Eeuwig verbond van de Drie-eenheid Gods

Plaats reactie
mayflower

Eeuwig verbond van de Drie-eenheid Gods

Bericht door mayflower »

Weet iemand mischien studie's of boeken (Nederlands) die gaan over het eeuwig verbond dat werd opgericht tussen de Drie-eenheid Gods ?

Spreekt Efeze 1:3-14 over dit verbond,waarin de werkzaamheden de Drie-eenheid God: als van God de Vader (uitverkoren), God de Zoon (Verlossing) en God de Heilige Geest (verzegeld) beschreven ?

In het engels wordt dit verbond ook wel de "Covenant of redemption" - Verbond der verlossing genoemd.
aritha

Re: Eeuwig verbond van de Drie-eenheid Gods

Bericht door aritha »

mayflower schreef:Weet iemand mischien studie's of boeken (Nederlands) die gaan over het eeuwig verbond dat werd opgericht tussen de Drie-eenheid Gods ?

Spreekt Efeze 1:3-14 over dit verbond,waarin de werkzaamheden de Drie-eenheid God: als van God de Vader (uitverkoren), God de Zoon (Verlossing) en God de Heilige Geest (verzegeld) beschreven ?

In het engels wordt dit verbond ook wel de "Covenant of redemption" - Verbond der verlossing genoemd.
Misschien kun je iets van Perkins vinden? En wat denk je van Bostons boek over het verbond?
Zonderling

Bericht door Zonderling »

@Mayflower,
Ik bezit het boek zelf niet, maar ik vermoed dat het boek van Witsius over de Verbonden hier wel op ingaat.
Overigens bespreekt ook Brakel het Verbond der Verlossing in de Redelijke Godsdienst.
Zonderling
freek

Bericht door freek »

Is dit hetzelfde als 'Raad des Vredes', het overleg dat plaats vond tussen de Vader en de Zoon, waarin de Vader vroeg of Christus zich borg wilde stellen voor alle uitverkorenen?
Eerlijk gezegd heb ik best moeite met deze voorstelling. Dringen we hier niet in dingen in, die ons menselijk verstand nooit kunnen bevatten? En niet hoeven te bevatten.
jvdg

Bericht door jvdg »

freek schreef:Is dit hetzelfde als 'Raad des Vredes', het overleg dat plaats vond tussen de Vader en de Zoon, waarin de Vader vroeg of Christus zich borg wilde stellen voor alle uitverkorenen?
Eerlijk gezegd heb ik best moeite met deze voorstelling. Dringen we hier niet in dingen in, die ons menselijk verstand nooit kunnen bevatten? En niet hoeven te bevatten.
Inderdaad niet met het vestand te bevatten, en idd niet behoeven te bevatten.
We kunnen alleen zien op het het niet te bevatten wonder van Liefde van een Heilige God voor een diep verloren zondaar.

Jeremia 30:21
En zijn Heerlijke zal uit hem zijn, en zijn Heerser uit het midden van hem voortkomen; en Ik zal Hem doen naderen, en Hij zal tot Mij genaken; want wie is hij die met zijn hart borg worde om tot Mij te genaken? spreekt de HEERE.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

aritha schreef:
mayflower schreef:Weet iemand mischien studie's of boeken (Nederlands) die gaan over het eeuwig verbond dat werd opgericht tussen de Drie-eenheid Gods ?

Misschien kun je iets van Perkins vinden? En wat denk je van Bostons boek over het verbond?
Prachtig boek van Boston ja!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie