oplossing broeikasprobleem?

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

albion schreef:
Mister schreef:Bijbels gegeven om vlees te eten, dus...
weet ik zo net nog niet. Daniel en zijn vrienden aten alleen van het gezaaide en water, dus...
´k zal niet zeggen dat het verboden is....
Genesis 9:3 Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.

Kanttekening: Al wat zich roert,
Dat is, allerlei eetbaar gedierte, op de aarde, in de lucht en in de wateren.

Bij Daniël is er sprake van het weigeren van offervlees wat aan de afgoden opgedragen is. Andere situatie dus.

Daniël 1: 8 Daniel nu nam voor in zijn hart, dat hij zich niet zou ontreinigen met de stukken van de spijs des konings, noch met den wijn zijns dranks; daarom verzocht hij van den overste der kamerlingen, dat hij zich niet mocht ontreinigen

Kanttekening:

ontreinigen
Dat is, zijne conscientie besmetten met onreine spijs te eten; want de Chaldeën aten van verscheidene spijzen, als van varkens, hazen en verscheidene soorten van vissen en vogels, die den kinderen Israël te eten van God verboden waren, Lev. 11; Deut. 14. En zij besmetten ook de geoorloofde spijzen met afgodische ceremoniën en aanroepingen hunner goden, Dan. 5:4; 1 Cor. 10:7. Immers kon Daniël zulks niet doen zonder zijne naasten te ergeren. Zie Matth. 18:7.
albion

Bericht door albion »

Mister schreef:
albion schreef:
Mister schreef:Bijbels gegeven om vlees te eten, dus...
weet ik zo net nog niet. Daniel en zijn vrienden aten alleen van het gezaaide en water, dus...
´k zal niet zeggen dat het verboden is....
Genesis 9:3 Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.

Kanttekening: Al wat zich roert,
Dat is, allerlei eetbaar gedierte, op de aarde, in de lucht en in de wateren.

Bij Daniël is er sprake van het weigeren van offervlees wat aan de afgoden opgedragen is. Andere situatie dus.

Daniël 1: 8 Daniel nu nam voor in zijn hart, dat hij zich niet zou ontreinigen met de stukken van de spijs des konings, noch met den wijn zijns dranks; daarom verzocht hij van den overste der kamerlingen, dat hij zich niet mocht ontreinigen

Kanttekening:

ontreinigen
Dat is, zijne conscientie besmetten met onreine spijs te eten; want de Chaldeën aten van verscheidene spijzen, als van varkens, hazen en verscheidene soorten van vissen en vogels, die den kinderen Israël te eten van God verboden waren, Lev. 11; Deut. 14. En zij besmetten ook de geoorloofde spijzen met afgodische ceremoniën en aanroepingen hunner goden, Dan. 5:4; 1 Cor. 10:7. Immers kon Daniël zulks niet doen zonder zijne naasten te ergeren. Zie Matth. 18:7.
dank voor het onderricht, dat geloof ik ook wel. maar alles wel met mate, he. maak van je buik geen afgod :!: :D
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tweede Warme Truiendag voor klimaat
13-02-2008 08:33
APELDOORN (ANP) - Voor het tweede achtereenvolgende jaar wil Het Klimaatverbond het energiegebruik verminderen met een zogeheten Warme Truiendag.

De organisatie hoopt zo veel mogelijk mensen op scholen, in gemeenten en bedrijven ertoe aan te zetten op vrijdag 15 februari een trui aan te trekken, de verwarming lager te zetten en aandacht te besteden aan het klimaat en de mogelijkheden de CO(in2(-uitstoot te verminderen.

Volgens het verbond wordt er 7 procent minder energie verbruikt als de verwarming een graad omlaaggaat. Daarmee is er ook 7 procent minder CO(in2(-uitstoot.

Vorig jaar werd de warmetruiendag voor het eerst gehouden, toen nog enkel in de provincie Zuid-Holland. De verwachting is dat dit jaar in het hele land scholen, gemeenten en andere organisaties meedoen.

Zou dit echt helpen :?:
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Gijs83 schreef:Tweede Warme Truiendag voor klimaat
APELDOORN (ANP) - Voor het tweede achtereenvolgende jaar wil Het Klimaatverbond het energiegebruik verminderen met een zogeheten Warme Truiendag.

De organisatie hoopt zo veel mogelijk mensen op scholen, in gemeenten en bedrijven ertoe aan te zetten op vrijdag 15 februari een trui aan te trekken, de verwarming lager te zetten en aandacht te besteden aan het klimaat en de mogelijkheden de CO(in2(-uitstoot te verminderen.

Volgens het verbond wordt er 7 procent minder energie verbruikt als de verwarming een graad omlaaggaat. Daarmee is er ook 7 procent minder CO(in2(-uitstoot.

Vorig jaar werd de warmetruiendag voor het eerst gehouden, toen nog enkel in de provincie Zuid-Holland. De verwachting is dat dit jaar in het hele land scholen, gemeenten en andere organisaties meedoen.

Als we nu elke dag (als de kachel aan moet bedoel ik dan) warme truiendag zouden houden, tja dan mischien wel :idea:
Hoe het dan moet met mensen die niet van truien houden weet ik niet :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

zusterelly schreef:
Gijs83 schreef:Tweede Warme Truiendag voor klimaat

Als we nu elke dag (als de kachel aan moet bedoel ik dan) warme truiendag zouden houden, tja dan mischien wel :idea:
Hoe het dan moet met mensen die niet van truien houden weet ik niet :)
Doet er nog iemand aan mee :?:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

pfff ikke niet. vind zulke acties eigenlijk een beetje onzin, hoewel ze wel goedzijn voor bewustwording. Maar een zo'n dag helpt niet echt!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
zusterelly

Bericht door zusterelly »

JolandaOudshoorn schreef:pfff ikke niet. vind zulke acties eigenlijk een beetje onzin, hoewel ze wel goedzijn voor bewustwording. Maar een zo'n dag helpt niet echt!
Ik doe ook niet mee. Deze winter proberen we wel er aan te denken elke avond de kachel een uurtje voor we naar bed gaan de kachel al lager te zetten.
Van Essent hoorden we dat dat goed was voor het milieu en de portemonnee :D
Plaats reactie