Zaterdagavond besteding

Tiberius
Administrator

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:... hoewel het rockfestival zeker tot Gods eer was en ik daar veel van Hem heb mogen leren.
Zo kan je elke zondige uitspatting wel goed praten, natuurlijk.
Beter kan je je aan het eenvoudige Woord van God houden om Hem te leren kennen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:... hoewel het rockfestival zeker tot Gods eer was en ik daar veel van Hem heb mogen leren.
Tib., ik vind je wereldvreemd. :super Een voorbeeldje van een christelijk rockfestival:
http://www.flevofestival.nl/2007/

Een paar verschillen met niet-christelijke rockfestivals:
- Geen dronken mensen
- Geen drugs
- Geen gevloek
- Geen ruzies
- Geen op elke 20 festivalgangers 1 politie agent
- Geen geslaagd festival als er maar 20 mensen zijn opgepakt
- Geen duivelse muziek, maar muziek tot eer van God
- Goede leerzame gesprekken, seminars, lezingen enz.
- Geen Sodom en Gomorra in de tentjes
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kaw schreef:
Tiberius schreef:
Tib., ik vind je wereldvreemd. :super
Dat hoop ik ook, ja. Dank je voor het compliment.

En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
En Hij stond daar centraal, het evangelie klonk er, door de teksten heen, door de getuigenissen vanaf het podium en doo de proclomatie van Gods liefde, genade en glorie. Het was dus geen zondige uitspatting die ik goed wil praten, het eenvoudige Woord van God klonk ook daar en Hij werd er vereerd.

Wat je daar mee doet is verder aan jou maar het was niet mijn bedoeling een "mogen christelijke rockconcerten-discussie" te starten. Als je dat toch graag wil mag je er natuurlijk een topic voor openen ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:
Kaw schreef:
Tiberius schreef: Tib., ik vind je wereldvreemd. :super
Dat hoop ik ook, ja. Dank je voor het compliment.

En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.
Een flauw :baille

Je veroordeelt een christelijk festival als zonde zonder er kennis van te hebben en je bent nog trots ook op je onnozelheid, want jij bent zo wereldvreemd dat je niet wereldgelijkvormig bent. :haha
Marnix

Bericht door Marnix »

ach, dan moet je ook niet naar orgelconcerten, de Mattheus-passion etc. luisteren, ook al zijn ze tot eer van God. Dat was ooit ook populaire muziek die de wereld ook fijn vond :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Marnix schreef:ach, dan moet je ook niet naar orgelconcerten, de Mattheus-passion etc. luisteren, ook al zijn ze tot eer van God. Dat was ooit ook populaire muziek die de wereld ook fijn vond :)
Was = is.
Ben naar de Mattheus-passion geweest van het Hollands Boys Choir. Verveeld kijkende musici die Christus spelen en naderhand een applaus krijgen. Ik vond de muziek fantastisch en ging met vernieuwd respect voor Bach naar huis, maar vond het theater van de uitvoering een tenenkrommende aangelegenheid.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kaw schreef:Je veroordeelt een christelijk festival als zonde zonder er kennis van te hebben en je bent nog trots ook op je onnozelheid, want jij bent zo wereldvreemd dat je niet wereldgelijkvormig bent. :haha
Hoe kom je daar nou bij? Dat ik er nooit kennis van genomen heb? Integendeel, zou ik haast zeggen. Meer dan me (achteraf gezien) lief is.
Daarom weet ik ook hoe hol en leeg het is onder dat zogenaamde christelijke vernisje.

Marnix: ik ga ook nooit naar dergelijke concerten.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:
Kaw schreef:Je veroordeelt een christelijk festival als zonde zonder er kennis van te hebben en je bent nog trots ook op je onnozelheid, want jij bent zo wereldvreemd dat je niet wereldgelijkvormig bent. :haha
Hoe kom je daar nou bij? Dat ik er nooit kennis van genomen heb? Integendeel, zou ik haast zeggen. Meer dan me (achteraf gezien) lief is.
Daarom weet ik ook hoe hol en leeg het is onder dat zogenaamde christelijke vernisje.

Marnix: ik ga ook nooit naar dergelijke concerten.
Tib., ben je dus in het verleden naar christelijke festivals geweest?
wim

Bericht door wim »

Tiberius schreef: Marnix: ik ga ook nooit naar dergelijke concerten.
Maar je draait toch minstens wel eens een cd'tje van de MP van Bach, mag ik hopen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

@Kaw: ja
@Wim: nee

Verder terug maar weer naar het onderwerp.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:@Kaw: ja
Welke dan? Dan weet ik waar jij je mening op gebasseerd hebt?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Kaw schreef:
Tiberius schreef:@Kaw: ja
Welke dan? Dan weet ik waar jij je mening op gebasseerd hebt?
Kaw, regel dat even via pb. Beetje drammerig, zo.
Marnix

Bericht door Marnix »

Het gaat om het idee. Een rockconcert wordt als wereldgelijkvormig gezien. Muziek die vroeger wereldgelijkvormig was mag nu opeens wel, ook al zijn er nog zoveel menselijk die klassieke muziek luisteren. Het is een non-argument dat veel te veel gebruikt wordt. Als iemand iets niet gewoon is wordt het al snel "wereldgelijkvormig" genoemd. Als iemand dit soort dingen toch wil afkeuren, laat dat dan ook met goede argumenten gebeuren. :)

Misschien is het goed om die term eens nader te definieren maar dat kan dan beter in een ander topic.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Een rockconcert wordt als wereldgelijkvormig gezien. Muziek die vroeger wereldgelijkvormig was mag nu opeens wel, ook al zijn er nog zoveel menselijk die klassieke muziek luisteren.
Waarbij het niet alleen om de muziek gaat (ook wel), maar daarnaast om de hele opgezweepte entourage met de mens in het middelpunt.
Plaats reactie