Wist je dat ...[6]

Jongere

Bericht door Jongere »

Josephus schreef:
Jager schreef:Wat klopt dan niet aan de volgende ontleding? Volgens mij is deze zin i.i.g. een lijdende vorm.
In het bijzonder jongeren worden verzocht om hun natuurlijke neiging zich aan te sluiten bij de heersende jongerencultuur wat in te tomen.

Code: Selecteer alles

persoonsvorm   = worden
(ww) gezegde   = worden verzocht
onderwerp      = jongeren
lijd. voorwerp = om hun natuurlijke neiging zich aan te sluiten bij de heersende jongerencultuur wat in te tomen.
bijw. bepaling = In het bijzonder
Of is het toch wordt?
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/860/

http://www.onzetaal.nl/advies/reizigers.php
Nee hè, ik heb zó'n hekel aan sites die alles maar goed keuren. :| Maarja, misschien denk ik te graag zwart/wit. :mrgreen:
Jager

Bericht door Jager »

monique

Bericht door monique »

ik heb geen site nodig hoor
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:Als ze 'worden verzocht' heeft dat min of meer de betekenis dat al deze jongeren persoonlijk een verzoeking moeten weerstaan. Het gaat echter over de groep jongeren in het geheel, en deze groep is enkelvoud. Dus: De jongeren wordt verzocht dat en dat te doen.
Je moet er in dit geval 'aan' voor denken. Er wordt niemand verzocht (in de zin van een verzoeking door de duivel) maar er wordt iets aan mensen verzocht. Als je dat erbij denkt kun je het ook niet fout doen. "Aan de jongeren worden verzocht..."
Zelden ben ik het zó met je eens geweest :mrgreen:
Josephus

Bericht door Josephus »

monique schreef:
Gezien sommige postings van je eerder deze dag vind ik deze uitspraak toch wel neigen naar enige zelfoverschatting... :mrgreen:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
monique

Bericht door monique »

Josephus schreef:
monique schreef:
Gezien sommige postings van je eerder deze dag vind ik deze uitspraak toch wel neigen naar enige zelfoverschatting... :mrgreen:
hoe bedoel je
Daphne

Bericht door Daphne »

... er misschien wel n speciale kinderhoek ingericht kan worden hier op refoforum?! :roll:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
monique

Bericht door monique »

[quote="Daphne"]... er misschien wel n speciale kinderhoek ingericht kan worden hier op refoforum?! :roll:[/quot

"Dat is wel iets voor mij. :D
Marco

Bericht door Marco »

.. er de laatste tijd op het forum heel slordig met quotes wordt omgegaan?
monique

Bericht door monique »

Marco schreef:.. er de laatste tijd op het forum heel slordig met quotes wordt omgegaan?
wat zijn quotes als ik vragen mag
Daphne

Bericht door Daphne »

monique schreef:
Marco schreef:.. er de laatste tijd op het forum heel slordig met quotes wordt omgegaan?
:roll:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lassie

Bericht door Lassie »

monique schreef:
quo·te (de)
1 (quoten) quotum
2 (quotes) citaat

quo·ten (overgankelijk werkwoord; quootte, heeft gequoot)
1 citeren
Jongere

Bericht door Jongere »

Schönberg werd geboren in Wenen in Oostenrijk-Hongarije. Later wijzigde hij zijn naam officieel van Schönberg in Schoenberg, de Engelse variant van zijn Duitse naam, toen hij in 1941 staatsburger van de VS werd. Schönberg is vooral bekend als één van de eerste componisten die atonaliteit gebruikte in zijn composities, en om de Tweede Weense School die hij voorzat. Hij leed zijn leven lang aan paraskevidekatriafobie, een ziekelijke angst voor vrijdag de dertiende, op welke dag hij ironischerwijs is overleden. Hij is overleden op vrijdag 13 juli 1951, 13 minuten vóór middernacht.
Bron:Wikipedia. Zo kom je nog eens wat tegen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Daphne schreef:... er misschien wel n speciale kinderhoek ingericht kan worden hier op refoforum?! :roll:
8)
helma

Bericht door helma »

Daphne schreef:... er misschien wel n speciale kinderhoek ingericht kan worden hier op refoforum?! :roll:

Kinderchat lijkt me dan ook wel een idee 8)
Gesloten