jvdg schreef:Als absolute leek (wss. door mijn leeftijd) kan ik me op geen enkele wijze voorstellen hoe zo'n conferentie eruit ziet.
Kan iemand mij in enkele simpele regels uitleggen wat de inhoud van deze dagen is, en wat de toegevoegde waarde is boven de kerkdiensten die we elke zondag meemaken.
Mss. naief, maar waarom zijn deze dagen op zaterdag en zondag?
Het is echt niet mijn wens om kritiek uit te oefenen, maar nogmaals: Wat is er extra?
Heeft neit met je leeftijd te maken Jvdg, er zijn er genoeg van jouw leeftijd, dus ook welkom
De zondagse kerkdiensten zijn héérlijk!!! De preken staan allen op zichzelf (meestal). Op een conferentie sta je bij een bepaald onderwerp stil, zoals nu: de heiligheid van God. In vrijdag 1, zaterdag 3 en zondag 3 lezingen wordt dit onderwerp grondig uitgewerkt. In de diepte en in de praktijk voor het leven van elke dag. Het is een aantal dagen zéér intensief bezig zijn met het Woord van God. Deze dagen staan helemaal in het teken van bezinning, bijbelstudie, gebed, zingen.... (even teruggetrokken uit de drukte en sleur van het leven om stil te staan bij de dingen die er werkelijk toe doen, om gesterkt weer het leven in te kunnen gaan, precies zoals een kerkdienst dat ook hoort te zijn). Wat Gian zegt herken ik een klein beetje. Inderdaad ligt er in de prediking vaak meer nadruk op de bekering dan op het leven daarna. Het leven met de Heere.
Dat dit op vrijdag-zaterdag-zondag is heeft gewoon simpel te maken met het feit dat dan de meeste mensen vrij zijn (dat neem ik tenminste aan, als het door-de-weeks was kon ik ook niet)