Hoi freek. Volgens mij zeg je nu iets waarvan je niet zeker bent. Paul Washer is namelijk de enige hoofdspreker tot nu toe op de coferenties die een baptist is. Alle zuid-afrikanen zijn lid van een gereformeerde denominatie waar de kinderdoop praktijk is. Er wordt echter duidelijk over gesproken dat dit een thema is waar hij (Paul Washer) het vooral niet over gaat hebben. Echter is Paul Washer duidelijk een reformed baptist die volledig in de reformatorische lijn staat voor wat betreft de five points of calvinism. Zie oa op zijn website. We kunnen namelijk heel veel van deze mensen leren. Paulus zegt immers dat we samen met alle heiligen(wedergeboren kinderen van God die in alle denominaties zitten) de hoogte, lengte en diepte van de volheid Gods en de kennis van Christus mogen leren kennen(ef.3). Dat gaat verder dan ons bekende wereldje. Gods kerk is iets wereldwijds. Dus helemaal niet iets waar je nerveus van hoeft te worden.freek schreef:Hmm, helaas zijn het wel voor een belangrijk deel baptisten. Vandaar dat ik nogal sceptisch ben; met wachtkamertjesgeloof heb ik veel moeite. Maar Paul Washer is verder absoluut de moeite waard.
Het zal wat worden straks, als het wel één kudde gaat worden. Ik denk dat we menselijk gesproken allemaal het schaamrood op de kaken krijgen. Kunnen al die mensen het eigenlijk wel met elkaar uithouden in het hemelse Jeruzalem? Als het straks wel kan, waarom nu dan niet?
Gezegend pinksteren!