Ben meerengels/schots georiënteerd.
Zijn rechtvaardiging en heiligmaking los van elkaar te zien?
Re: Zijn rechtvaardiging en heiligmaking los van elkaar te zien?
Hihi...nee wist niet dat hij ook een kleine C had.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Je bedoelt: In Gods oog vomaakt heilig?rj schreef:Toch is een kind van God in Christus volmaakt rechtvaardig en in Christus ook volmaakt heilig.
Je bedoelt in Gods oog door Christus volmaakt heilig.aritha schreef:Je bedoelt: In Gods oog vomaakt heilig?rj schreef:Toch is een kind van God in Christus volmaakt rechtvaardig en in Christus ook volmaakt heilig.
Heb ik het verkeerd neergezet?jvdg schreef:Je bedoelt in Gods oog door Christus volmaakt heilig.aritha schreef:Je bedoelt: In Gods oog vomaakt heilig?rj schreef:Toch is een kind van God in Christus volmaakt rechtvaardig en in Christus ook volmaakt heilig.
Ik bedoelde het als een vraag: Vomaakt heilig? Dus als God naar je kijkt; ziet Hij je dan als volmaakt heilig?
aritha schreef:Toch is een kind van God in Christus volmaakt rechtvaardig en in Christus ook volmaakt heilig.
Je hebt het niet verkeerd neergezet.Heb ik het verkeerd neergezet?
Ik bedoelde het als een vraag: Vomaakt heilig? Dus als God naar je kijkt; ziet Hij je dan als volmaakt heilig?
God ziet je in Christus als heilig, terwijl opgeroepen wordt om te "benaarstigen" in, zie de tekst:
2 Petrus 3:14
Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;
- Sola Scriptura
Als je een wedergeboren christen bent, ben je apart gezet voor God.
Heilig omdat wij de rechtvaardiging van Jezus toegerekend krijgen.
Als het goed is, spoort de Heilige Geest ons aan geeft de kracht om te groeien tot wasdom en steeds heiliger te leven. Al blijft het altijd een strijd tussen de Geest en het vlees.
Heilig omdat wij de rechtvaardiging van Jezus toegerekend krijgen.
Als het goed is, spoort de Heilige Geest ons aan geeft de kracht om te groeien tot wasdom en steeds heiliger te leven. Al blijft het altijd een strijd tussen de Geest en het vlees.