Klinkt een beetje als een vooroordeel.JolandaOudshoorn schreef:... die bijstandsuitmelkers!! Tuurlijk zitten er wel een paar goeide tussen,maar de meesten....

Dat is het ook. Vandaar mijn nuance er achter aan. En ik bedoel het ook niet zo hard, maar als ik zie hoeveel werk er nog is, waar niemand voor te krijgen is, dan krijg ik wel eens kriebels.Tiberius schreef:Klinkt een beetje als een vooroordeel.JolandaOudshoorn schreef:... die bijstandsuitmelkers!! Tuurlijk zitten er wel een paar goeide tussen,maar de meesten....
een béétje een vooroordeel?? een BIKKELHARD vooroordeel! je zult maar in de bijstand zitten, en je wilt werken, maar er is geen baas die je wil hebben..........zovele redenen daarvoor: je bent te oud (20+); niet de juiste opleiding; juist te véél opleiding; er zit een gezondheidsvlekje aan etc etc etc............en dán.......je wilt werken, maar het lukt je niet....dús ben je een bijstandsuitmelker.............JolandaOudshoorn schreef:Dat is het ook. Vandaar mijn nuance er achter aan. En ik bedoel het ook niet zo hard, maar als ik zie hoeveel werk er nog is, waar niemand voor te krijgen is, dan krijg ik wel eens kriebels.Tiberius schreef:Klinkt een beetje als een vooroordeel.JolandaOudshoorn schreef:... die bijstandsuitmelkers!! Tuurlijk zitten er wel een paar goeide tussen,maar de meesten....
Ik zou het eerder om willen draaien: er zijn wel mensen die liever ongelooflijk lui dan een piepklein beetje moe zijn.JolandaOudshoorn schreef:Dat is het ook. Vandaar mijn nuance er achter aan. En ik bedoel het ook niet zo hard, maar als ik zie hoeveel werk er nog is, waar niemand voor te krijgen is, dan krijg ik wel eens kriebels.Tiberius schreef:Klinkt een beetje als een vooroordeel.JolandaOudshoorn schreef:... die bijstandsuitmelkers!! Tuurlijk zitten er wel een paar goeide tussen,maar de meesten....
Je kan altijd nog bij iemand het huishouden doen, in de tuinbouw tomaten plukken, in een fietsfabriek de trapper afstellen..... o nee, dat past natuulijk niet bij jouw opleiding :|Rens schreef:een béétje een vooroordeel?? een BIKKELHARD vooroordeel! je zult maar in de bijstand zitten, en je wilt werken, maar er is geen baas die je wil hebben..........zovele redenen daarvoor: je bent te oud (20+); niet de juiste opleiding; juist te véél opleiding; er zit een gezondheidsvlekje aan etc etc etc............en dán.......je wilt werken, maar het lukt je niet....dús ben je een bijstandsuitmelker.............JolandaOudshoorn schreef:Dat is het ook. Vandaar mijn nuance er achter aan. En ik bedoel het ook niet zo hard, maar als ik zie hoeveel werk er nog is, waar niemand voor te krijgen is, dan krijg ik wel eens kriebels.Tiberius schreef:Klinkt een beetje als een vooroordeel.JolandaOudshoorn schreef:... die bijstandsuitmelkers!! Tuurlijk zitten er wel een paar goeide tussen,maar de meesten....
dat is nu snoeihard een vooroordeel vellen over iets waar je totaal geen inzicht in hebt!!!
Je hebt gelijk Tib, helaas kom ik die liever lui-dan-moe- mensen iets te vaak tegen.... :|Tiberius schreef:Ik zou het eerder om willen draaien: er zijn wel mensen die liever ongelooflijk lui dan een piepklein beetje moe zijn.JolandaOudshoorn schreef:Dat is het ook. Vandaar mijn nuance er achter aan. En ik bedoel het ook niet zo hard, maar als ik zie hoeveel werk er nog is, waar niemand voor te krijgen is, dan krijg ik wel eens kriebels.Tiberius schreef:Klinkt een beetje als een vooroordeel.JolandaOudshoorn schreef:... die bijstandsuitmelkers!! Tuurlijk zitten er wel een paar goeide tussen,maar de meesten....
Maar de meesten zijn van goede wil. Althans: daar moeten we als christenen vanuit gaan.
-knip- ik zou zó graag willen werken.........je weet niet hálf hóé graag..............ik ben nu dan ook op zoek naar vrijwilligerswerk dat ik nog wél kan doen hier in de regio............ik heb al een paar projecten op het oog, maar door gesprekken zal duidelijk worden of het voor mij een haalbare kaart is. Mijn longarts én cardioloog moeten ook nog toestemming geven daarvoor.......duimen dus....JolandaOudshoorn schreef: Je kan altijd nog bij iemand het huishouden doen, in de tuinbouw tomaten plukken, in een fietsfabriek de trapper afstellen..... o nee, dat past natuulijk niet bij jouw opleiding :|
Men zegt dat men wil werken, alleen moet de baan wel een bepaalde status hebben. Die mensen kom ik wel heel veel tegen. En daar kan ik dan weer niet zo goed tegen.
Ik zei het al eerder, in Rotterdam (geloof ik) hebben ze een project waarbij alle bijstandtrekkers verplicht zijn te werken. (een simpele job welliswaar) Een aantal waren blij dat ze konden werken, een groot aantal niet (want tja, je moest met je handen werken)
Heb ik jou op het idee gebracht van dat vrijwilligerswerk. Dat ga nu toch proberen te zoekenRens schreef:-knip- ik zou zó graag willen werken.........je weet niet hálf hóé graag..............ik ben nu dan ook op zoek naar vrijwilligerswerk dat ik nog wél kan doen hier in de regio............ik heb al een paar projecten op het oog, maar door gesprekken zal duidelijk worden of het voor mij een haalbare kaart is. Mijn longarts én cardioloog moeten ook nog toestemming geven daarvoor.......duimen dus....JolandaOudshoorn schreef: Je kan altijd nog bij iemand het huishouden doen, in de tuinbouw tomaten plukken, in een fietsfabriek de trapper afstellen..... o nee, dat past natuulijk niet bij jouw opleiding :|
Men zegt dat men wil werken, alleen moet de baan wel een bepaalde status hebben. Die mensen kom ik wel heel veel tegen. En daar kan ik dan weer niet zo goed tegen.
Ik zei het al eerder, in Rotterdam (geloof ik) hebben ze een project waarbij alle bijstandtrekkers verplicht zijn te werken. (een simpele job welliswaar) Een aantal waren blij dat ze konden werken, een groot aantal niet (want tja, je moest met je handen werken)
nee, niet bepaald........beter gezegd, in de verste verte niet!!Gijs83 schreef:
Heb ik jou op het idee gebracht van dat vrijwilligerswerk. Dat ga nu toch proberen te zoeken:!:
In wezen mee eens, maar wel eens aan het volgende gedacht?Bert Mulder schreef:Ben het goed met je eens, Memento.memento schreef:Wat is daar zo raar aan? Weet je hoeveel geld scheidingen ons kosten?
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die eerst samen gelukkig waren, en prima rond konden komen. Maar ja, 'de liefde was weg', en dus tot grote schade bij de kinderen gingen pappa en mamma uit elkaar. Mamma kon natuurlijk niet rondkomen, dus moest er een uitkering komen. Die was eerst helemaal niet nodig, omdat pappa prima voor mamma en de kinderen zorgen kon. Maarja, mamma koos liever voor zichzelf. En nu? Nu kost ze ons allemaal elke maand weer een hoop geld. En is ze gelukkig? Welnee, 't liefst wenst ze nu dat ze die stap nooit gezet had. Want dat 'ongelukkige' huwelijk, zo slecht bleek het achteraf toch niet te zijn...
En van zulke voorbeelden ken ik er helaas handen vol...
Mijn stelling: Het is absurd om gezinnen minder uitkering te geven als ze bij elkaar zijn, dan als ze apart leven. Apart van elkaar leven is een keuze die ze zelf maken, en waar ze m.i. ook zelf de (financiële) consequenties van moeten dragen. Van het geld wat bespaart wordt, mogen wat mij betreft de uitkeringen verhoogd worden. Want een man en vrouw samen hebben m.i. minstens recht op evenveel als een gescheiden man en vrouw.
En waarom moet de zonde van echtscheiding beloond worden met een uitkering? Die ook, gedeeltelijk, betaald wordt door de belastingcenten van genen die van 1 loon samen in een huwelijk samen wonen, en het ook vaak heus niet breed hebben?
een typisch orthodox gereformeerde instelling: omdat een bepaalde groep mensen iets (echtscheiding) een zonde vinden, die niet "beloond" mag worden met een uitkering, moet gelijk maar iederéén er aan geloven, de wet veranderd worden en niemand die het nog in 'zijn/haar bolle hoofd haalt om te gaan scheiden, nog een uitkering geven...............Bert Mulder schreef:
En waarom moet de zonde van echtscheiding beloond worden met een uitkering?
Triest he! Ik ben altijd blij als ik weer lees dat er een echtpaar 40 jaar of zo getrouwd is. Komt steeds minder voor!caprice schreef:Ofwel, de moraal en de kijk op het huwelijk moet weer drastisch veranderen. De overheid zou daar ook een rol in moeten spelen, door alles tegen te gaan wat deze maatschappij zo oversekst (minder mooi woord, maar wel waar. :roll: ) maakt.
1 op de 2 huwelijken strandt tegenwoordig.