het een hoeft het ander niet uit te sluiten, bovendien hoef je niet overal te paraderen maar dit concert was toch overduidelijk een uitspatting waar protest op z'n plaats wasMiscanthus schreef:achnee,limosa schreef:eensAdorote schreef:Madonna een levend bewijs van een land in verval en een beschaving die de weg kwijt is.
De Kerk had allang een zo krachtig protest moeten laten horen,dat een burgelijke overheid zich gedwongen ziet maatregelen te nemen.
Waarom gebeurt dat niet in dit land!!!!.
iedereen roept over Madonna, terecht hoor want het is gruwelijk wat ze doet, maar ik hoor er weinig over de schuld die de kerken op zich laden door zich niet te laten horen, ook als er gebed is geweest hadden die zich toch ook moeten laten horen, we (ik zelf ook hoor) hadden 95 stellingen op de deur van de Arena moeten spijkeren
dan krijg je weerzin van die christenen die overal op teugen zijn.
Laten de christenen wervend het evangelie in de wijk verkondigen en niet als waakhonden bij uitspattingen paraderen...
SGP-jongeren willen Madonna kuisen
- Miscanthus
daar hoeven wij ons niet druk over te maken, God doet wat Híj wil, maar als Zijn naam en beeld gelasterd worden zouden we daar tegen moeten opkomenMiscanthus schreef:ik weet het niet.... zou er 1 persoon tot inkeer door gekomen zijn?limosa schreef:het een hoeft het ander niet uit te sluiten, bovendien hoef je niet overal te paraderen maar dit concert was toch overduidelijk een uitspatting waar protest op z'n plaats was
- Miscanthus
Ik had deze keer weinig zin. en jij?limosa schreef:daar hoeven wij ons niet druk over te maken, God doet wat Híj wil, maar als Zijn naam en beeld gelasterd worden zouden we daar tegen moeten opkomenMiscanthus schreef:ik weet het niet.... zou er 1 persoon tot inkeer door gekomen zijn?limosa schreef:het een hoeft het ander niet uit te sluiten, bovendien hoef je niet overal te paraderen maar dit concert was toch overduidelijk een uitspatting waar protest op z'n plaats was
daar had ik al iets over gezegd: we (ik zelf ook hoor) hadden 95 stellingen op de deur van de Arena moeten spijkeren ik sluit mezelf er bij in en "we hadden" betekend dat we het niet gedaan hebben, eigenlijk ben ik niet zo'n actievoerder maar dat er dan helemaal geen protest komt is treurig, zelfs in dit soort gevallen kunnen kerken niet gezamenlijk naar buiten tredenMiscanthus schreef:Ik had deze keer weinig zin. en jij?limosa schreef:daar hoeven wij ons niet druk over te maken, God doet wat Híj wil, maar als Zijn naam en beeld gelasterd worden zouden we daar tegen moeten opkomenMiscanthus schreef:ik weet het niet.... zou er 1 persoon tot inkeer door gekomen zijn?limosa schreef:het een hoeft het ander niet uit te sluiten, bovendien hoef je niet overal te paraderen maar dit concert was toch overduidelijk een uitspatting waar protest op z'n plaats was
En dan hoorde ik vandaag, dat de SGP jongeren een rechtzaak gaan aanspannen tegen Madonna. Terecht. Al is misschien wel bekend wat er uit zal komen....niet zo bijster veel...
Voor die tijd kon men er niks aan doen. Minister Donner had immers geen 'juridische bewijzen'. Nu ben ik wel benieuwd wat men er achteraf nog aan had kunnen doen.
Voor die tijd kon men er niks aan doen. Minister Donner had immers geen 'juridische bewijzen'. Nu ben ik wel benieuwd wat men er achteraf nog aan had kunnen doen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Blijkbaar ben ik de enige, maar ik vind deze act van Madonna helemaal niet zo slecht. Tenminste, als haar inzet is: aandacht vragen voor de (AIDS-)problematiek in de wereld.Gian schreef:Ik heb het stuk gezien. Ik snap niet echt waar de kruisiging op slaat. Ook met de tekst erbij begrijp ik niet wat het kruis ermee te maken heeft.
Aan het eind van het nummer verschijnen enkele fragmenten uit Matth. 25. over de naakte die gekleed worden en de hongerigen die gespijzigd worden.
Als laatste tekst;
Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
Dat wordt op het scherm verkeerd aangegeven als Matth.24
Het enige verband wat ik eruit zou kunnen halen is dat Madonna de strijd tegen aids steunt, en zichzelf daarom als een soort Jezus vereenzelvigt.
In dat geval is en blijft het een afschuwlijke vertoning.
Wat is er precies Godslasterlijk aan het gebruiken van de kruisiging als metafoor?Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
Re: SGP-jongeren willen Madonna kuisen
Uitspraak:
DEN HAAG - De kruisigingsact die de Amerikaanse popzangeres Madonna in september 2006 heeft uitgevoerd, is volgens het gerechtshof in Amsterdam niet strafbaar.
Er is geen sprake van smalende godslastering en evenmin van belediging van christenen. De SGP-jongeren, die de rechtszaak hadden aangespannen, zijn diep teleurgesteld over de uitspraak.
SGP-jongerenvoorzitter Kloosterman bracht de uitspraak van het gerechtshof vrijdag naar buiten.
Madonna droeg tijdens de gewraakte act een doornenkroon. Terwijl ze zong, liet ze zich aan een kruis hijsen. Aan het slot van het nummer viel ze op haar knieën en ontdeed ze zich van de doornenkroon.
De SGP-jongeren deden bij het openbaar ministerie aangifte van godslastering en belediging van een groep mensen vanwege hun godsdienst. Het OM besloot niet tot vervolging over te gaan. Daarop startten de SGP-jongeren een zogeheten artikel 12-procedure bij het gerechtshof in Amsterdam.
Het hof heeft geoordeeld dat Madonna zich niet schuldig heeft gemaakt aan smalende godslastering. Het is niet vast komen te staan dat het haar bedoeling is geweest „God te beschimpen of te honen, dan wel dat ze uiting heeft gegeven aan haar verachting voor God.” De zangers beledigt evenmin een groep mensen vanwege hun godsdienst. „Er is geen sprake van krenking van de eer en waardigheid van de groep christenen op bepaalde (godsdienstige) gronden.”
Zelfs als Madonna wel de bedoeling zou hebben gehad om anderen in hun godsdienstige gevoelens te krenken, zou dat volgens het gerechtshof niet strafbaar zijn als smalende godslastering „omdat het smalende aspect ontbreekt.”
Kloosterman ziet in die zinsnede „een vrijbrief om te kwetsen.” Hij vindt het een „gemiste kans” dat het hof artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht over smalende godslastering geen nieuw leven heeft ingeblazen. „Wij hoopten daarop, omdat minister Hirsch Ballin van Justitie in een brief aan de Kamer heeft geschreven dat het artikel nog wel degelijk relevantie heeft.”
De SGP-fractie zal de bewindsman vragen in de eerstvolgende brief over smalende godslastering te reageren op de uitspraak van het gerechtshof.
Inzake godslastering wordt „met twee maten gemeten”, meent Kloosterman. „Christenen mogen worden beledigd, maar vergelijk dat eens met de gang van zaken bij beledigingen van moslims en homo’s.”
http://www.sgpj.nl voor de uitspraak van het hof.
Bron: Reformatorisch Dagblad.
Erg jammer dat de rechter het heeft afgewezen. Ik begrijp de teleurstelling goed en vind dat er met 2 maten wordt gemeten. Moet je dit eens van een homo of moslim zeggen
DEN HAAG - De kruisigingsact die de Amerikaanse popzangeres Madonna in september 2006 heeft uitgevoerd, is volgens het gerechtshof in Amsterdam niet strafbaar.
Er is geen sprake van smalende godslastering en evenmin van belediging van christenen. De SGP-jongeren, die de rechtszaak hadden aangespannen, zijn diep teleurgesteld over de uitspraak.
SGP-jongerenvoorzitter Kloosterman bracht de uitspraak van het gerechtshof vrijdag naar buiten.
Madonna droeg tijdens de gewraakte act een doornenkroon. Terwijl ze zong, liet ze zich aan een kruis hijsen. Aan het slot van het nummer viel ze op haar knieën en ontdeed ze zich van de doornenkroon.
De SGP-jongeren deden bij het openbaar ministerie aangifte van godslastering en belediging van een groep mensen vanwege hun godsdienst. Het OM besloot niet tot vervolging over te gaan. Daarop startten de SGP-jongeren een zogeheten artikel 12-procedure bij het gerechtshof in Amsterdam.
Het hof heeft geoordeeld dat Madonna zich niet schuldig heeft gemaakt aan smalende godslastering. Het is niet vast komen te staan dat het haar bedoeling is geweest „God te beschimpen of te honen, dan wel dat ze uiting heeft gegeven aan haar verachting voor God.” De zangers beledigt evenmin een groep mensen vanwege hun godsdienst. „Er is geen sprake van krenking van de eer en waardigheid van de groep christenen op bepaalde (godsdienstige) gronden.”
Zelfs als Madonna wel de bedoeling zou hebben gehad om anderen in hun godsdienstige gevoelens te krenken, zou dat volgens het gerechtshof niet strafbaar zijn als smalende godslastering „omdat het smalende aspect ontbreekt.”
Kloosterman ziet in die zinsnede „een vrijbrief om te kwetsen.” Hij vindt het een „gemiste kans” dat het hof artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht over smalende godslastering geen nieuw leven heeft ingeblazen. „Wij hoopten daarop, omdat minister Hirsch Ballin van Justitie in een brief aan de Kamer heeft geschreven dat het artikel nog wel degelijk relevantie heeft.”
De SGP-fractie zal de bewindsman vragen in de eerstvolgende brief over smalende godslastering te reageren op de uitspraak van het gerechtshof.
Inzake godslastering wordt „met twee maten gemeten”, meent Kloosterman. „Christenen mogen worden beledigd, maar vergelijk dat eens met de gang van zaken bij beledigingen van moslims en homo’s.”
http://www.sgpj.nl voor de uitspraak van het hof.
Bron: Reformatorisch Dagblad.
Erg jammer dat de rechter het heeft afgewezen. Ik begrijp de teleurstelling goed en vind dat er met 2 maten wordt gemeten. Moet je dit eens van een homo of moslim zeggen

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Maar nog steeds heb ik (ook in recente interviews met vd Vlies) niet het idee dat deze act als shockeren neer zetten of als bewust krenken recht doet aan het optreden zelf. Bij Live to Tell, wilde Madonna duidelijk wel de woorden uit Mattheus 25 tot hun recht laten komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal schreef:Maar nog steeds heb ik (ook in recente interviews met vd Vlies) niet het idee dat deze act als shockeren neer zetten of als bewust krenken recht doet aan het optreden zelf. Bij Live to Tell, wilde Madonna duidelijk wel de woorden uit Mattheus 25 tot hun recht laten komen.
Moet je eens een act van Allah gaan doen......Pfoe, WO 3 verzekerd!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Dat anderen alle nuance uit het oog verliezen, wil niet zeggen dat wij ons niet hoeven af te vragen wat we veroordelen en welke beschuldigingen we uiten?vlinder schreef:parsifal schreef:Maar nog steeds heb ik (ook in recente interviews met vd Vlies) niet het idee dat deze act als shockeren neer zetten of als bewust krenken recht doet aan het optreden zelf. Bij Live to Tell, wilde Madonna duidelijk wel de woorden uit Mattheus 25 tot hun recht laten komen.
Moet je eens een act van Allah gaan doen......Pfoe, WO 3 verzekerd!
Dat Madonna volgens haar 'Amerikaanse religie' serieus meende recht te doen aan de Schrift, wil niet zeggen dat wij dat niet shockerend kunnen/mogen vinden? Ja, ik vind het eerlijk gezegd shockerender dan veel (andere) anti-christelijke uitingen, juist omdat zij haar (volgens diezelfe bijbel) uiterst zondige levenswandel combineert met een humanistische boodschap, die ze op een grove manier aan Jezus probeert toe te schrijven.parsifal schreef:Maar nog steeds heb ik (ook in recente interviews met vd Vlies) niet het idee dat deze act als shockeren neer zetten of als bewust krenken recht doet aan het optreden zelf. Bij Live to Tell, wilde Madonna duidelijk wel de woorden uit Mattheus 25 tot hun recht laten komen.
Hier kan ik het mee eens zijn, maar ik mag hopen dat een aardse rechter zich hier nooit over gaat uitspreken. Ook is deze act van een heel andere orde dan de Fitna film, waarmee vdVlies het vergeleek.memento schreef:Dat Madonna volgens haar 'Amerikaanse religie' serieus meende recht te doen aan de Schrift, wil niet zeggen dat wij dat niet shockerend kunnen/mogen vinden? Ja, ik vind het eerlijk gezegd shockerender dan veel (andere) anti-christelijke uitingen, juist omdat zij haar (volgens diezelfe bijbel) uiterst zondige levenswandel combineert met een humanistische boodschap, die ze op een grove manier aan Jezus probeert toe te schrijven.parsifal schreef:Maar nog steeds heb ik (ook in recente interviews met vd Vlies) niet het idee dat deze act als shockeren neer zetten of als bewust krenken recht doet aan het optreden zelf. Bij Live to Tell, wilde Madonna duidelijk wel de woorden uit Mattheus 25 tot hun recht laten komen.
In het geval van Fitna worden de negatieve zaken van de Islam getoond, en door Madonna worden de belijders van Jezus geschockeerd in hun diepste gevoelens.parsifal schreef:Hier kan ik het mee eens zijn, maar ik mag hopen dat een aardse rechter zich hier nooit over gaat uitspreken. Ook is deze act van een heel andere orde dan de Fitna film, waarmee vdVlies het vergeleek.memento schreef:Dat Madonna volgens haar 'Amerikaanse religie' serieus meende recht te doen aan de Schrift, wil niet zeggen dat wij dat niet shockerend kunnen/mogen vinden? Ja, ik vind het eerlijk gezegd shockerender dan veel (andere) anti-christelijke uitingen, juist omdat zij haar (volgens diezelfe bijbel) uiterst zondige levenswandel combineert met een humanistische boodschap, die ze op een grove manier aan Jezus probeert toe te schrijven.parsifal schreef:Maar nog steeds heb ik (ook in recente interviews met vd Vlies) niet het idee dat deze act als shockeren neer zetten of als bewust krenken recht doet aan het optreden zelf. Bij Live to Tell, wilde Madonna duidelijk wel de woorden uit Mattheus 25 tot hun recht laten komen.
Ik acht dit laatste ernstiger.
In die zin is deze act idd van een andere orde.