welke Schriftvisie heeft u?

Tiberius
Administrator

Re: welke Schriftvisie heeft u?

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:P.S. Kan iemand mij vertellen hoe ik net als vroeger wie van die mooie linkjes kan maken? Zoals Tiberius: lees dit (en dan heb je de topic of iets anders).
Met de volgende code:

Code: Selecteer alles

[url=$NaamVanURL$]$BeschrijvendeTekst$[/url]
Voor $NaamVanURL$ vul je de URL in (wat dus in de adresbalk van de browser staat).
Voor $BeschrijvendeTekst$ vul je een omschrijving in (bijvoorbeeld: Afgewezen(s) link).

Edit> Het is al gelukt, zie ik.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:P.S. Kan iemand mij vertellen hoe ik net als vroeger wie van die mooie linkjes kan maken? Zoals Tiberius: lees dit (en dan heb je de topic of iets anders).
Met de volgende code:

Code: Selecteer alles

[url=$NaamVanURL$]$BeschrijvendeTekst$[/url]
Voor $NaamVanURL$ vul je de URL in (wat dus in de adresbalk van de browser staat).
Voor $BeschrijvendeTekst$ vul je een omschrijving in (bijvoorbeeld: Afgewezens link).

Edit> Het is al gelukt, zie ik.
Dankzij een behulpzame RF'er... :super
Da Capo

Bericht door Da Capo »

Tiberius schreef:
memento schreef:
Tiberius schreef:Visie 1 heeft niets en moet met kracht verworpen worden.
De Schrift kan en moet wel uitgelegd worden, maar daaruit mag nooit geconcludeerd worden, dat de Bijbel onvolledig is. Bovendien moet die uitleg altijd aan de Schrift zelf getoetst worden, niet aan de leer van enig instituut.
Dus de 3FvE hebben volgens jou geen waarde, net als de geschriften van de kerkvaders, de oudvaders en de preek elke zondag? Alhoewel niet noodzakelijk, bieden ze m.i. toch hulpmiddelen die ons de Schrift duidelijker doen worden.
Ze hebben wel waarde, heel veel zelfs, en ook gezag, maar niet boven de Schrift.
Als iets in de 3FvE tegen de Schrift in zijn geheel zou zijn, dan moet datgene echt aan de kant.

Visie 1 stelt (als ik het goed lees in de beginposting) het gezag van de kerk boven dat van Gods Woord, omdat dat niet volledig zou zijn. Daar verzet ik me tegen.
Daar sluit ik me van harte bij aan!!
Ik moet echter wel zeggen dat ik de 3FvE wel ontzettend Bijbelgetrouw vind. Met door-de-weekse diensten wordt er bij ons altijd een artikel uit de D.L. gelezen (de N.G.B. hebben we al uit). Ik moet zeggen dat ik ze wel ontzettend rijk vind. Maar nogmaals, onder de Schrift (dus er ook niet naast als zouden ze gelijke waarde hebben).
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Plaats reactie