Dat is wel een beetje waar...refo schreef:Dat is het hele probleem met de ger gezindte. We zijn uitgeworsteld. Alles staat op papier.Marco schreef:Als geldt, dat iemand die niet gelooft zoals wij dat doen niet mag spreken op een studentenvereniging, dat we met zo iemand niet moeten omgaan, want we zouden nog wel eens besmet kunnen worden, dan wordt het hoog tijd voor gereformeerd-gezinde kloosters.
Natuurlijk kan je iets leren van een Bodar. Deze man heeft een levenservaring die de meesten van ons niet zullen opdoen (gelukkig maar). En zeldzame talenten. En natuurlijk kan je tegelijk kritisch zijn over wat hij vertelt over geloof.
Bovendien: Hoezeer ook ik ervoor pleit om vast te houden aan verlossing alléén door geloof in Jezus Christus, kan ik me niet voorstellen dat niet iedereen die af en toe om zich heenkijkt met de vraag worstelt, hoe het nou zit met de wereld om zich heen. Met mensen die goede dingen doen (liefdadigheid en naastenliefde zijn echt geen exclusief-christelijke eigenschappen). Kijk eens om je heen en besef waar al die mensen heen (lijken te) gaan. En die worsteling wordt alleen maar groter naarmate je meer contact met de niet-christelijke medemens hebt. Ik vind het nogal hard om die worsteling te 'onthouden' aan een mede-Christen. Zelfs al trekt hij de verkeerde conclusie.
Alles wat er over theologie valt te weten weten we. En wij het beste.
Nu gaan we discussieren over waarover we gaan discussieren.
Wordt het nu niet eens tijd om ze op te gaan lossen? Of ben je er al mee bezig? Misschien kun je ons dan deelgenoot maken van je vorderingen. Want eerlijk gezegd, ik hoor liever wat het wel is, dan wat het niet is.
Beste refo,refo schreef:Dat is het hele probleem met de ger gezindte. We zijn uitgeworsteld. Alles staat op papier.Marco schreef:Als geldt, dat iemand die niet gelooft zoals wij dat doen niet mag spreken op een studentenvereniging, dat we met zo iemand niet moeten omgaan, want we zouden nog wel eens besmet kunnen worden, dan wordt het hoog tijd voor gereformeerd-gezinde kloosters.
Natuurlijk kan je iets leren van een Bodar. Deze man heeft een levenservaring die de meesten van ons niet zullen opdoen (gelukkig maar). En zeldzame talenten. En natuurlijk kan je tegelijk kritisch zijn over wat hij vertelt over geloof.
Bovendien: Hoezeer ook ik ervoor pleit om vast te houden aan verlossing alléén door geloof in Jezus Christus, kan ik me niet voorstellen dat niet iedereen die af en toe om zich heenkijkt met de vraag worstelt, hoe het nou zit met de wereld om zich heen. Met mensen die goede dingen doen (liefdadigheid en naastenliefde zijn echt geen exclusief-christelijke eigenschappen). Kijk eens om je heen en besef waar al die mensen heen (lijken te) gaan. En die worsteling wordt alleen maar groter naarmate je meer contact met de niet-christelijke medemens hebt. Ik vind het nogal hard om die worsteling te 'onthouden' aan een mede-Christen. Zelfs al trekt hij de verkeerde conclusie.
Alles wat er over theologie valt te weten weten we. En wij het beste.
Nu gaan we discussieren over waarover we gaan discussieren.
Ik heb je door de tijd nogal wat problemen, die er jouws inziens zijn in de gereformeerde gezindte, horen benoemen.
Ja helemaal mee eens! Al veel te vaak heb ik van onze kansels gehoord welk geloof het allemaal niet is.Erasmiaan schreef:Wordt het nu niet eens tijd om ze op te gaan lossen? Of ben je er al mee bezig? Misschien kun je ons dan deelgenoot maken van je vorderingen. Want eerlijk gezegd, ik hoor liever wat het wel is, dan wat het niet is.
Overigens denk ik dat refo best wel een oplossing weet, maar misschien ziet niet iedereen dat als dé oplossing.