OPINIO failliet

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

OPINIO failliet

Bericht door Billy »

Dit is echt bale, ik las het blad elke week met veel plezier ( en regelmatig met instemming).m.n. bijdragen van Vink, Dalrymple, Bolkestein, Kinneging en Spruyt


Statement van bestuur en aandeelhouders van Opinio
Het bestuur en de aandeelhouders van Opinio hebben op 2 juni unaniem besloten met het weekblad te stoppen vanwege onvoldoende economische vooruitzichten. Het aantal abonnees bleef achter bij de verwachtingen. De medewerkers van het blad zijn meteen ingelicht en op 3 juni is het faillissement aangevraagd.

Zoals bij de start, in januari 2007, is aangegeven zou er minimaal een jaar worden gekeken of er een markt was voor een blad als Opinio. Helaas is gebleken dat dit niet het geval is. Het aantal abonnees bleef ver achter bij de verwachtingen.

Uiteraard betreuren wij ten zeerste dat we dit besluit hebben moeten nemen en we begrijpen dat dit voor onze abonnees een teleurstelling is. Aangezien het hier een faillissement betreft, is het op dit moment helaas niet mogelijk om de kosten van lopende abonnementen te restitueren. De curator zal hierover op een later tijdstip een besluit nemen.

Rest ons nog om u te danken voor uw steun en voor feit dat u een uniek blad als Opinio een kans hebt willen geven.

Het bestuur en de aandeelhouders van Opinio
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: OPINIO failliet

Bericht door jvdg »

Billy,

Heb je enig idee waarom dit blad geen economische bestaansgrond heeft.
Me dunkt, aanhangers zijn er genoeg.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: OPINIO failliet

Bericht door Billy »

dat aantal aanhangers kan nog wel eens tegenvallen.

wie is er uberhaupt nog geinteresseerd in diepteintervieuws en intellectueel conservatief (rechts) gedachtengoed?

men ( ook wij) lezen blijkbaar of misschien liever glossy's, margriet. story. terdege en ander spul
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: OPINIO failliet

Bericht door Tiberius »

Geen van de bladen die jij noemt of andere glossy bladen lees ik. Ook Opinio niet.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: OPINIO failliet

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:Geen van de bladen die jij noemt of andere glossy bladen lees ik. Ook Opinio niet.
Glossies zijn oppervlakkig
Billy veronderstelt dat Opinio dat niet is.
Maar, oppervlakkigheid in de diepte behoeft nog geen meerwaarde te hebben.
Het is een platform voor conservatieve lieden waaronder ook een rechtse oppervlakkigheid te vinden is.
Conservatisme is niet per definitie waarheid voor rechtse lieden.
Dus ook Opinio niet.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: OPINIO failliet

Bericht door Billy »

ach ja ook onder het koren van opinio zat weles kaf ( zoals bij alles)

maar minstens 70 % van de inhoud viel absoluut niet onder de noemer "oppervlakkig".

en idd niet alle conservatisme ( zeker links-conservatief gedachtengoed) is per definitie waarheid.

desalniettemin stonden er t.o.v.alle bladen die bij ons over de vloer komen ( elsevier/hp de tijd/ omsionswil/ stavast/ terdege/ cv koers) zeer lezenswaardige artikelen en series in. bijvb over positie van de vrouw/ positie van CDA/ islamiseringsdebat/integratie enz.

het is voor mij vaak een verademing om waardevolle zaken te lezen van "niet-refo's" . terdege smijt ik vaak na 5 minuten in de hoek. wat een refo-libellle is dat zeg.
dus beperk ik me vaak tot elsevier , hp, opinio en een 3-tal kerkelijke blaadjes


nogmaals erg jammer, hoop op een doorstart
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: OPINIO failliet

Bericht door vlinder »

Billy schreef:dat aantal aanhangers kan nog wel eens tegenvallen.

wie is er uberhaupt nog geinteresseerd in diepteintervieuws en intellectueel conservatief (rechts) gedachtengoed?

men ( ook wij) lezen blijkbaar of misschien liever glossy's, margriet. story. terdege en ander spul
Niets van dat al. Zelfs geen opinion.... :banni
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: OPINIO failliet

Bericht door Wilhelm »

Ach, dan hadden ze premier Balkenende ook maar geen woorden in de mond moeten leggen...
En ja een rechtzaak kost geld, en dat hadden ze in moeten calculeren.

k Ben blij dat de intellectueel rechtsconservatieven niet gaan over de boekhouding van Nederland ;)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: OPINIO failliet

Bericht door Jongere »

Terdege lees ik wel hoor, die staat daar mooi in dat rijtje. :?
Ik lees liever getuigenissen van christenen dan getuigenissen van conservatieven.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: OPINIO failliet

Bericht door Billy »

Jongere schreef:Terdege lees ik wel hoor, die staat daar mooi in dat rijtje. :?
Ik lees liever getuigenissen van christenen dan getuigenissen van conservatieven.

die reformatorische libelle? :quoi :quoi :quoi

een getuigenis van een conservatief als Kinneging of Dalrymple kan minstens zo interessant zijn.

getuigenissen van Christenen lees ik het liefst in de Bijbel daar heb ik geen refo-libelle voor nodig. wat een goedkope godsdienst lees ik vaak in die refo-libelle.

maar goed. we dwalen af. back to topic

ik hoop dat Jaffe een financierder vindt.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: OPINIO failliet

Bericht door Mister »

@ Billy: meld je aan ;)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: OPINIO failliet

Bericht door Jongere »

Billy schreef:een getuigenis van een conservatief als Kinneging of Dalrymple kan minstens zo interessant zijn.
Ik heb best wel wat over en van Kinneging gelezen. Ja, hij heeft inderdaad ook een bekeringsverhaal te vertellen: van liberaal naar conservatief. Ook het christelijke geloof heeft hij bijzonder veel waardering voor gekregen, de notie van de zonde is heel waardevol. Tot de beslissende vraag in het interview zegt hij bijzonder mooie en waardevolle dingen.
U zegt liefhebber te zijn van het christendom. Beschouwt u zichzelf als een christen?
Wie is een christen? Vertelt u mij dat eens. Wanneer u zegt "imitatio Christi", de navolging van Christus, dan zeg ik: ja. Wanneer u met mij spreekt over de triniteit - ik weet het echt niet. Spreekt u over de kruisdood geïnterpreteerd als offer vanwege onze zonden: dan zeg ik, nee. Want dat is naar mijn overtuiging een paulinische visie die ik niet in het Evangelie kan terugvinden."
Dan lees ik liever in een refo-libelle iemand getuigen van de hoop die in hem is in Christus. Het lijkt me zo dat iedere christen dat het liefste leest. De opmerking dat je veel goedkope godsdienst daar tegenkomt is voor jouw rekening.

Trouwens, de Terdege is niet mijn lievelingsblad en Opinio (al ken ik het niet goed) lijkt me een heel zinvol blad om te lezen.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: OPINIO failliet

Bericht door cosmo »

Overigens is het niet failliet, maar heeft de financier de stekker eruit getrokken. Dit was overigens Roel Pieper.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: OPINIO failliet

Bericht door Billy »

cosmo schreef:Overigens is het niet failliet, maar heeft de financier de stekker eruit getrokken. Dit was overigens Roel Pieper.
ik kan iig naar m'n abonnementsgeld fluiten ( had het net betaald een maand geleden ) € 50,-
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: OPINIO failliet

Bericht door Jongere »

Trouwens, Opinio is toch dat blad waarin toen die neptoespraak van Balkenende stond?
Plaats reactie