Beste Toeschouwer,Toeschouwer schreef:Bert,Bert Mulder schreef:
Maar gaat het er in de eerste plaats om, dat de gelovige ouders geloven moeten dat God belooft heeft AL hun uitverkoren kinderen ook zalig te maken. En dat Hij ook beslist die belofte waar zal maken. Dat geeft onvoorstelbare troost.
Ik snap je denk ik niet helemaal, zijn van gelovigen ouders al de kinderen uitverkoren?
Of weten ze dat niet?
Wat geeft dat voor troost als je niet weet of de belofte van God nu voor al je kinderen zijn?
zoals jij het nu stelt, dan stelt de doop niets voor en kan je het direct afschaffen. Ik ben het met bert eens dat je de kinderen moet benaderen als zijnde Gods kinderen en niet als heidenen. daarmee stel ik dus niet dat ze vanzelfsprekend behouden/uitverkoren zijn. Maar God doet ons zulke grote beloften, ook naar onze kinderen, dat we daar troost uit mogen halen. Aan de andere kant mogen we ook geloven dat de belofte geld voor kinderen die nog niet gedoopt zijn. Een voorbeeld: mijn dochter is door omstandigheden nog niet gedoopt. Stel dat haar iets zou overkomen (wat God verhoedde) dan mag ik geloven dat zij boven mag zijn, op grond dat zij geheiligd is in ons. Op grond van de belofte van God, hoewel ze nog niet gedoopt is. Want de belofte komt haar ook al toe.