Bezorgheids-topic Heartcry en kerken.
Bezorgheids-topic Heartcry en kerken.
Omdat ik pbtjes krijg waar hij blijft: deze topic. 

Re: Bezorgheids-topic Heartcry en kerken.
Ik ben bezorgt over de kritiek op heartcry 

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Why, wees blij en verheug u als de mensen u smaden........Gian schreef:Ik ben bezorgt over de kritiek op heartcry
Blijkbaar heeft de duivel er belang bij om praatjes rond te strooien ......
Stel je voor dat de mensen die preken geloven die daar op HearCry te horen zijn......
Laat ze lekker kissebissen met elkaar, dat is pas vruchtbaar....
Tegen alle mensen die kritiek hebben zeg ik : Kom ga met ons en doe als wij...
als er weer een conferentie is, ga mee en laten we na afloop samen erover praten....
Maar ga niet van alles rondbazuinen als je er zelf nooit bent geweest.
Smaden en bezorgdheid uiten wordt hier zomaar op één lijn gezet.
.
Is niet leuk. Deze topic is voor mensen die niet willen smaden.
En die niemand verdacht willen maken.

Is niet leuk. Deze topic is voor mensen die niet willen smaden.
En die niemand verdacht willen maken.

- Bert Mulder
- Contacteer:
verwijderd door Bert Mulder
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 05 jun 2008, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Nee Gabriëlle, dit is ook niet goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens te snel met mijn oordeel klaar stond; dat was niet goed. Maar het moet mogelijk zijn kritische vragen te stellen zonder dat sommige mensen er als de kippen bij zijn om deze kritiek te smoren met eveneens onterechte insinuaties. Alles voor zoete koek slikken kan nooit een gezonde houding zijn.Gabrielle schreef:Why, wees blij en verheug u als de mensen u smaden........Gian schreef:Ik ben bezorgt over de kritiek op heartcry
Blijkbaar heeft de duivel er belang bij om praatjes rond te strooien ......
Stel je voor dat de mensen die preken geloven die daar op HearCry te horen zijn......
Laat ze lekker kissebissen met elkaar, dat is pas vruchtbaar....
Tegen alle mensen die kritiek hebben zeg ik : Kom ga met ons en doe als wij...
als er weer een conferentie is, ga mee en laten we na afloop samen erover praten....
Maar ga niet van alles rondbazuinen als je er zelf nooit bent geweest.
Heb je zelf de uitgangspunten gelezen van Heart-cry?
Dat moet je eigenlijk eerst doen voordat je met kritiek komt.
Ik ben het wel met je eens: maar waardoor is deze stichting ontstaan.
Uit een stukje geestelijke nood.

Heb je het tegen mij, of tegen Bert?aritha schreef:Heb je zelf de uitgangspunten gelezen van Heart-cry?![]()
Tegen BERTfreek schreef:Heb je het tegen mij, of tegen Bert?aritha schreef:Heb je zelf de uitgangspunten gelezen van Heart-cry?![]()
Heartcry is eerlijk gezegd voor mij nieuw en afwijkend van wat ik als refo-gezinde beleef in prediking en beleving.
Veel van wat ik via die beweging tot mij neem is enerzijds aanlokkelijk en anderzijds niet wezenlijk, waar of leidinggevend, waardoor mijn twijfel in stand blijft.
Anderzijds kan ik begrijpen wat de aanhangers van die beweging beweegt.
Ik durf derhalve geen oordeel te vellen, maar ik moet weer stellen: De waarheid ligt in het midden.
Uiteindelijk gaat het erom: Hoe wordt een goddeloze met een Heilig God gerechtvaardigd.
Dat is door Christus alleen.
Zoekt............
Veel van wat ik via die beweging tot mij neem is enerzijds aanlokkelijk en anderzijds niet wezenlijk, waar of leidinggevend, waardoor mijn twijfel in stand blijft.
Anderzijds kan ik begrijpen wat de aanhangers van die beweging beweegt.
Ik durf derhalve geen oordeel te vellen, maar ik moet weer stellen: De waarheid ligt in het midden.
Uiteindelijk gaat het erom: Hoe wordt een goddeloze met een Heilig God gerechtvaardigd.
Dat is door Christus alleen.
Zoekt............
Je kan het woordje kerk en organisatie ook omdraaien in je post.Bert Mulder schreef:Over de duivel gesproken, die heeft er in elk geval belang bij mensen van de kerk AF te trekken, en voor die reden zal hij ook verschijnen als een engel des lichts....Gabrielle schreef: Blijkbaar heeft de duivel er belang bij om praatjes rond te strooien ......
Beproef de geesten....
Maar het getuigenis van de Schrift is duidelijk, dat het God behaagt door de zichtbare kerk te werken, en niet via organizaties die menen te weten dat alle kerken het fout doen, en dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.
En de Koning van de kerk stelt die officiele ambassadeuren aan, predikanten genaamd, die onder toezicht van hun kerkeraad werken, en door de kerk tot dit werk geroepen worden.13 Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden.
14 Hoe zullen zij dan Hem aanroepen,22) in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven, van Welken zij niet gehoord hebben?23) En hoe zullen zij horen, zonder die hun predikt?24)
15 En hoe zullen zij prediken,25) indien zij niet gezonden worden?26) Gelijk geschreven is: Hoe liefelijk zijn de voeten27) dergenen, die vrede verkondigen,28) dergenen, die het goede verkondigen!
16 Doch zij zijn niet allen het Evangelie gehoorzaam geweest;29) want Jesaja zegt: Heere, wie heeft onze prediking geloofd?30)
17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods.31)
En, de kerk met een kleine k is ook een organisatie.
Verder vind ik het heel erg dat je het werk van heartcry als werk van de duivel typeert.
Kan je dat verantwoorden bij je Vader?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 05 jun 2008, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Met dit soort suggestieve opmerkingen wek je de indruk dat ook voor HeartCry geldt dat zij beweren dat alle kerken het fout doen, en dat alleen HeartCry de wijsheid in pacht heeft.Bert Mulder schreef: Over de duivel gesproken, die heeft er in elk geval belang bij mensen van de kerk AF te trekken, en voor die reden zal hij ook verschijnen als een engel des lichts....
Beproef de geesten....
Maar het getuigenis van de Schrift is duidelijk, dat het God behaagt door de zichtbare kerk te werken, en niet via organizaties die menen te weten dat alle kerken het fout doen, en dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.
En nee, dat heb je niet gezegd - zeg je dan. Nee, dat heb je niet gezegd, niet woordelijk, maar in deze context en op deze manier geformuleerd is het duidelijk dat je het eigenlijk wél zo bedoelt.
En dat vind ik een unfaire manier van argumenteren. Want daarmee doe je HeartCry geen recht. Wat jij doet, is niet "kritische vragen stellen", maar - in je eigen woorden - onterechte insinuaties.
Bovendien, Bert, kennen wij uit de Schrift toch ook de voorbeelden waar onze Heere Jezus de misstanden in de gevestigde kerk van Zijn tijd grondig aan de kaak stelde. Zichtbare kerk? Adderengebroedsels, zei Hij!
~~Soli Deo Gloria~~
Daarom staat er boven de topic: En kerken... Daar mag je ook je bezorgdheid over uiten.Hendrikus schreef:Met dit soort suggestieve opmerkingen wek je de indruk dat ook voor HeartCry geldt dat zij beweren dat alle kerken het fout doen, en dat alleen HeartCry de wijsheid in pacht heeft.Bert Mulder schreef: Over de duivel gesproken, die heeft er in elk geval belang bij mensen van de kerk AF te trekken, en voor die reden zal hij ook verschijnen als een engel des lichts....
Beproef de geesten....
En nee, dat heb je niet gezegd - zeg je dan. Nee, dat heb je niet gezegd, niet woordelijk, maar in deze context en op deze manier geformuleerd is het duidelijk dat je het eigenlijk wél zo bedoelt.
En dat vind ik een unfaire manier van argumenteren. Want daarmee doe je HeartCry geen recht. Wat jij doet, is niet "kritische vragen stellen", maar - in je eigen woorden - onterechte insinuaties.
Bovendien, Bert, kennen wij uit de Schrift toch ook de voorbeelden waar onze Heere Jezus de misstanden in de gevestigde kerk van Zijn tijd grondig aan de kaak stelde. Zichtbare kerk? Adderengebroedsels, zei Hij!
- Bert Mulder
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 05 jun 2008, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.