Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Kislev

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

Kislev schreef:Een scherpe bijbelse lezing gisteren in Bodegraven van Paul Washer, n.a.v. Romeinen 3.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat de Nederlandse predikanten die een dergelijke boodschap brengen niet op de vingers van 1 hand zijn te tellen. Een predikant van over de oceaan is dus niet persé nodig.
nou nog één vinden uit die vele die bereid is om een paar dagen lang urenlang lezingen te houden en daarna met jongelui nog tot middernacht in gesprek gaat om al hun vragen eerlijk te beantwoorden. En ook nog bereid is om op de HeartCry te komen spreken
Grace

Bericht door Grace »

Kislev schreef:Een scherpe bijbelse lezing gisteren in Bodegraven van Paul Washer, n.a.v. Romeinen 3.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat de Nederlandse predikanten die een dergelijke boodschap brengen niet op de vingers van 1 hand zijn te tellen. Een predikant van over de oceaan is dus niet persé nodig.
Het was inderdaad een zeer heldere boodschap over de noodzaak van het sterven van Christus aan het kruis.
Ik zou je echter wel willen vragen om de rest van de booschappen te luisteren, ook van 't weekend. Ik denk dat je dan wel zult begrijpen dat het wel een degelijk een meerwaarde is om een man van over de oceaan te laten komen....
memento

Bericht door memento »

En ook nog bereid is om op de HeartCry te komen spreken
Om eerlijk te zijn, vind ik het ook erg raar om het evangelie alleen te willen brengen aan mensen/stichtingen die 'goed genoeg' zijn. Juist waar het evangelie verdraait, en de waarheid verdoezeld wordt, zou een knecht Gods zich geroepen moeten weten, om de waarheid te spreken. Ongeacht voor welke club dit is.
Ik zou je echter wel willen vragen om de rest van de booschappen te luisteren, ook van 't weekend. Ik denk dat je dan wel zult begrijpen dat het wel een degelijk een meerwaarde is om een man van over de oceaan te laten komen....
Hier blijf ik moeite mee hebben. Heeft deze man écht iets te bieden, wat NL predikanten niet kunnen? En zo ja, is dat omdat ds. Wasscher iets extra biedt, wat de NL predikanten missen. Predikt ds. Wasscher een ander, een beter, of een vollediger evangelie?
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Auto

Bericht door Auto »

memento schreef:
Hier blijf ik moeite mee hebben. Heeft deze man écht iets te bieden, wat NL predikanten niet kunnen? En zo ja, is dat omdat ds. Wasscher iets extra biedt, wat de NL predikanten missen. Predikt ds. Wasscher een ander, een beter, of een vollediger evangelie?
Dit kwam bij mij ook boven. Is het niet een bepaalde perceptie omdat een engelsman of een zuid afrikaan door ander taal gebruik de drempel verlaagd. Krijgen wij dan, zo calvinistisch we zijn, opeens lagere drempels?

Als ik nu iedere zondag mag zien hoe de Heere laag afdaald in de prediking en dat ik predikers mag horen die Christus groot maken en aanprijzen. Dan durf ik niet te zeggen dat ze er in Nederland niet zijn. Ik maak het mee dat predikanten zo geraakt zijn door het Woord dat ze in de consistorie soms zitten te huilen van Gods grootheid en genade. Dat ambtsdragers geen Woord kunnen uitbrengen over wat de Heere aan hun ziel door het Woord hebben gedaan.

Vragen die mij boven komen, is wat hebben deze predikers meer? (Ik zeg niets over de inhoud en ik ken het niet). Maar ik denk zelf dat wij ons vaak afzijdig houden van de predikers. Op 1 of andere manier ligt er in de refo kant een calvenistische eelt op de zielen van de mensen die soms doorboord wordt onder de prediking van buitenlanders. (Andersom hoor je precies hetzelfde als een Nederlandse predikant doceert in Amerika, dan liggen de studenten aan zijn voeten om te luisteren).

Hoe zetten wij ons onder het Woord. Wat mij persoonlijk erg bezig houd, hoe kan ik nu elke zondag met zo'n groot verlangen opgaan terwijl het vroeger een zuchten was. En dat wordt langzamerhand weer normaal en ga je gewoon vinden, totdat je weer eens een keer een zondag verplicht elders moet en dan weer bij de leegheid in de prediking wordt bepaald dat Christus er in ontbreekt. Wat heb ik 's middags op mijn eigen plekje weer goed mogen luisteren. Wel met het schuldbesef dat ik het alweer gewoon begon te vinden. En het is natuurlijk fantastisch dat de jeugd midden in de nacht rond een prediker zitten en zitten te luisteren naar beantwoording van vragen. Maar toch, de vraag blijft wat heeft het voor meerwaarde?

Toen in het verleden de jongerenavonden begonnen, was er ook sprake van diepe verwondering. Prachtig en wat een onderwijs, is dat nu weg? Voldoen die predikers niet meer? Ik begrijp dat niet. (VAT DIT NIET OP ALS KRITIEK, MAAR ALS VRAGEN DIE ME BEZIG HOUDEN). Het is toch hetzelfde Woord wat die predikanten brengen? Of is het Woord van buitenlandse predikanten zuiverder? Ik weet het niet, wel zie ik dat ook dit gebruikt wordt door de Heere om jongeren en ouderen aan de voeten van Christus te brengen en dat is het aller belangrijkste.
wim

Bericht door wim »

Auto schreef:En het is natuurlijk fantastisch dat de jeugd midden in de nacht rond een prediker zitten en zitten te luisteren naar beantwoording van vragen. Maar toch, de vraag blijft wat heeft het voor meerwaarde?
Heeft het meerwaarde wanneer jeugd begerig is naar een bijbels geluid?
Ik vermoed van wel.

Ik heb de 'Shocking Message' beluisterd en ik was wel onder de indruk, hoewel zijn boodschap daarin vooral gericht was tegen het inhoudsloze van het christen-zijn in Amerika. Of Paul Washer ook hier inhoudelijk meerwaarde heeft, weet ik niet. Maar zolang zijn boodschap bijbels is en er jeugd op af komt, mag je er blij om zijn.
Marnix

Bericht door Marnix »

memento schreef:
Om eerlijk te zijn, vind ik het ook erg raar om het evangelie alleen te willen brengen aan mensen/stichtingen die 'goed genoeg' zijn. Juist waar het evangelie verdraait, en de waarheid verdoezeld wordt, zou een knecht Gods zich geroepen moeten weten, om de waarheid te spreken. Ongeacht voor welke club dit is.
Misschien is hij wel heel getalenteerd :) Alles goed en aardig, maar waarom wordt er van allerlei oudvaders uit het buitenland dan wel vanalles hier geciteerd. Spurgeon, Henry, Calvijn, Luther.... hadden die een andere boodschap dan de nederlandse oudvaders? Brachten ze wat extra's? Blijkbaar kan het dus wel...

En dan nog... waarom heb je er moeite mee als iemand uit Amerika hierheen komt om te spreken? Zelfs al zou het niets toevoegen, wat dan nog? Het is dan toch nog niet erg ofzo dat sprekers af en toe reizen en ergens anders spreken? Leg nou eens uit wat je probleem is....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Channa

Bericht door Channa »

memento schreef:[Hier blijf ik moeite mee hebben. Heeft deze man écht iets te bieden, wat NL predikanten niet kunnen? En zo ja, is dat omdat ds. Wasscher iets extra biedt, wat de NL predikanten missen. Predikt ds. Wasscher een ander, een beter, of een vollediger evangelie?
Wat men er ook van vindt, voor mij had het meerwaarde.
Ik heb een kort maar fijn gesprek gehad met Duitse jongeren. Zij vertelde dat ze via internet hadden gelezen dat Paul Washer naar Ambt Delden zou komen.
Jongeren die wisten te vertellen wie de Heere Jezus voor hen is.
Ik vond het heel mooi om geestelijke verbondenheid te ervaren met mensen uit een ander land.

Voor jullie misschien niet doorslaggevend om een Amerikaan uit te nodigen, voor mij was het een heerlijke ontmoeting!
De Heer is mijn Herder, mij ontbreekt niets.
Grace

Bericht door Grace »

Geen meerwaarde? Toch frapant dat de preken van Washer gemiddeld tientallen keren meer bekeken worden op internet dan anderen sprekers? Neem de bekend jeugdboodschap. Er hebben al meer dan 1.000.000 mensen deze boodschap gezien (godtube en youtube). Dat lijkt me ook wel wat zeggen.

Voor sommigen heeft het misschien geen toegevoegde waarde. Ok. Dat zeei zo. Bij honderden anderen is dat wel zo. Gelukkig is het ook geen verplichting om naar deze man te komen luisteren. Het is voor de liefhebbers.

Laten we ons, net als Paulus, verblijden in het feit dat er iemand is die Christus verkondigd. We mogen ons verblijden dat er 20 x een rijk getuigenis van Christus uitgegaan is. De tijd is kort....

ps. waarom willen wij eigenlijk overal een verklaring voor hebben?
aritha

Bericht door aritha »

Ik ging vroeger naar bijeenkomsten bij een vriend. Daar waren ook Duits/Russische baptisten en Nederlandse christenen bij elkaar. Er werd in twee talen gezongen. Kringgebed was er ook, bijbelstudie. Het was heel samenbindend. Ik kan me voorstellen Channa hoe mooi je het vindt om die verbondenheid te ervaren met mensen uit een ander land. Samen in de Naam van Jezus. :)

Alleen heeft het niet díe meerwaarde voor mij. :tilt Wij hebben een voorbereidingssamenkomt op woensdag, geleid door onze eigen predikant. Diezelfde woensdag is P. Washer in Ede, heel dichtbij dus. Tja...dan ga ik echt heel graag naar onze 'eigen' samenkomst. :hum
Onze God kan net zo goed in eigen thuisgemeente een opwekking geven als onder de bediening van P. Washer in Ede.
:)
memento

Bericht door memento »

Lijkt me toch legitiem. Als iets blijkt te werken, moeten we m.i. onderzoeken wat we daarvan kunnen leren.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:
Lijkt me toch legitiem. Als iets blijkt te werken, moeten we m.i. onderzoeken wat we daarvan kunnen leren.
Als dat de insteek dan maar is, dan is het inderdaad prima om een verklaring te zoeken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marnix

Bericht door Marnix »

Auto, er kan ook sprake zijn van sleur. Ik heb dit zelf een jaar of 7 geleden meegemaakt. Omdat dingen volgens een vast patroon, op een vaste manier, met bepaalde bewoordingen enz. gaan kan het zijn dat er sleur ontstaat. Dit is op zich niet verrassend, we zien dit niet alleen in woordbediening maar ook in tal van zaken in het dagelijks leven. Als je vrouw een bos bloemen voor je meeneemt ben je daar blij mee, je vindt het een schitterend gebaar. Als je vrouw na 10 jaar nog steeds elke dag een bos bloemen meeneemt is het goed denkbaar dat het heel gewoon voor je is geworden, dat het je niets meer doet. Oke, zet maar op tafel neer. Doet ze eens een keer iets anders, dan kan dat juist weer veel betekenen.

Aan de ene kant is de regelmaat die we kennen in ons christelijk leven goed. Bidden voor je eten, 2x per zondag naar de kerk etc. Het is uitstekend. Maar kijk uit voor die sleur. Af en toe varieren is belangrijk. Het houdt je scherp. Zo kunnen er talloze goede predikanten zijn, wat er in de kerk gebeurt is fantastisch... en toch is het niet verkeerd om eens naar zo'n avond te gaan, toch is het goed als er eens een buitenlandse spreker komt spreken. Van wat ik 7 jaar geleden meemaakte weet ik dat dit je ogen kan openen en je daardoor juist ook Gods werk in de regelmaat van je leven weer extra gaat zien.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Grace schreef:

Het was inderdaad een zeer heldere boodschap over de noodzaak van het sterven van Christus aan het kruis.
Inderdaad.....mensen die niet in Nederland leven, hebben ook een objectieve kijk op de zaak.
Word bijv ook niet gelijk uit een kerkverband gekeken als hij iets 'verkeerd' gezegd zou hebben.
Of overladen met artikelen met opgeklopte en vaak niet compleet eerlijke artikelen.

My one and only goal;
His image in my soul.
Plaats reactie