...hij z'n viool niet eens bij zich had
Wist je dat ...[7]
Re: Wist je dat ...[7]
...ik net een forummer op bezoek had
Wist je dat ik vakantie ga houden?
Weet niet wanneer ik weer boven water ben.
Ga me bezig houden met andere dingen dan het forum.
De kinderen willen ook wel eens aandacht.

Weet niet wanneer ik weer boven water ben.
Ga me bezig houden met andere dingen dan het forum.
De kinderen willen ook wel eens aandacht.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
- sweelinck 25
- Dat ik de psalmen voor morgemiddag nog niet heb. En ze morgemiddag pas krijg voor de dienst. 
De dominee verdient dus een standje.sweelinck 25 schreef:- Dat ik de psalmen voor morgemiddag nog niet heb. En ze morgemiddag pas krijg voor de dienst.
Ik vind dat niet netjes van hem, in feite negeert hij het belang van het orgelspel en ook van de organist.
Of liggen de feiten anders?
Ik zou een statement maken. Of gewoon niet spelen of alle liederen meteen zonder voorspel inzetten.sweelinck 25 schreef:- Dat ik de psalmen voor morgemiddag nog niet heb. En ze morgemiddag pas krijg voor de dienst.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- sweelinck 25
Tis niet anders, de Ds. is op een vakantieadres, dus niet te bereiken. Maar andere kant, vorige week ook al zonder voorbereiding moeten doen. Maar het is toch goedgegaan. Zelf geïmproviseerd, en ze hebben erg goed gezongen. Hopen dat het weer zo goed mag gaan.Josephus schreef:Ik zou een statement maken. Of gewoon niet spelen of alle liederen meteen zonder voorspel inzetten.sweelinck 25 schreef:- Dat ik de psalmen voor morgemiddag nog niet heb. En ze morgemiddag pas krijg voor de dienst.
Ze zingen langzaam bij jullie hoorde ik van Ber10ne, die bij jullie in de kerk was geweest.sweelinck 25 schreef:Tis niet anders, de Ds. is op een vakantieadres, dus niet te bereiken. Maar andere kant, vorige week ook al zonder voorbereiding moeten doen. Maar het is toch goedgegaan. Zelf geïmproviseerd, en ze hebben erg goed gezongen. Hopen dat het weer zo goed mag gaan.Josephus schreef:Ik zou een statement maken. Of gewoon niet spelen of alle liederen meteen zonder voorspel inzetten.sweelinck 25 schreef:- Dat ik de psalmen voor morgemiddag nog niet heb. En ze morgemiddag pas krijg voor de dienst.
Natuurlijk komt het dankzij de organist altijd wel weer goed, maar het blijft natuurlijk een stijlloze actie. Zo ga je niet met elkaar om. Heeft jullie predikant trouwens geen mobiele telefoon?sweelinck 25 schreef:Tis niet anders, de Ds. is op een vakantieadres, dus niet te bereiken. Maar andere kant, vorige week ook al zonder voorbereiding moeten doen. Maar het is toch goedgegaan. Zelf geïmproviseerd, en ze hebben erg goed gezongen. Hopen dat het weer zo goed mag gaan.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
anders oefen je de psalmen van veenendaal, misschien doet hij dezelfde preek als vorige week...Josephus schreef:Natuurlijk komt het dankzij de organist altijd wel weer goed, maar het blijft natuurlijk een stijlloze actie. Zo ga je niet met elkaar om. Heeft jullie predikant trouwens geen mobiele telefoon?sweelinck 25 schreef:Tis niet anders, de Ds. is op een vakantieadres, dus niet te bereiken. Maar andere kant, vorige week ook al zonder voorbereiding moeten doen. Maar het is toch goedgegaan. Zelf geïmproviseerd, en ze hebben erg goed gezongen. Hopen dat het weer zo goed mag gaan.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik kreeg ze ook net pas voor morgenochtend. Normaal zijn ze er op vrijdagavond al per mail, maar deze dominee deed 't geloof ik per postduif, en die was onderweg de weg kwijt geraakt of zoietssweelinck 25 schreef:- Dat ik de psalmen voor morgemiddag nog niet heb. En ze morgemiddag pas krijg voor de dienst.
- sweelinck 25
We hebben helaas geen predikant. Ong. 50 kerkgangers, dus kunnen we niet betalen.Josephus schreef:Natuurlijk komt het dankzij de organist altijd wel weer goed, maar het blijft natuurlijk een stijlloze actie. Zo ga je niet met elkaar om. Heeft jullie predikant trouwens geen mobiele telefoon?sweelinck 25 schreef:Tis niet anders, de Ds. is op een vakantieadres, dus niet te bereiken. Maar andere kant, vorige week ook al zonder voorbereiding moeten doen. Maar het is toch goedgegaan. Zelf geïmproviseerd, en ze hebben erg goed gezongen. Hopen dat het weer zo goed mag gaan.
- sweelinck 25
We wachten rustig af hen, en als het onbekende psalmen zijn dan ligt er altijd nog Worp in de kerk. Voor de dienst heb ik al wel kunnen voorbereiden. Psalm 108 van Klaas Jan Mulder.henriët schreef:anders oefen je de psalmen van veenendaal, misschien doet hij dezelfde preek als vorige week...Josephus schreef:Natuurlijk komt het dankzij de organist altijd wel weer goed, maar het blijft natuurlijk een stijlloze actie. Zo ga je niet met elkaar om. Heeft jullie predikant trouwens geen mobiele telefoon?sweelinck 25 schreef:Tis niet anders, de Ds. is op een vakantieadres, dus niet te bereiken. Maar andere kant, vorige week ook al zonder voorbereiding moeten doen. Maar het is toch goedgegaan. Zelf geïmproviseerd, en ze hebben erg goed gezongen. Hopen dat het weer zo goed mag gaan.
Dat is om de organist de kans te geven ter plekke de noten nog te lezen die hij niet heeft kunnen voorbereiden, omdat het psalmbriefje er nog niet was.Gijs83 schreef:Ze zingen langzaam bij jullie hoorde ik van Ber10ne, die bij jullie in de kerk was geweest.
En natuurlijk ook vanwege de bovenstem
maar daar wil ik het nu niet meer over hebben
anders denken jullie: daar heb je hem ook weer...
- MarthaMartha
ja, en tenslotte was je helemaal niet leuk en grappig....Hendrikus schreef:Dat is om de organist de kans te geven ter plekke de noten nog te lezen die hij niet heeft kunnen voorbereiden, omdat het psalmbriefje er nog niet was.Gijs83 schreef:Ze zingen langzaam bij jullie hoorde ik van Ber10ne, die bij jullie in de kerk was geweest.
En natuurlijk ook vanwege de bovenstem
maar daar wil ik het nu niet meer over hebben
anders denken jullie: daar heb je hem ook weer...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
ik rf ga stopzetten, vind het weer helemaal genoeg!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....