En dat is geen huurhuis. Ik heb het gekocht.Jongere schreef:Rens schreef:wat mag in dit geheel onder een "klaashuis" worden verstaan?? sorry, maar begin het hollands wat te verleren.......vlinder schreef:'t is beter te gaan in het klaashuis dan die van feestgedruis.....
Huis van Jan Klaasen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Klaasen
Hoe is je stemming op dit moment?
- Jan Klaassen
Re: Hoe is je stemming op dit moment?
Jan Klaassen schreef:En dat is geen huurhuis. Ik heb het gekocht.vlinder schreef:'t is beter te gaan in het klaashuis dan die van
Huis van Jan Klaasen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Klaasen

Maarre, altijd 'loven en danken' is ook niet goed. Want God 'kastijd toch ook een iegelijk zoon die hij liefheeft'. Ik geloof ook niet dat God Zijn volk altijd stof tot verblijden geeft. Als Gods kinderen in zonden geraken kunnen ze het toch ook niet altijd meer doorzien?
God zal ze wel uitkomst geven, maar dat kan soms heel lang duren.
- MarthaMartha
om op te schieten..........
sorry........

sorry........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mijn idee...MarthaMartha schreef:om op te schieten..........![]()
sorry........
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Best. Ik voel me gewoon goed.
behoorlijk opgewekt......de zon schijnt volop, nog geen drup regen gehad hier, een heerlijke huiskamer nu, en het feit dat moeders langzaam vooruitgaat en aan het einde van de week naar een verpleeghuis gaat voor revalidatie, en dan zien of ze weer terug naar d'r eigen kamer kan....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
HEEL SUPER BLIJ
een vriend van ons gaf een aantal links door, met super mooie preken!!
(nogmaals dank je wel!)
(nogmaals dank je wel!)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
Kan je ons ook blij maken?henriët schreef:HEEL SUPER BLIJ
(nogmaals dank je wel!)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Wilma van den Berg
aritha schreef:Best. Ik voel me gewoon goed.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Hoe kom je hier precies bij, Gijs? Ik vind dit haaks staan op de opdrachten waarmee de brieven van (bijv.) de apostelen Paulus en Petrus eindigen. Terwijl die (vooral Petrus) het toch ook hebben over beproevingen. Maar het verblijden is een opdracht, die 'makkelijker' wordt gemaakt door de redenen die bijv. Petrus aandraagt in zijn brief. Lees die brief eens goed. Ik weet niet of het wel goed is als zoiets lang duurt.Gijs83 schreef:Maarre, altijd 'loven en danken' is ook niet goed. Want God 'kastijd toch ook een iegelijk zoon die hij liefheeft'. Ik geloof ook niet dat God Zijn volk altijd stof tot verblijden geeft. Als Gods kinderen in zonden geraken kunnen ze het toch ook niet altijd meer doorzien?
Maar goed, los daarvan heb ik niet het idee dat de stemmingen die ik hier tegenkom allemaal stemmingen zijn van mensen die geen stof tot verblijden hebben en het niet meer kunnen doorzien.
1 Tess. 5:Gijs83 schreef:Maarre, altijd 'loven en danken' is ook niet goed. Want God 'kastijd toch ook een iegelijk zoon die hij liefheeft'. Ik geloof ook niet dat God Zijn volk altijd stof tot verblijden geeft. Als Gods kinderen in zonden geraken kunnen ze het toch ook niet altijd meer doorzien?
16 Verblijdt u te allen tijd.
17 Bidt zonder ophouden.
18 Dankt God in alles; want dit is de wil van God in Christus Jezus over u.
Maar Gijs leer het anders?
~~Soli Deo Gloria~~
Klinkt alsof je het ook nog hoopt ook. Ik hoop me daarin te vergissen...Gijs83 schreef: Maarre, altijd 'loven en danken' is ook niet goed. Want God 'kastijd toch ook een iegelijk zoon die hij liefheeft'. Ik geloof ook niet dat God Zijn volk altijd stof tot verblijden geeft. Als Gods kinderen in zonden geraken kunnen ze het toch ook niet altijd meer doorzien?
Gys, als je naar je leven van alledag kijkt, valt er dan niet vreselijk veel te danken? Lijkt me wel. Voor het weer, je gezondheid, werk, voedsel, kleding, onderdak en genadetijd. Jawel, altijd loven en danken!
Precies, wat betreft die dagelijkse dingen in ons leven zou dat al genoeg moeten zijn om alleen nog maar te danken en niet te klagen.
Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el tot zijn lengte toedoen?
En wat zijt gij bezorgd voor de kleding? Aanmerkt de leliën des velds, hoe zij wassen; zij arbeiden niet, en spinnen niet(...)
Daar gaat het me allereerst om, dat ik me erover verbaas dat zoveel christenen vrijwel dagelijks een chagerijnige stemming hier plaatsen, terwijl de vrucht van de Geest blijdschap is... Waar ligt dat dan aan?
Maar zelfs als het zo is dat God aan mensen een bijzondere vorm van lijden oplegt, is het nog een opdracht om ons te verblijden, en daar slaan die teksten ook op die hieronder werden aangehaald. Zoals ik zei, lees 1 Petrus 4 eens door. Die mensen hadden pas ècht te lijden - geen onbenullige ruzietjes met naasten waardoor wij hele dagen boos kunnen zijn, maar vervolgingen of harde meesters als het dienstknechten waren. Maar òndanks dat roept Petrus hen op, niet om daarin neer te zakken en heel lang te blijven treuren totdat van buitenaf verandering komt. Hij geeft hen op basis van het Woord redenen die ze vast moeten grijpen en waarom ze zich moeten verblijden!
Maar gelijk gij gemeenschap hebt aan het lijden van Christus, alzo verblijdt u; opdat gij ook in de openbaring Zijner heerlijkheid u moogt verblijden en verheugen.
Indien gij gesmaad wordt om den Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid, en de Geest van God rust op u. Wat hen aangaat, Hij wordt wel gelasterd, maar wat u aangaat, Hij wordt verheerlijkt.
Doch dat niemand van u lijde als een doodslager, of dief, of kwaaddoener, of als een, die zich met eens anders doen bemoeit;
Maar indien iemand lijdt als een Christen, die schame zich niet, maar verheerlijke God in dezen dele.
En iets verderop:
Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
Hoe kan het dat veel mensen, in het bijzonder die zich echt christen noemen, deze vermaningen negeren, ze wellicht niet eens weten te vinden in hun Bijbel maar wel hun leven voortleven - van stemmingswisseling naar stemmingswisseling en van emotie naar emotie, van ruzie naar ruzie (zelfs op het forum) en van pleziertje naar pleziertje? Deze woorden zijn toch niet alleen maar een theorietje, maar moeten het hele leven veranderen! Die laatste woorden van de brieven horen we niet zo heel vaak, maar daar staan hele rake opdrachten in, goed om eens te lezen! Het kan niet zo zijn dat we weten dat we dat eigenlijk zouden moeten doen maar gewoon doorgaan om iedere dag weer diezelfde fout te maken. En als dat wel zo is, moet dat veranderen.
Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el tot zijn lengte toedoen?
En wat zijt gij bezorgd voor de kleding? Aanmerkt de leliën des velds, hoe zij wassen; zij arbeiden niet, en spinnen niet(...)
Daar gaat het me allereerst om, dat ik me erover verbaas dat zoveel christenen vrijwel dagelijks een chagerijnige stemming hier plaatsen, terwijl de vrucht van de Geest blijdschap is... Waar ligt dat dan aan?
Maar zelfs als het zo is dat God aan mensen een bijzondere vorm van lijden oplegt, is het nog een opdracht om ons te verblijden, en daar slaan die teksten ook op die hieronder werden aangehaald. Zoals ik zei, lees 1 Petrus 4 eens door. Die mensen hadden pas ècht te lijden - geen onbenullige ruzietjes met naasten waardoor wij hele dagen boos kunnen zijn, maar vervolgingen of harde meesters als het dienstknechten waren. Maar òndanks dat roept Petrus hen op, niet om daarin neer te zakken en heel lang te blijven treuren totdat van buitenaf verandering komt. Hij geeft hen op basis van het Woord redenen die ze vast moeten grijpen en waarom ze zich moeten verblijden!
Maar gelijk gij gemeenschap hebt aan het lijden van Christus, alzo verblijdt u; opdat gij ook in de openbaring Zijner heerlijkheid u moogt verblijden en verheugen.
Indien gij gesmaad wordt om den Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid, en de Geest van God rust op u. Wat hen aangaat, Hij wordt wel gelasterd, maar wat u aangaat, Hij wordt verheerlijkt.
Doch dat niemand van u lijde als een doodslager, of dief, of kwaaddoener, of als een, die zich met eens anders doen bemoeit;
Maar indien iemand lijdt als een Christen, die schame zich niet, maar verheerlijke God in dezen dele.
En iets verderop:
Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
Hoe kan het dat veel mensen, in het bijzonder die zich echt christen noemen, deze vermaningen negeren, ze wellicht niet eens weten te vinden in hun Bijbel maar wel hun leven voortleven - van stemmingswisseling naar stemmingswisseling en van emotie naar emotie, van ruzie naar ruzie (zelfs op het forum) en van pleziertje naar pleziertje? Deze woorden zijn toch niet alleen maar een theorietje, maar moeten het hele leven veranderen! Die laatste woorden van de brieven horen we niet zo heel vaak, maar daar staan hele rake opdrachten in, goed om eens te lezen! Het kan niet zo zijn dat we weten dat we dat eigenlijk zouden moeten doen maar gewoon doorgaan om iedere dag weer diezelfde fout te maken. En als dat wel zo is, moet dat veranderen.