Zaterdagavond besteding
Re: Zaterdagavond besteding
u bent zelf wel eens geweest daar? het is niet zoals u zegt.. het is voor God..Hij is centraal. En de vorm is niet relevant want als u ziet Mozart was een pimp met goddeloos leven. Maar als ik u zeggen: allah turca, u zegt: mooie muziek!
But He was pierced for our transgressions, He was crushed for our iniquities; the punishment that brought us peace was upon Him, and by His wounds we ARE healed.
Tuurlijk. Sorry hoor, maar Je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten. Allereerst is het tot eer van God. Dat mensen daar ook van de muziek genieten lijkt me niet verkeerd. Een christen kan naar een uitvoering van een christelijk koor gaan en naast dat hij er door gesterkt wordt of God dankt en God dankt en aanbidt kan hij ook genieten van de muziek.Tiberius schreef:Waarbij het niet alleen om de muziek gaat (ook wel), maar daarnaast om de hele opgezweepte entourage met de mens in het middelpunt.Marnix schreef:Een rockconcert wordt als wereldgelijkvormig gezien. Muziek die vroeger wereldgelijkvormig was mag nu opeens wel, ook al zijn er nog zoveel menselijk die klassieke muziek luisteren.
Het verschil zit hem dus in de manier van uiten van dat genieten. De een zit stil en geniet ingetogen, de ander geniet en beweegt daar bij. In het ene geval is het applaus allicht ook wat ingetogener, in het andere geval wat minder. De intensiteit van het genieten of de welgemeendheid van het applaus is daar niet uit af te meten.
Maar nee, alles moet ingetogen, iedere vorm van uitbundigheid is uit den boze... en wordt wantrouwend bekeken.... zelfs in de kerk. Genieten mag, zolang je het maar niet teveel laat zien. Jammer dat er door sommigen zo tegenaan wordt gekeken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Heilloze discussie dit.
O ja,
de zaterdagavond breng ik meestal door met mijn vriendin. Bijv. bezoek aan familie/vrienden/concert of we zijn bij een studentenweekend.

Als het er toe leidt dat er wat minder veroordeeld wordt is het op zich nog wel heilzaam hoor 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw schreef:Tib., ik vind je wereldvreemd.Tiberius schreef:Zo kan je elke zondige uitspatting wel goed praten, natuurlijk.Marnix schreef:... hoewel het rockfestival zeker tot Gods eer was en ik daar veel van Hem heb mogen leren.
Beter kan je je aan het eenvoudige Woord van God houden om Hem te leren kennen.Een voorbeeldje van een christelijk rockfestival:
http://www.flevofestival.nl/2007/
Een paar verschillen met niet-christelijke rockfestivals:
- Geen dronken mensen
- Geen drugs
- Geen gevloek
- Geen ruzies
- Geen op elke 20 festivalgangers 1 politie agent
- Geen geslaagd festival als er maar 20 mensen zijn opgepakt
- Geen duivelse muziek, maar muziek tot eer van God
- Goede leerzame gesprekken, seminars, lezingen enz.
- Geen Sodom en Gomorra in de tentjes
dus daar slaat het spreekwoord op: het woord christelijk is de vlag die de lading moet dekken.
Sorry hoor, maar ik kan het mijn zoon van 15 niet duidelijk maken dat hij geen rock en roll mag doen en wel naar een rockfestival zou mogen onder het mom dat het christelijk is. Hier prikt hij zo door heen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
het is geen veroordelen maar een feit. Ik ben het met Tiberius eensMarnix schreef:Als het er toe leidt dat er wat minder veroordeeld wordt is het op zich nog wel heilzaam hoor
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik schaar me ook achter de geachte Tiberius.
Verdrietig hoeveel dingen er 'christelijk' genoemd worden, alleen maar door er even een etiketje op te plakken...
En die vlieger van de vergelijking met Mozart gaat niet op. Daar hebben we het al wel eens eerder over gehad. Verder zou, zo ver ik weet niemand de muziek van Mozart 'christelijk' noemen, maar 'klassiek'. Hoewel hij ook wel 'gewijde' muziek geschreven heeft voor de paapse eredienst. En nummers zoals 'Ave Maria', mensenverering dus, verwijder ik ook daadwerkelijk van mijn muziekcollectie.
Verdrietig hoeveel dingen er 'christelijk' genoemd worden, alleen maar door er even een etiketje op te plakken...
En die vlieger van de vergelijking met Mozart gaat niet op. Daar hebben we het al wel eens eerder over gehad. Verder zou, zo ver ik weet niemand de muziek van Mozart 'christelijk' noemen, maar 'klassiek'. Hoewel hij ook wel 'gewijde' muziek geschreven heeft voor de paapse eredienst. En nummers zoals 'Ave Maria', mensenverering dus, verwijder ik ook daadwerkelijk van mijn muziekcollectie.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kritiek op iets kun je niet af doen door het dan maar veroordeling te noemen.....Marnix schreef:Als het er toe leidt dat er wat minder veroordeeld wordt is het op zich nog wel heilzaam hoor
Waarom kunnen we elkaar niet gewoon vrijlaten in zulke dingen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
daar zijn wij mensen voor en zeker nederlanders. We het altijd beter wetenGian schreef:Waarom kunnen we elkaar niet gewoon vrijlaten in zulke dingen?

Verdrietig hoeveel dingen er 'niet christelijk' genoemd worden, alleen maar door er even een etiketje op te plakken...Bert Mulder schreef: Verdrietig hoeveel dingen er 'christelijk' genoemd worden, alleen maar door er even een etiketje op te plakken...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Is het meneer Mulder ook bekend dat Ave Maria gewoon uit de Bijbel komt? Het staat in Luk. 1: 28.Bert Mulder schreef:En nummers zoals 'Ave Maria', mensenverering dus, verwijder ik ook daadwerkelijk van mijn muziekcollectie.
De uitbreiding "Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus, nunc et in hora mortis nostra" is niet in elk gezongen Ave Maria aanwezig.
Misschien ruimt u met het badwater dus ook wel de nodige kinderen op.
En die is niet christelijk, begrijp ik? Want anders zou je toch z'n Krönungsmesse, z'n Requiem etc. toch ook christelijk mogen noemen.Bert Mulder schreef:Verder zou, zo ver ik weet niemand de muziek van Mozart 'christelijk' noemen, maar 'klassiek'. Hoewel hij ook wel 'gewijde' muziek geschreven heeft voor de paapse eredienst.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Geachte Hendrikus, heb ik ook weer wat geleerd (dat niet allen die Mariaverering insluiten), want dat wist ik niet. Is mijn latijn ook niet al te best...Hendrikus schreef:Is het meneer Mulder ook bekend dat Ave Maria gewoon uit de Bijbel komt? Het staat in Luk. 1: 28.Bert Mulder schreef:En nummers zoals 'Ave Maria', mensenverering dus, verwijder ik ook daadwerkelijk van mijn muziekcollectie.
De uitbreiding "Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus, nunc et in hora mortis nostra" is niet in elk gezongen Ave Maria aanwezig.
Misschien ruimt u met het badwater dus ook wel de nodige kinderen op.
En die is niet christelijk, begrijp ik? Want anders zou je toch z'n Krönungsmesse, z'n Requiem etc. toch ook christelijk mogen noemen.Bert Mulder schreef:Verder zou, zo ver ik weet niemand de muziek van Mozart 'christelijk' noemen, maar 'klassiek'. Hoewel hij ook wel 'gewijde' muziek geschreven heeft voor de paapse eredienst.
Verder, bedoelde ik met mijn gezegde over Mozart, dat men zijn muziek, in het geheel genomen, niet 'christelijk' noemd, hetwelk ook uit de rest van mijn gezegde op te maken is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
"Men" zegt wel vaker wat.Bert Mulder schreef:Verder, bedoelde ik met mijn gezegde over Mozart, dat men zijn muziek, in het geheel genomen, niet 'christelijk' noemd, hetwelk ook uit de rest van mijn gezegde op te maken is.
"Men" heeft niet altijd gelijk.
"Men" moet niet zomaar wat roepen.