heel mooi!!!henriët schreef:wat hoorde ik oa in de preek van gisteravond wat ik erg mooi vond:
De vrouw is geboren uit de rib van Adam
niet uit het hoofd, om te kunnen overheersen
niet uit de voeten om vertrapt te worden of overheerst te worden,
maar van onder zijn armen, om zn vrouw onder de arm te nemen, nabij het hart, om te beminnen. (Eens gezegd door een joodse rabijn.)
Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
- Wilma van den Berg
Efeze 1:7
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
De preek die ik hoorde in onze kerk ging over de Heilige Geest. Joh 16:1-15/jes 44:6-8.
De teksten waren vers 12/13 uit Joh 16.
'Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, maar u kunt die nu niet dragen.
Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest van de waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden;
want Hij zal van Zichelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, dat zal Hij spreken en de toekomende
dingen Hij u verkondigen.'
De teksten waren vers 12/13 uit Joh 16.
'Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, maar u kunt die nu niet dragen.
Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest van de waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden;
want Hij zal van Zichelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, dat zal Hij spreken en de toekomende
dingen Hij u verkondigen.'
Heindemat schreef:'t was net Sijmen Donker
"we zijn hersteld hervormd, maar och dat we maar eens onhersteld misvormd werden...".
en snapte u dat?
Goeie vraag.helma schreef:Heindemat schreef:'t was net Sijmen Donker
"we zijn hersteld hervormd, maar och dat we maar eens onhersteld misvormd werden...".
en snapte u dat?
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Nou ja, zinnige posting hoor.Heindemat schreef:'t was net Sijmen Donker
Je moet hein altijd meet een flinke schep zout nemenfreek schreef:Nou ja, zinnige posting hoor.Heindemat schreef:'t was net Sijmen Donker

Het ging over de zaligsprekingen.
's morgens erg bemoedigend! Want Ik zal water gieten op de dorstigen en stromen op het droge!
's avonds over: maar wordt niet dronken van de wijn, maar wordt vervuld met de Heilige Geest. Preek was wel mooi, maar de ds. had een aparte preekstijl. M.n. het laatste gedeelte van de preek was mooi. De ds. bad ook voor mensen met een verslaving, of mensen die iemand kende met een verslaving. Ik vind het wel goed dat ds. dat af en toe ook doen!
's avonds over: maar wordt niet dronken van de wijn, maar wordt vervuld met de Heilige Geest. Preek was wel mooi, maar de ds. had een aparte preekstijl. M.n. het laatste gedeelte van de preek was mooi. De ds. bad ook voor mensen met een verslaving, of mensen die iemand kende met een verslaving. Ik vind het wel goed dat ds. dat af en toe ook doen!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
De ds. was weg, dus hadden we preeklezen.
's Morgens over: Wend u naar mij toe en wordt behouden allen gij einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer.
's Middags over ps 106
's Morgens over: Wend u naar mij toe en wordt behouden allen gij einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer.
's Middags over ps 106
Ook onze dominee was weg, dus ook preeklezen.
's-morgens: Handelingen 7:54-60: over de steniging en sterven van Stefanus(preek van Ds.J.van Haaren)
's-middags: Genesis 50: over het sterven Jozef(preek Ds.Mouw uit Uddel; de laatste in de serie)
's-avonds: Psalm 56:9: Gij hebt mijn omzwerven geteld; leg mijn tranen in Uw fles; zijn zij niet in Uw register(preek van Ds.E.Venema). Een hele eenvoudige en bevindelijke preek over zwervers en vreemdelingen op aarde, waarbij de mensen die mensen telkens werden aangesproken.
's-morgens: Handelingen 7:54-60: over de steniging en sterven van Stefanus(preek van Ds.J.van Haaren)
's-middags: Genesis 50: over het sterven Jozef(preek Ds.Mouw uit Uddel; de laatste in de serie)
's-avonds: Psalm 56:9: Gij hebt mijn omzwerven geteld; leg mijn tranen in Uw fles; zijn zij niet in Uw register(preek van Ds.E.Venema). Een hele eenvoudige en bevindelijke preek over zwervers en vreemdelingen op aarde, waarbij de mensen die mensen telkens werden aangesproken.
's Ochtends: Handelingen 3:1-11
En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!
's Middags: Zondag 35, leespreek
En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!
's Middags: Zondag 35, leespreek
Wij hadden een preek uit de catechismus: Over de Opstanding van jezus Christus.
Omdat ik de andere keer moest oppassen heb ik thuis een lezing van A. Baan geluisterd over de heiligmaking.
Omdat ik de andere keer moest oppassen heb ik thuis een lezing van A. Baan geluisterd over de heiligmaking.
- Wilma van den Berg
Leespreek over de waarachtige bekering nav H.C.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
twee preken over Fillipus en de moorman
(Voorbereiding)
Volgende week nog 2 preken over deze stof
(Voorbereiding)
Volgende week nog 2 preken over deze stof