Dit is voor mij een volstrekt onbegrijpelijke opmerkingjvdg schreef:Als je de techniek laat prevaleren boven het gevoel, dan krijg je een dergelijke chaos.
maar dat zal wel aan mij liggen
Dit is voor mij een volstrekt onbegrijpelijke opmerkingjvdg schreef:Als je de techniek laat prevaleren boven het gevoel, dan krijg je een dergelijke chaos.
Lijkt me ook vrijwel onmogelijk. Het pedaal zou dan eerder klaar moeten zijn, wanneer hetzelfde tempo wordt gehanteerd. Dat is nog wel te spelen, ook al klinkt het voor geen meter. Om het gelijk uit te laten komen moet je de niet-ritmische noten in een iets sneller tempo spelen. Volgens mij kan alleen een computer zoiets voor elkaar krijgen.Jongere schreef:Uuuh.. even een vraag aan de organisten onder ons.. Ik heb dit eens geprobeerd, maar mij lukt het niet.Zita schreef:Pedaal was ritmisch, doch overige klavieren niet-ritmisch.
Dat ligt idd aan jou: als de voeten los van de handen fungeren c.q. ritmeren, kun je nix anders als chaos oproepen (tenzij je liefhebber van zeer moderne muziek bent).Hendrikus schreef:Dit is voor mij een volstrekt onbegrijpelijke opmerkingjvdg schreef:Als je de techniek laat prevaleren boven het gevoel, dan krijg je een dergelijke chaos.
iets dergelijks gebeurde ook 't Is in ieder geval niet echt in woorden uit te drukken.wim schreef:Lijkt me ook vrijwel onmogelijk. Het pedaal zou dan eerder klaar moeten zijn, wanneer hetzelfde tempo wordt gehanteerd. Dat is nog wel te spelen, ook al klinkt het voor geen meter. Om het gelijk uit te laten komen moet je de niet-ritmische noten in een iets sneller tempo spelen. Volgens mij kan alleen een computer zoiets voor elkaar krijgen.Jongere schreef:Uuuh.. even een vraag aan de organisten onder ons.. Ik heb dit eens geprobeerd, maar mij lukt het niet.Zita schreef:Pedaal was ritmisch, doch overige klavieren niet-ritmisch.
Maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met het laten prevaleren van de techniek boven het gevoel?jvdg schreef:Dat ligt idd aan jou: als de voeten los van de handen fungeren c.q. ritmeren, kun je nix anders als chaos oproepen (tenzij je liefhebber van zeer moderne muziek bent).Hendrikus schreef:Dit is voor mij een volstrekt onbegrijpelijke opmerkingjvdg schreef:Als je de techniek laat prevaleren boven het gevoel, dan krijg je een dergelijke chaos.
super, vooral die agenda....JolandaOudshoorn schreef:hier is de link naar het project!
Not FoundZita schreef: Voor aanschouwelijk (of aanhorelijk) onderwijs: http://www.nieuwerkerk.net/hervormdegemeente. Klik op informatie, klik op luisterdiensten,
da's gek. Ik kan 'm hier zowel openen als downloaden.Hendrikus schreef:Not FoundZita schreef: Voor aanschouwelijk (of aanhorelijk) onderwijs: http://www.nieuwerkerk.net/hervormdegemeente. Klik op informatie, klik op luisterdiensten,
The requested URL /hervormdegemeente/paginas/paginas/luisteren.php was not found on this server.
nou, ik nietZita schreef:da's gek. Ik kan 'm hier zowel openen als downloaden.
wel komisch dat het nu direct onder het kopje vrouwenlogica staatZita schreef:we zijn wel volledig , maar goed...
Ik geloof dat er geen auteursrechten op zitten, dus ik heb de dienst op een andere site gezet: http://driestareconomie.web-log.nl/mijn ... lspel.html.
Wat ik hoor, is een organist die ritmisch wil spelen, een gemeente waarvan de helft dat niet gewend is, een organist die vervolgens een beetje toegeeft door de korte noten ietsje langer vast te houden. Maar hij blijft wel ritmisch spelen, ik hoor geen niet-ritmische klavieren tegenover een ritmisch pedaal of zo. Het is gewoon rommelig-ritmisch....Zita schreef:Totdat de organist bij de laatste psalm bij beide verzen twijfelde in welke wijkgemeente hij ook alweer speelde. Pedaal was ritmisch, doch overige klavieren niet-ritmisch. Dat gaf een rommeltje in de gemeente met het zingen, dus hij zette het pedaal wat sterker aan. Helaas, toen ging iedereen ritmisch zingen, wat ook weer niet zijn bedoeling bleek te zijn. Hij schakelde terug naar niet-ritmisch, maar het duurde even voordat doordrong in de banken. Zo hebben we twee verzen lang doorgemodderd.