Hypothetische alverzoening (vh: GG verloren 60.000 leden)
- MarthaMartha
Pffff.... ik keek er ook wel van op.Hendrikus schreef:Onder 43 wordt vermeld een brochure over "systeemdwang" door dr. Bert Hofman.
Kent iemand die brochure? Ik had er nog nooit van gehoord.
Overigens: een imposante lijst (die nog met vele namen zou zijn uit te breiden) met heel wat kundige mensen op velerlei gebied.
Inderdaad zijn er zo nog vele anderen te noemen.
- zusterelly
Het is eigenlijk intriest, tenminste ik word er verdrietig van. Een aantal mensen van deze lijst ken ik persoonlijk.......MarthaMartha schreef:Pffff.... ik keek er ook wel van op.Hendrikus schreef:Onder 43 wordt vermeld een brochure over "systeemdwang" door dr. Bert Hofman.
Overigens: een imposante lijst (die nog met vele namen zou zijn uit te breiden) met heel wat kundige mensen op velerlei gebied.
- zusterelly
Precies, je weet dan iets van de worsteling en het verdriet wat dit met zich mee bracht. Maar ook hoe ze nu binnen een ander kerkverband hun plekje hebben gekregen. En daar tot zegen voor anderen mogen zijn.Ariene schreef:Dan weet je misschien ook hoe deze keuze tot stand is gekomen.
Sommige denken nl dat er nogal snel en lichtvaardig weggelopen wordt op menselijke gronden.
Boekje staat heel enkele keer op marktplaats. Kort gezegd komt het er op neer dat hij kritiek had op het feit dat er ambtsdragers werden gekozen die niet aan het Avondmaal gingen. Van die kritiek was men niet gediend.Unionist schreef:De affaire-Hofman heeft jaren geleden in Gouda gespeeld. Wellicht kan een onzer Goudse broeders en zusters je helpen.
- JolandaOudshoorn
Nou, het is idd een lijst om u tegen te zeggen. Het zijn wel vele bekende namen. De namen van de predikanten die nu PKN zijn, komen regelmatig bij ons preken. Die mannenbroeders houden de GB nog een beetje rechtszusterelly schreef:Het is eigenlijk intriest, tenminste ik word er verdrietig van. Een aantal mensen van deze lijst ken ik persoonlijk.......MarthaMartha schreef:Pffff.... ik keek er ook wel van op.Hendrikus schreef:Onder 43 wordt vermeld een brochure over "systeemdwang" door dr. Bert Hofman.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Er staan geen kandidaten in de lijst, maar er zijn er nog wel meer:Kislev schreef:Ik mis er iig nog twee:
- stud./kand. B. van Leeuwen PKN of HHK
- stud./kand. V/d Brink ook pkn of hhk
Maar toch zou je her en der wel commentaar kunnen plaatsen wat pleit voor de GG. Maar dat kan niet omdat ik dan op de persoon speel.
-kand. R.C. Boogaard (HHK)
-Kand. A.Th. van Olst (CGK)
verder miste ik b.v. de naam van Ds. J.P. Ouwehand, PKN predikant PKN Wilnis en voormalig zendeling in Boputhatswana.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Wat een onzinnige publicatie.
Alsof dat inhoudelijk een meerwaarde heeft!
Vreemde manier van benaderen.
Als tegenprestatie zou het wel zo eerlijk zijn een lijst van
"prominente" personen die bleven te publiceren!
Als je het ziet in het licht van onderstaande tekst is het misschien niet zo'n ongunstige publicatie:
"Het verachte en onedele heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou"
Alsof dat inhoudelijk een meerwaarde heeft!
Vreemde manier van benaderen.
Als tegenprestatie zou het wel zo eerlijk zijn een lijst van
"prominente" personen die bleven te publiceren!
Als je het ziet in het licht van onderstaande tekst is het misschien niet zo'n ongunstige publicatie:
"Het verachte en onedele heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou"