tollenaar
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Jongere schreef:
Wilhelm schreef:
Wilhelm schreef:

Net geluisterd.
Net ook weer even (terug)geluisterd - dit is wel het deel na de pauze. Heb je ook het deel voor de pauze nog? Die hoor je eigenlijk wel samen te zien/luisteren.

Nee het was een cd en daar stond deze lezing op.
Het waren op die avond dus ook twee lezingen ?

Ik blijf het jammer vinden dat ze bij sommige stichtingen of organisatie's de lezingen niet online zetten.
Plaats reactie