je kunt ook wel je eigen woorden gebruiken, waarmee je aantoond niet alleen gedachtenloos copy-and-past toe te kunnen passen, maar ook ten beste geeft daadwerkelijk inzicht te hebben in de zaken waar we het over hebben....................Sola Scriptura schreef:Waarschuwt de Schrift zelf niet om niet op eigen inzicht te vertrouwen?Rens schreef:Ik vroeg juist om je eigen woorden te gebruiken, en niet steeds terug te vallen op schriftteksten........probeer eens zélf te verwoorden wat je ergens van vindt en waarom (niet)............
(rom 11:25)
het is interessant om er over na te denken, maar kijk uit met het spreken over God, als het niet SCHRIFTUURLIJK is. (of onderbouwd kan worden)
Liefde voor de Zijnen, of alleen gehoorzaamheid aan de Vader
Re: Liefde voor de Zijnen, of alleen gehoorzaamheid aan de Vader
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wat maakt het uit...als je maar over je antwoord nadenkt. 

- Sola Scriptura
het maakt heel wat uit!
job 42
Nadat de HERE deze woorden tot Job gesproken had, sprak de HERE tot de Temaniet Elifaz: Mijn toorn is ontbrand tegen u en tegen uw beide vrienden, want gij hebt niet recht van Mij gesproken zoals mijn knecht Job.
job 42
Nadat de HERE deze woorden tot Job gesproken had, sprak de HERE tot de Temaniet Elifaz: Mijn toorn is ontbrand tegen u en tegen uw beide vrienden, want gij hebt niet recht van Mij gesproken zoals mijn knecht Job.
Sola Scriptura schreef:het maakt heel wat uit!
job 42

- MarthaMartha
Beste Rens, Als ik het lees, dan is eigenlijk het eerste wat bij opkomt dat het heerlijk is dat het zo van Jezus beschreven staat. Weet je, het leven is niet makkelijk, er komt veel pijn en verdriet en lijden om de hoek kijken. In mijn hart is een verlangen om de weg van God te gaan. Ook wanneer Hij mij brengt op een weg waar ik liever niet wil zijn, of die ik zelf nooit gepland zou hebben. Gewoon omdat Hij juist op die weg mij gebruiken wil. Hij vraagt mij: ben je bereid om in Mijn dienst te staan? Mag Ik je gebruiken om ook anderen in aanraking te brengen met Mijn liefde voor zondaren? Is het goed als Ik daarvoor van jou een prijs vraag? En ja, dát is het verlangen van mijn hart, om van en voor Hem te zijn. En toch is dat soms zo héél erg moeilijk en zwaar.
En dan juist daar in Gethsemané, daar vind ik rust en troost. De Heere Jezus was gehoorzaam, Hij had de Zijnen lief tot het uiterste, maar ondanks dat lééd Hij. En dan voel ik me gerust, ook als ik soms vecht met de moeiten in dit leven, in het weten dat Hij het wel begrijpt als verlangen om te volgen zonder vragen én de vragen zelf in mij om voorrang vechten. En dat ik ook díe worsteling bij Hem mag brengen! en dan weer doorgaan....
En dan juist daar in Gethsemané, daar vind ik rust en troost. De Heere Jezus was gehoorzaam, Hij had de Zijnen lief tot het uiterste, maar ondanks dat lééd Hij. En dan voel ik me gerust, ook als ik soms vecht met de moeiten in dit leven, in het weten dat Hij het wel begrijpt als verlangen om te volgen zonder vragen én de vragen zelf in mij om voorrang vechten. En dat ik ook díe worsteling bij Hem mag brengen! en dan weer doorgaan....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Sola Scriptura
aritha schreef:Sola Scriptura schreef:het maakt heel wat uit!
job 42
Snap je het niet? (lol)
Dit is een Bijbels voorbeeld over hoe die mannen prachtige dingen (vooral over God) zeiden maar het toch fout hadden, en God was zeer boos.
les: denk niet te licht over het spreken over God en je ''gedachten laten gaan'' .
Is wel lol ja.Sola Scriptura schreef:aritha schreef:Sola Scriptura schreef:het maakt heel wat uit!
job 42
Snap je het niet? (lol)
Dit is een Bijbels voorbeeld over hoe die mannen prachtige dingen (vooral over God) zeiden maar het toch fout hadden, en God was zeer boos.
les: denk niet te licht over het spreken over God en je ''gedachten laten gaan'' .
Volgens mij snap jij me niet.
Ik heb gezegd; maak niet uit of je iets citeert of zelf formuleert ;als je maar nadenkt. ( niet klakkeloos overschrijft of zonder nadenken iets noteert)
Rens had het daar namelijk over. Volgens mij moet je mijn woorden weer terug in zijn verband zetten.

- Sola Scriptura