Beroepingswerk, deel 6

Rens

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Rens »

Dimdi schreef:
Beroepen te Randburg (GG, Zuid-Afrika): Ds. F. Mulder te Wageningen
Dit is al vaker voorgekomen toch?
De afrikaantjes hebben hun zinnen op Ds. Mulder gezet. +1:((
mag ik opmerken dat ik de term "afrikaantjes" denigrerend vind??? zo neerbuigend, als of wij blanken zoveel beter zijn.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
refo

Bericht door refo »

Afrikaantjes zijn blank.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:Afrikaantjes zijn blank.

:offtopic
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

J.C. Philpot schreef:Laten we waken voor discriminatie en respect hebben voor onze medemensen, maar laten we ook niet naar de andere kant doorslaan. Op die manier word een argeloze poster opeens als een discriminerend moster gebrandmerkt, terwijl hij mogelijk niets bedoelde met het woord Afrikaantje.

Inderdaad, in een ver verleden plachtte een dichter het al eens als volgt uit te drukken : "moriaantje zo zwart als roet, ging eens wandelen zonder hoed."
Ook deze zinssnede, door vele schoolkinderen uit volle borst gezongen, was niet racistisch bedoeld.
Daarnaast moet ik bij het woord "afrikaantje" ook denken aan een schitterend tuinplantje , wat in het voorjaar en in de zomer welig groeit en bloeit in onze nederlandse tuinen.
Daar wil je toch graag mee geassocieerd worden ?
Jongere

Bericht door Jongere »

Maar goed, on-topic.
Reformer

Bericht door Reformer »

Bedankt voor Dordrecht en Barneveld (OGGiN) Ds. T. Klok te Urk
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Nieuweroord-Noordscheschut (herv.), J. Prosman te Genderen (herv.).

Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Almere-West, M. A. van Leeuwen te Rotterdam-Oost.

Geref. Gemeenten
Bedankt: voor Rilland-Bath, J. Driessen te ’s-Gravenhage; voor Wolphaartsdijk, A. Schot te Nunspeet.

Geref. Gem. in Ned.
Beroepen: te Ederveen, ds. J. Roos te Barneveld, die bedankte voor Alblasserdam.

bron: http://www.refdag.nl

mededeling:
De uiterste beslisdatum van het beroep van de GG in Beekbergen op Ds.C.Sonnevelt uit Lethbridge(Canada) is uitgesteld tot 18 april a.s.
Heeft Ds.Sonnevelt niet iets in de Saambinder geschreven dat via Nederland(laatste weekend maart was hij hier, volgens mij) naar Nigeria ging. De reden zal dus waarschijnlijk zijn dat hij tijdens zijn 'vakantie' geen beslissing neemt over het beroep.

bron: http://www.preeklinks.nl
vriend-en-metgezel

Bericht door vriend-en-metgezel »

-
Laatst gewijzigd door vriend-en-metgezel op 02 mei 2008, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reformer

Bericht door Reformer »

HHK 's Grevelduin Capelle
Beroep voornemens op Ds. K. ten Klooster te Ridderkerk.

Bron: http://www.preeklinks.nl
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
refo

Bericht door refo »

vriend-en-metgezel schreef:ds B. van der Heiden (GG) uit Alblasserdam heeft mogen bedanken voor het beroep vanuit de gemeente Puttershoek.

Bron: kanselafkondiging
'Mogen'? Moeten zul je bedoelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Veessen (herv.; deeltijd), J. C. Borst te Welsum; te Zeist (Noorderlichtgemeente), R. A. Bosch te Maastricht (studentenpred.).
Bedankt: voor Naaldwijk (herv.), E. J. de Wijer te Zoeterwoude (herv.).

Oud Geref. Gem. in Ned.
Bedankt: voor Barneveld, T. Klok te Urk.

bron: http://www.refdag.nl

onderstaande: bron: http://www.preeklinks.nl
Chr.Ger.Kerken
Tweetal te Ouderkerk a/d Amstel: ds. P.D.J. Buijs te Harderwijk en ds. M.J. Kater te Zeist; Stemmingsdatum: 20 april '08.
Enkelvoudige kandidaatstelling te Rijnsburg: ds. H. Polinder te Urk-Maranatha; Stemmingsdatum: 20 april '08.
Enkelvoudige kandidaatstelling te Urk-Maranatha: ds. L.A. den Butter te Culemborg; Stemmingsdatum: 20 april '08
Enkelvoudige kandidaatstelling te Nunspeet: ds. M. Visser te Siegerswoude-De Wilp; Stemmingsdatum: 20 april '08
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef:
vriend-en-metgezel schreef:ds B. van der Heiden (GG) uit Alblasserdam heeft mogen bedanken voor het beroep vanuit de gemeente Puttershoek.

ik heb nog nooit iets anders van de kansel kunnen vernemen dan dat een Ds. heeft MOGEN bedanken.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
refo schreef:

ik heb nog nooit iets anders van de kansel kunnen vernemen dan dat een Ds. heeft MOGEN bedanken.......
Althans in de gemeente waar de beroepen Ds. staat.
In de roepende gemeente is het meestal: moeten....
vriend-en-metgezel

Bericht door vriend-en-metgezel »

-
Laatst gewijzigd door vriend-en-metgezel op 02 mei 2008, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Er moet geen waardeoordeel aan het bedanken gehangen worden. Het is gewoon: de dominee had geen vrijmoedigheid het beroep aan te nemen.

Ik las pas een kerkbode uit begin jaren 60 van onze gemeente (Kerkklanken). Ds H Rijksen had zijn eerste beroep gehad en mogen eh... bedankt. Een kerkbode later vertelde hij dat hij ter gelegenheid van dat bedanken een grote fruitmand had gekregen. De anonieme gever werd bedankt. Dat waren nog eens tijden.

(Een kerkeraadslid had samen met zijn familie een keten groentewinkels verspreid over de stad.)
--------------
Gesloten