Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
- JolandaOudshoorn
Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Ik kan donderdag helaas niet...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Wilma van den Berg
Waar en wanneer kun je hem beluisteren?helma schreef:Heb hem gisteravond gehoord;
heldere indringende boodschap
hij behandelde een paar hoofdstukken uit Hooglied en wat mij vooral trof was de verwondering waarmee hij sprak dat Gods liefde zich uitstrekt naar zondaren.
hij zei; we kunnen het wel eens hebben over onze liefde voor Jezus, daar zijn zoveel liedjes van. maar hoe zou ik zingen van mijn liefde voor Jezus die vaak zo onoprecht is en maar ten dele. Het is Zijn liefde die ik liever bezing. maar dan staat er in Hooglied dat de Bruidegom de liefde van Zijn bruid bezingt: Hoe schoon is uw uitnemende liefde, Mijn zuster, o bruid! Dat Hij Zich verlustigt in de liefde van Zijn kinderen....
En dat Hij geen gebreken ziet in Zijn bruid. Want dat Hij die Zelf weggedragen heeft aan het kruis. En als je er bij stil staat wat dát betekent dan verlang je niets anders meer dan voor Hém te leven. Om te leven naar Zijn Woord.
Zou er veel meer van kunnen vertellen, maar de cd's zijn maar 2,50 per stuk; ik zou zeggen: neem en luister
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Vanavond in Bodegraven?JolandaOudshoorn schreef:Ik kan donderdag helaas niet...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- JolandaOudshoorn
Dat is voor mij te ver. (een te grote fysieke belasting)Gian schreef:Vanavond in Bodegraven?JolandaOudshoorn schreef:Ik kan donderdag helaas niet...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilma van den Berg schreef:Waar en wanneer kun je hem beluisteren?helma schreef:Heb hem gisteravond gehoord;
heldere indringende boodschap
hij behandelde een paar hoofdstukken uit Hooglied en wat mij vooral trof was de verwondering waarmee hij sprak dat Gods liefde zich uitstrekt naar zondaren.
hij zei; we kunnen het wel eens hebben over onze liefde voor Jezus, daar zijn zoveel liedjes van. maar hoe zou ik zingen van mijn liefde voor Jezus die vaak zo onoprecht is en maar ten dele. Het is Zijn liefde die ik liever bezing. maar dan staat er in Hooglied dat de Bruidegom de liefde van Zijn bruid bezingt: Hoe schoon is uw uitnemende liefde, Mijn zuster, o bruid! Dat Hij Zich verlustigt in de liefde van Zijn kinderen....
En dat Hij geen gebreken ziet in Zijn bruid. Want dat Hij die Zelf weggedragen heeft aan het kruis. En als je er bij stil staat wat dát betekent dan verlang je niets anders meer dan voor Hém te leven. Om te leven naar Zijn Woord.
Zou er veel meer van kunnen vertellen, maar de cd's zijn maar 2,50 per stuk; ik zou zeggen: neem en luister
eh....wij zijn met een autovol aan het eind van de middag nog naar Ambt Delden gegaan.....

Moet je doen, ik ben er donderdag ook. (Tenzij dat een reden is om juist niet te komenJongere schreef:Dinsdag en woensdag. Misschien donderdag ook maar dan.Wilhelm schreef:Waar ?
Zelf hoop ik donderdag naar Hardinxveld te gaan.

Ik had bij deze zin trouwens wel mijn vraagtekens. Nu wordt de indruk gewekt dat geloof plus berouw en heiliging noodzakelijk zijn om gered te worden, terwijl het toch alleen het geloof is? Tijdens zijn lezing over opvoeding en verkering suggereerde hij ook een keer zoiets. Hoe zien jullie dat?De Bijbel zegt dat alleen geloof in Jezus Christus, gevolgd door berouw en het afkeren van de zonde en een groeien in heiligheid je kunnen redden'', hield hij de jongeren voor.
Er is 'geloof' zonder berouw en heiligheid.
Berouw en heiligheid is een gevolg van het ware geloof.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ja inderdaad. Of anders gezegd: geloof zonder berouw en verlangen naar heiliging is geen echt geloof. Hoewel je daar ook weer mee uit moet kijken misschien, vanuit pastoraal oogpunt?Gian schreef:Er is 'geloof' zonder berouw en heiligheid.
Zeker bij nieuwelingen in het geloof.freek schreef: Hoewel je daar ook weer mee uit moet kijken misschien, vanuit pastoraal oogpunt?
Want?freek schreef:Ja inderdaad. Of anders gezegd: geloof zonder berouw en verlangen naar heiliging is geen echt geloof. Hoewel je daar ook weer mee uit moet kijken misschien, vanuit pastoraal oogpunt?Gian schreef:Er is 'geloof' zonder berouw en heiligheid.
Ik lees dat Paulus dit gewoon zo tegen nieuwelingen in het geloof zegt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Onze nieuwelingen zijn denk dat instabieler dan de nieuwelingen onder Paulus.

Geloof zonder werken is dood. We doen geen goede werken om de behouden te worden, maar omdat we behouden zijn gaan we goede werken voortbrengen. Je zult ze kennen aan hun vruchten. Iemand die geen vruchten draagt, moet zich niet alleen ernstig onderzoeken, maar mag zich wel afvragen of die wel een ontmoeting met Jezus heeft gehad en of die de Heilige Geest wel heeft ontvangen, door het geloof.freek schreef:Ik had bij deze zin trouwens wel mijn vraagtekens. Nu wordt de indruk gewekt dat geloof plus berouw en heiliging noodzakelijk zijn om gered te worden, terwijl het toch alleen het geloof is? Tijdens zijn lezing over opvoeding en verkering suggereerde hij ook een keer zoiets. Hoe zien jullie dat?De Bijbel zegt dat alleen geloof in Jezus Christus, gevolgd door berouw en het afkeren van de zonde en een groeien in heiligheid je kunnen redden'', hield hij de jongeren voor.
Hm ja... ik denk dat het inderdaad zo is, zoals Jezus ook zegt: Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."