Waar báál jij van???

helma

Bericht door helma »

Daphne schreef:
helma schreef:
Daphne schreef:
edele strijdster schreef: Vertel... wat was er... het klinkt nogal droevig! :?
:( !tsuweb daawk neeg nav em neb kI :(

... kertrev wuoj an koo saw tad

:cry: giteirdrev ni ne ni thce saw
Na jouw vertrek is het echt nog fijn geweest Daph!
dat zal wel ja :?
da's een motie van wantrouwen Daffie
(eigen schuld, dikke bult :mrgreen: )
refo

Bericht door refo »

jakobmarin schreef:
Bonny schreef:Muggen. Absoluut, vervelende beesten. Ga je naar bed, speur je alles af om ze te doden. Niets te vinden. Maar lig je net lekker en op het punt naar dromenland te gaan.......mmmzmmmzzzzzzmmmm....daar zijn ze al.
Wij vragen of werkelijk wel eens af of deze beesten er vóór de zondeval ook al waren :roll:
Waarom vraag je je dat af?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gert10

Bericht door Gert10 »

helma schreef:
Daphne schreef:
helma schreef:
Daphne schreef:
... kertrev wuoj an koo saw tad

:cry: giteirdrev ni ne ni thce saw
Na jouw vertrek is het echt nog fijn geweest Daph!
dat zal wel ja :?
da's een motie van wantrouwen Daffie
(eigen schuld, dikke bult :mrgreen: )

Mag ik doen? :P Ik snap er alles van! :shock: :!:
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marnix schreef:
Bonny schreef:Muggen. Absoluut, vervelende beesten. Ga je naar bed, speur je alles af om ze te doden. Niets te vinden. Maar lig je net lekker en op het punt naar dromenland te gaan.......mmmzmmmzzzzzzmmmm....daar zijn ze al.
Vind ik ook. Wat wel helpt is net voor je raam spannen. Je kan die dingen voor een paar euro kopen en ze zijn makkelijk op te hangen (die met klitterband in ieder geval).
Dan kan je lekker je raam open laten en heb je frisse lucht en geen last van muggen.
Beste Marnix,

Die heb ik al, maar het helpt nog niet. Ook probeer ik de deur van de slaapkamer zoveel mogelijk gesloten te houden. Maar het lijkt alsof ze door alle kleine kiertjes komen, speciaal voor mij (dat dan weer wel).
The Groom's still waiting at the altar
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

refo schreef:
jakobmarin schreef:
Wij vragen of werkelijk wel eens af of deze beesten er vóór de zondeval ook al waren :roll:
omdat er toen natuurlijk niet gestoken werd! :?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
refo

Bericht door refo »

jakobmarin schreef:
refo schreef:
jakobmarin schreef:
Hoe kom je daar bij? Muggen zijn toch muggen naar hun aard? Of zijn die later geschapen? Ik heb altijd begrepen dat je beslist moet geloven dat alles in zes dagen geschapen is. Maar volgens jou bestaat de kans dat het toch minstens zeven dagen zijn geweest?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Josephus

Bericht door Josephus »

refo schreef:
jakobmarin schreef:
refo schreef:
jakobmarin schreef:Wij vragen of werkelijk wel eens af of deze beesten er vóór de zondeval ook al waren :roll:
Hoe kom je daar bij? Muggen zijn toch muggen naar hun aard? Of zijn die later geschapen? Ik heb altijd begrepen dat je beslist moet geloven dat alles in zes dagen geschapen is. Maar volgens jou bestaat de kans dat het toch minstens zeven dagen zijn geweest?
De vraag is natuurlijk ook of je het feit dat een mug mij prikt omdat hij mijn bloed zo lekker vindt, mag scharen onder 'kwaad'... :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

refo schreef:
jakobmarin schreef:
refo schreef:
jakobmarin schreef:Wij vragen of werkelijk wel eens af of deze beesten er vóór de zondeval ook al waren :roll:
álles in zes dagen geschapen? Dat zegt niemand tegen jou om dat te geloven hoor. Als er vandaag een biggetje wordt geboren istie toch ook niet geschapen in één van de zes dagen? Dat wellicht een oerzwijn zijn geschapen voor-voor-voor-vader is, uiteraard!

Naar hun aard?!? Nou, dat is te bezien wat hun aard is. In de nieuwe wereld (en zo ook voor de zondeval, ga ik vanuit) zal de wolf met het lam verkeren, dat moet je nu écht niet proberen.
En een slang ging ook pas op zijn buik kruipen ná de zondeval.

Dus: staken muggen voor de zondeval is een hele reële vraag. Of waren ze er wel uberhaupt? Misschien oermuggen die niet staken ofzo.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
helma

Bericht door helma »

misschien deed het gewoon nog geen pijn toen?
of hadden ze niet persé bloed nodig om voor nageslacht te kunnen zorgen?

(zelf vind ik trouwens dat gejengel aan mijn oor 's nachts ergers dan een muggebeet. 't is net de boor van de tandarts ) :x
refo

Bericht door refo »

Af en toe zit mijn linkeroor dicht. 's Nachts is dat ideaal. Je gaat gewoon op de rechteroor liggen en je hebt nergens last van.

Dus: koop een oordopje.
--------------
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Af en toe zit mijn linkeroor dicht. 's Nachts is dat ideaal. Je gaat gewoon op de rechteroor liggen en je hebt nergens last van.

Dus: koop een oordopje.
Helpt niet tegen muggengezoem.
Wat wel helpt: een paar flinke hijsen gif in je kamer.
Niet gezond?
Een paar uur wakker liggen is minstens zo ongezond! En minder prettig. :P
judith

Bericht door judith »

van het slechte weer.....maar dat is gewoon niet anders hé
en van nog veel meer..baal ik..
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
monique

Bericht door monique »

ik baal van mensen die thuis niks mogen en dat ze zich op straat uitleven door schelden enzo
albion

Bericht door albion »

monique schreef:ik baal van mensen die thuis niks mogen en dat ze zich op straat uitleven door schelden enzo
wat bedoel je met: die thuis niks mogen???
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
monique

Bericht door monique »

albion schreef:
monique schreef:ik baal van mensen die thuis niks mogen en dat ze zich op straat uitleven door schelden enzo
wat bedoel je met: die thuis niks mogen???
nou je hebt wel eens kinderen en ja die mogen niks zoals
niks geen muziek luisteren en niet mogen zwemmen
en dan gaan ze zich op straat uitleven en niet zo op een goede manier ook :?
Gesloten