Emigreren naar Canada

tabitha

Emigreren naar Canada

Bericht door tabitha »

Hoi,

Ik zou graag in contact komen met (reformatorische) mensen die van plan zijn om naar Canada te emigreren. Wie kan mij verder helpen?
Wilma van den Berg

Re: Emigreren naar Canada

Bericht door Wilma van den Berg »

tabitha schreef:Hoi,

Ik zou graag in contact komen met (reformatorische) mensen die van plan zijn om naar Canada te emigreren. Wie kan mij verder helpen?
In het RD stond/staat hier regelmatig wat over in. Soms ook in de Terdege een klein stukje. Misschien heb je hier wat aan...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
rj

Bericht door rj »

tabitha schreef:Hoi,

Misschien kan deze website je verder helpen? Het is een grote community van emigranten die hun ervaring delen.

> Website
> Forum
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Over twee jaar ga ik miss een jaartje lesgeven in Norwich.....:)
Maar dat hangt van mijn pers. situatie af dan....enne veel heb je daar niet aan nu ;)

Waar woon je in Canada...of ga je wonen?
Ik heb nl plenty familie daarzo wonen....refo's :) dusss als je daar wat mee kan...moet je het maar zeggen ;)

Ik mis Canada :cry

My one and only goal;
His image in my soul.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Waarom wil je naar Canada emigreren?

1. Canada is niet voor iemand die niet heel hard wil werken om zijn brood te verdienen
2. Canada is niet het land om van sociale voorzieningen te trekken
3. Canada, op meer dan 1 manier, is, vergeleken bij Nederland, een goddeloos land. Zoek eerst uit of je kerkelijk thuis bent in het regio van Canada hetwelk je aantrekt.
4. Canada is een eindeloos groot land. Wees erop berekend!
5. Een romantische kijk op Canada doe je niks mee. Een gezonde dosis realiteit en logic doe je hier veel meer mee.

Bezind eer ge begint!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere

Bericht door Jongere »

Juist. Ik verbaas me wel eens een beetje over de 'Canada-liefde' die ik soms tegenkom in refokring. Al zal het best een mooi land zijn.
albion

Bericht door albion »

Bert Mulder schreef:Waarom wil je naar Canada emigreren?

1. Canada is niet voor iemand die niet heel hard wil werken om zijn brood te verdienen
3. Canada, op meer dan 1 manier, is, vergeleken bij Nederland, een goddeloos land. Zoek eerst uit of je kerkelijk thuis bent in het regio van Canada hetwelk je aantrekt.
5. Een romantische kijk op Canada doe je niks mee. Een gezonde dosis realiteit en logic doe je hier veel meer mee.

Bezind eer ge begint!
Als je dit allemaal tevoren had geweten Bert, was jij dan geëmigreerd???
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marco

Bericht door Marco »

Bert Mulder schreef:Canada, op meer dan 1 manier, is, vergeleken bij Nederland, een goddeloos land.
Kan je dat toelichten?
freek

Bericht door freek »

Marco schreef:
Bert Mulder schreef:Canada, op meer dan 1 manier, is, vergeleken bij Nederland, een goddeloos land.
En wat denk je van ons kikkerlandje?
refo

Bericht door refo »

freek schreef:
Marco schreef:
En wat denk je van ons kikkerlandje?
Er zijn op dit ondermaanse alleen goddeloze landen. En dat is altijd al zo geweest.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
aritha

Bericht door aritha »

Je kunt het beste naar IJsland gaan.
Is dat niet het minst corrupte land ter wereld?
Lassie

Bericht door Lassie »

De oom en tante van mijn vriend wonen ook in Canada, hebben een moeilijke start gehad. Maar wonen nu wel mooi, z'n tante komt ook bij mensen die beetje lijken op de amis.
Bert Mulder
Contacteer:

albion schreef:
Bert Mulder schreef:Waarom wil je naar Canada emigreren?

Bezind eer ge begint!
Als je dit allemaal tevoren had geweten Bert, was jij dan geëmigreerd???
De mens wikt, maar God beschikt. Het heeft zo moeten wezen, anders had ik, menselijk gezien, mijn vrouw (en mijn kerkverband) nooit ontmoet.

Ik emigreerde niet uit eigen wil, maar omdat ik, 14 zijnde, met mijn ouders meeging. Ik zou het nooit gedaan hebben.

Nog iets anders: zijn jullie bereid om je familie uit elkaar te rukken? Want dat is wel het bekomstige dat me het meeste verdriet aangedaan heeft (en nog doet).
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

refo schreef: Er zijn op dit ondermaanse alleen goddeloze landen. En dat is altijd al zo geweest.
Nederland is ooit een redelijk godsdienstig land geweest, en er zijn nog veel gereformeerde kerken. Canada is dat nooit geweest.
albion

Bericht door albion »

Bert Mulder schreef:Bezind eer ge begint!
...
Nog iets anders: zijn jullie bereid om je familie uit elkaar te rukken? Want dat is wel het bekomstige dat me het meeste verdriet aangedaan heeft (en nog doet).

wat bedoel je hiermee? Mijn ouders zijn naar Zuid-Afrika geëmigreerd en namen al hun kinderen mee... En met z'n allen zijn we weer teruggekomen en een jaar later emigreerde de vriend van mijn zus naar Nederland en ze zijn hier getrouwd en wonen nog steeds in Nederland.
Af en toe komt zijn familie 'kuieren' en dat vinden we met z'n allen heel gezellig.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie