Origineel geplaatst door refo
Niemand reageerde verder. Ik nam dus aan dat alle anderen mijn stelling wel juist vonden. Dat Memory het niet juist vindt, snap ik wel. En door al die uitoeptekens heb ik niet gezien dat er 'motiveer' stond.
We gaan elkaar natuurlijk niet uitkafferen hoop ik. Alhoewel ik jouw reden wel een
beetje vergezocht vind.
De rechtvaardiging door/uit het geloof dient recht geleerd worden, gebaseerd op de Sacramenten.
???
Wet en genade horen in de juiste verhouding recht uitgelegd en toegepast te worden.
???
De rechtvaardigmaking versus Doop in samenhang met de onderrichting van de kinderen van de gemeente.
???
Snap je niet wat hiermee bedoeld wordt? Dit suggereert heel duidelijk dat Memory ( en de thuislezers) van mening is (zijn) dat dit nu niet meer het geval is. De rechtvaardiging uit/door het geloof wordt niet meer correct uitgelegd.
De Wet en de Genade worden niet meer in de juiste verhouding uitgelegd. De éne kerk benadrukt de Wet meer dan de Genade, de andere kerk (veel evangelische) benadrukt het precies andersom.
Belijdende leden dienen aangezien te worden als ware gelovigen, gepaard gaand met het aangaan aan H. Avondmaal.
Op zich (misschien) wel juist, maar is een overaccentueren van een onderdeel.
Dit is juist heel belangrijk, hoeveel van de mensen die belijdenis gedaan hebben gaan daadwerkelijk aan het H. Avondmaal? Je hebt belijdenis gedaan voor God (en de gemeente) van je persoonlijk geloof!
Geloof moet gevraagd worden aan ouders die hun kind ten Doop willen houden.
Idem. En:Op grond van wat? Als God vindt dat alle nakomelingen van Abraham besneden moeten worden, waarom eist God dan geen waar geloof?
God eist waar geloof! Dat lezen we toch in het Doopsformulier?
Er wordt 'maar raak gedoopt' tegenwoordig.
De tucht zou in ere hersteld moeten worden, op de wijze zoals zij bedoeld is.
Idem. Bovendien wordt deze toegepast. De delinquent vertrekt meestal voortijdig. Ik vraag me af wat je op dit punt oplost als je thuis gaat zitten.
Je lost ook niets op met thuiszitten... het was geen alternatief hè...
Maar je bent niet meer afhankelijk van de kerk als je 'thuis gaat zitten', je kunt een veel objectievere mening geven. Het is overzichtelijker. Het overgrote deel van de mensen die bijvoorbeeld in de Ger. Gem. kerken, weten niet of nauwelijks wat de Chr. Ger. Kerk bijvoorbeeld leert. Waarom kerken ze dan bij de Ger. Gem.? Je moet toch weten waarom je bij een bepaalde kerk 'kerkt'?
De afgescheiden kerken van de gereformeerde kerk en andere kerkverbanden, mochten die zich wel afscheiden in de vorige eeuw(en)?
Over afscheiden gesproken.... Maar het is inderdaad de vraag. Maar dan zouden we allemaal nog Hervormd zijn.
Je valt toch telkens in dezelfde fout, je ziet 'thuis zitten' ook als een kerk.
En inderdaad dan zouden we wel allemaal Hervormd zijn, maar dat wil niet zeggen dat de leer van de Hervormde Kerk hetzelfde zou zijn als nu!
Tot slot: Ik wil en zal nooit een pleidooi (willen) houden om thuis te gaan lezen en zal het ook niet gaan verdedigen. Nogmaals het is geen alternatief!
????????!!!!!!!
Wat mag ik hieruit opmaken? Memory houd geen pleidooi voor de thuislezer, nee hij legt uit waarom we thuis lezen. En daar werd toch om gevraagd?
Tevreden? Kan thuislezer d'r spuugbakje weer opbergen.
Wel eens van U2U gehoord?
Antwoord ik verder niet op, maar kan ik wel dezelfde vraag ook aan jou stellen.