Nou ja... als hij dezelfde uitgangspunten heeft voor vrijgezelle dames als voor vrijgezelle heren.... dan uhm...........Hendrikus schreef:Kun jij in Gijs z'n portemonnee kijken, Lassie?MarthaMartha schreef:Lassie schreef:we wonen niet allemaal in Rijssen (waar ze veel geld hebben).....
Wat bracht de post vandaag o.a.?
- MarthaMartha
Re: Wat bracht de post vandaag o.a.?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Een ophaalrok... 

Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Uit Wikipedia:saphira schreef:Een ophaalrok...
Een ophaalrok, of wiprok is een beweegbare rok. Hij gaat open door rotatie om de horizontale y-as.
Historisch gezien is de ophaalrok uit de valrok ontstaan. In tegenstelling tot valrok beschikt ophaalrok over tegengewichten, zodat het openen veel minder energie vereist.
In tegenstelling tot de basculerok, de valrok en de oorgatrok, heeft deze rok twee scharnieren. Aan het onderste scharnier is het wegdek verbonden. Boven het scharnier staat een portaal, de hameipoort. Aan deze hameipoort is een draaiende arm, de balans bevestigd, aan de ene kant van de balans hangt het contragewicht, de balanskist, aan de andere kant is de arm verbonden met de punt van het rokdek. Als de rok omhoog gaat, draaien de balans en het rokdek dus parallel.
Het nadeel van een traditionele ophaalrok is dat deze een beperkte doorrijhoogte heeft. Vandaar dat de balanskist soms niet tussen de beide armen hangt, maar aan de armen zelf, zonder dat de armen met elkaar zijn verbonden.
Op het basisontwerp van de ophaalrok zijn vele varianten gemaakt. Ze worden zowel dubbeldraaiend (met twee afzonderlijke rokdekken) als enkeldraaiend en met een diagonaal rokdek uitgevoerd. In het laatste geval is er maar één toren of hameistijl die als het ware naast de weg staat.
Het draaipunt van de balans met de balanskist kan zowel achter de hameipoort vallen (zoals op de foto), of er recht boven. Dit laatste systeem wordt als een 'Amsterdams type' aangeduid. Het voordeel hiervan is dat de toren alleen op druk wordt belast. Als het draaipunt achter de kolom valt wordt de toren excentrisch belast, dit geeft zowel druk als buiging.
Wanneer ophaalrokken elektrisch worden geopend en gesloten, bevindt zich vaak een elektromotor met een tandwiel ongeveer op halve hoogte in de hameistijlen. Deze grijpt in een tandheugel die scharnierend aan het rokdek is gemonteerd. Op de foto is deze constructie ook te zien. De tandheugel is vaak niet recht, maar met een kromming aan het eind, als een hockeystick - dit is om de elektromotor tijd te geven op toeren te komen en de rok geleidelijk op te halen (en neer te laten)

Haha...nou de mijne is niet elektrisch te openen ofzo.
Het is een rok, met ophaalpunten.
Heel lang hoor, en als de punten zijn opgehaald aan de zijkant zie je een klein stukje been.
Het is een rok, met ophaalpunten.
Heel lang hoor, en als de punten zijn opgehaald aan de zijkant zie je een klein stukje been.

Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
-De Saambinder
-brief van Dep.Evangelisatie Ger.Gem.
-brief van het UWV
-brief van Dep.Evangelisatie Ger.Gem.
-brief van het UWV
- MarthaMartha
bankoverzicht
aanbieding telegraaf voor wk-periode
aanbieding telegraaf voor wk-periode
Doen ze nu al een aanbieding voor 2010?MarthaMartha schreef:aanbieding telegraaf voor wk-periode

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- MarthaMartha
Josephus schreef:Doen ze nu al een aanbieding voor 2010?MarthaMartha schreef:aanbieding telegraaf voor wk-periode

Speciaal uit de oude-kranten-bak gevist....... EK dus. (weet ik veel

hihi
sorry ik zit me even suf te lachen hier,
nou ja gijs, voeten op de grond voortaan,
en vooral die reacties
t is gewoon wel vermakelijk eigenlijk
sorry ik zit me even suf te lachen hier,
nou ja gijs, voeten op de grond voortaan,
en vooral die reacties
t is gewoon wel vermakelijk eigenlijk
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
deze week geen postbode gezien hier in de straat!
Bang voor besmetting.Lassie schreef:deze week geen postbode gezien hier in de straat!

De post is laat vandaag 

o.a. ons kerkblad, waarin stond dat we nu lid zijn....!!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
de postbode zit vast nog aan de taart....en appelsapHendrikus schreef:De post is laat vandaag

Zelfs een weg van duizend mijl begint met één enkele stap.
Post!
Leuk, kaarten krijgen
en ik neem me beslist voor om voortaan ook meer kaarten te versturen aan zieken e.d. (maar dat voornemen heb ik al vaker gehad.....)
een grote envelop van Wilma van de Berg, waarvoor hartelijk dank!!!!!
Leuk, kaarten krijgen
en ik neem me beslist voor om voortaan ook meer kaarten te versturen aan zieken e.d. (maar dat voornemen heb ik al vaker gehad.....)
een grote envelop van Wilma van de Berg, waarvoor hartelijk dank!!!!!