STOP bouwvakkers in korte broek

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Billy »

Bouwvakkers die werkzaam zijn bij een groot renovatieproject in Almere kregen afgelopen week met het warme weer te horen dat ze geen korte broek mochten dragen. Islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over de blote benen en T-shirts met korte mouwen waarin de bouwvakkers aan het werk waren. De bouwvakkers, die bezig zijn de buitenkant te renoveren van 750 woningen van woningbouwvereniging De Goede Stede in Stedenwijk-Noord, kregen het nieuws te horen van hun uitvoerder. Volgens één van hen, stratenmaker Robin Willemsen, namen ze de mededeling voor kennisgeving aan. ''Je denkt toch niet dat we in die bloedhitte in een overall gaan lopen klussen?” De korte broek bleef daarom aan. Bouwbedrijf Mateboer uit Kampen, die bezig is met de klus, hoort op van de klachten. Richard Hoekert van Mateboer zegt er wel afspraken zijn over correcte kleding, maar dat een korte broek en T-shirt daar ook onder vallen. ''Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen.''

DAT ANTWOORD VAN DAT BOUWBEDRIJF.........................tmoet niet gekker worden hier...................
ik weet overigens wel een oplossing hoor. ....


Kamervragen PVV inzake deze questie



Klachten van Moslims over bouwvakkers in korte broek - Kamervragen
zaterdag 17 mei 2008
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie over de klachten van moslims over bouwakkers in korte broek.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht "moslims klagen over korte broek"?(*)
2.)
Deelt u de mening dat het ronduit absurd is dat moslims hardwerkende Nederlanders islamitische kledingvoorschriften op willen leggen?
3.)
Zo ja, bent u bereid dit aan uw islamitische gesprekspartners duidelijk te maken en daarbij aan te geven dat het de bedoeling is dat zij zich juist aan de Nederlandse cultuur dienen aan te passen? Zo neen, waarom niet?
4.)
Deelt u de mening dat moslims juist veel kunnen leren van Nederlandse bouwvakkers, die hard werken voor hun geld, een grote bijdrage leveren aan onze economie en de samenleving niet met grote problemen opzadelen op het gebied van criminaliteit en uitkeringsafhankelijkheid? Zo neen, waarom niet?
5.)
Bent u bereid de islamisering van Nederland die tot dit soort bizarre eisen leidt onmiddellijk te stoppen? Zo neen, waarom niet?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door JolandaOudshoorn »

Persoonlijk vind ik het ook niet zo smakelijk, al dat halfnaakte gedoe op straat....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Persoonlijk vind ik het ook niet zo smakelijk, al dat halfnaakte gedoe op straat....
uhm.... vind je een korte broek en een t-shirt met korte mouwen halfnaakt?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Persoonlijk vind ik het ook niet zo smakelijk, al dat halfnaakte gedoe op straat....
uhm.... vind je een korte broek en een t-shirt met korte mouwen halfnaakt?
Soms trekken ze dat t-shirt ook nog uit en hangt die broek halverwege hun achterste. Trek dan een overal aan, denk ik dan. Is ook nog meer beschermend :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Ander »

JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Persoonlijk vind ik het ook niet zo smakelijk, al dat halfnaakte gedoe op straat....
uhm.... vind je een korte broek en een t-shirt met korte mouwen halfnaakt?
Soms trekken ze dat t-shirt ook nog uit en hangt die broek halverwege hun achterste. Trek dan een overal aan, denk ik dan. Is ook nog meer beschermend :)
Ik vind een blote bast ook ranzig. Op straat moet je fatsoenlijk gekleed zijn. Zelf ben ik ook niet zo voor een korte broek al zal ik er niet direct iemand op aanspreken. Ik snap wel dat dit weer een hot item is voor de PVV. Waar gaat het over...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Rens »

Ander schreef: Waar gaat het over...
idd, waar zaniken we nóú weer over....moeten ze soms in drieledig zwart pak op de steigers?? stop nou eens met het opleggen aan ánderen van je eigen normen............

als je op kantoor in de zomer je jasje uitdoet omdat het zo warm is, én je stropdas afdoet (voor de heren dan hé), en je mouwen opstroopt, wordt daar dan ook gelijk weer een topic over gestart.........???

dames....als je hushband een aanzienlijke omvang heeft, dan mag die zeker ook niet in de zomer met korte broek en t-shirt lopen??? alleen als hij een atletische gestalte heeft zeker.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door parsifal »

Op zich vrij belachelijk natuurlijk die klachten (hoewel als je nu de bilspleet ziet, dan mag er best geklaagd worden). Dat hier kamervragen over gesteld worden, vind ik eigenlijk nog belachelijker. Laten ze zich eerst druk maken om zaken die echt belangrijk zijn. Een stel klagende mensen hoort daar in dit stadium zeker nog niet bij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
dames....als je hushband een aanzienlijke omvang heeft, dan mag die zeker ook niet in de zomer met korte broek en t-shirt lopen??? alleen als hij een atletische gestalte heeft zeker.....
Je bedoelt zeker andersom?? Als hij een aanzienlijke omvang heeft, dan kijken er toch niet zoveel dames naar hem, zeker als ze in korte broek lopen :D
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Jager
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2007, 09:12

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Jager »

Rens schreef:als je op kantoor in de kerk in de zomer je jasje uitdoet omdat het zo warm is, én je stropdas afdoet (voor de heren dan hé), en je mouwen opstroopt, wordt daar dan ook gelijk weer een topic over gestart.........???
Succes verzekerd... :nananere
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:
dames....als je hushband een aanzienlijke omvang heeft, dan mag die zeker ook niet in de zomer met korte broek en t-shirt lopen??? alleen als hij een atletische gestalte heeft zeker.....
Je bedoelt zeker andersom?? Als hij een aanzienlijke omvang heeft, dan kijken er toch niet zoveel dames naar hem, zeker als ze in korte broek lopen :D
ik kan me voorstellen dat de voor de heren cq dames appetijtelijke dames niet schaars genoeg gekleed kunnen gaan, en de onsmakelijk "gewichtige" dames maar beter bij de moslima in de kledingkast kunnen gaan struinen.....dussssss....maar ga nu eens, nu het toeristenseizoen is losgebarsten eens rondkijken in de steden en stadjes naar wat er aan toeristen rondloopt die een nogal merkwaardig aandoende kledingcombinatie aanhebben.....je hebt soms moeite om je lachen in te houden....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Rens »

Jager schreef:
Rens schreef:als je op kantoor in de kerk in de zomer je jasje uitdoet omdat het zo warm is, én je stropdas afdoet (voor de heren dan hé), en je mouwen opstroopt, wordt daar dan ook gelijk weer een topic over gestart.........???
Succes verzekerd... :nananere
hier kun je ze op zondag met het warme weer in de kerk verwachten.....daar hoef je niet vreemd van op te kijken. er zal ook niemand zijn die daar amok over maakt. het is typisch "des refo's" om daarover te gaan bléren.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door memento »

Rens schreef:
Jager schreef:
Rens schreef:als je op kantoor in de kerk in de zomer je jasje uitdoet omdat het zo warm is, én je stropdas afdoet (voor de heren dan hé), en je mouwen opstroopt, wordt daar dan ook gelijk weer een topic over gestart.........???
Succes verzekerd... :nananere
hier kun je ze op zondag met het warme weer in de kerk verwachten.....daar hoef je niet vreemd van op te kijken. er zal ook niemand zijn die daar amok over maakt. het is typisch "des refo's" om daarover te gaan bléren.......
Niet overdrijven. Ik ken een GG waar 's zomers als t warm is de gehele kerkeraad in korte mouwen, zonder jasje, binnen komt macheren. Soms zelfs de predikant in korte mouwen (geen gezicht, maar wel beter dan een ds. die na elke zin zn voorhoofd zweetvrij moet poetsen)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Rens »

memento schreef: Niet overdrijven. Ik ken een GG waar 's zomers als t warm is de gehele kerkeraad in korte mouwen, zonder jasje, binnen komt macheren. Soms zelfs de predikant in korte mouwen (geen gezicht, maar wel beter dan een ds. die na elke zin zn voorhoofd zweetvrij moet poetsen)
ok, maar dat is dus één GG....de GG's waar ik gekerkt heb, daar was het uit den boze dat het jasje uitging...om van de rest maar te zwijgen........

er zullen wel meer GG's zijn waar ze soepel met de etiquette omspringen, maar het zullen er maar een handjevol zijn denk ik.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Jager
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2007, 09:12

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Jager »

Jager schreef:Succes verzekerd... :nananere
:haha :haha :haha
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door Rens »

Jager schreef:
Jager schreef:Succes verzekerd... :nananere
:haha :haha :haha
bij welke verzekeringsmaatschappij????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie