Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- MarthaMartha
Ik heb van het boek genoten en wil het zeker nog een keer gaan lezen. Hij heeft ook het (vervelende) boekje 'Kreutzersonate' geschreven over een slecht huwelijk wat nog goed gepraat lijkt te worden ook. Zijn Anna Karenina is zo'n beetje het tegenovergestelde, het geeft ontzettend knap de gevolgen weer van overspel. Inderdaad erg knap het verschil tussen Anna en Kitty. Dat wordt je niet opgedrongen, die conclusies moet je zelf trekken.parsifal schreef: Ik vond het boek mooi en indrukwekkend. Het contrast tussen Anna en Kitty, het leven van Ljewin. Aan de ene kant staan de personen dichterbij dan in de boeken van Dostojewski. Aan de andere kant raakt Dostojewski me meer. Maar na Anna Karenina ben ik ook behoorlijk van de kaart. Het lezen van zo'n boek heeft verwerking nodig. Wie ken ik? Wie ben ik? Hoe zou ik handelen?
Ik geloof dat het niet goed is om meer dan een boek van een russische auteur per jaar te lezen.
Boek met soort gelijke moraal is 'De bruiloft der zeven zigeuners' van A. den Doolaard. Ook lezenswaardig.
Ben met Tolstoi's Oorlog en vrede bezig, maar daar kom ik vreemd genoeg dan weer niet doorheen.
Vertaling:monique schreef:ik hou egt nooit van lezen maar nu ben ik in een heel mooi boek besig dat heet laura's litteken gaat over pesten enso dat trekt me wel aan wel erg sielig:
Ik houd echt nooit van lezen, maar nu ben ik in een heel mooi boek bezig dat heet 'Laura's litteken'. Gaat over pesten enzo. Dat trekt me wel aan, wel erg zielig.
zij heeft ook nederlands gehad vanmorgen...net als ik.....Hendrikus schreef:zei jij nou dat je vanmorgen NEDERLANDS had gehad? :shock: :mrgreen:monique schreef:ik hou egt nooit van lezen maar nu ben ik in een heel mooi boek besig dat heet laura's litteken gaat over pesten enso dat trekt me wel aan wel erg sielig:
je merkt er niks van hé

ik ga heel netjes typen
- monique
jaja dat heb ik gehat maar was nix aanHendrikus schreef:zei jij nou dat je vanmorgen NEDERLANDS had gehad? :shock: :mrgreen:monique schreef:ik hou egt nooit van lezen maar nu ben ik in een heel mooi boek besig dat heet laura's litteken gaat over pesten enso dat trekt me wel aan wel erg sielig:

- monique
ja ikke probeer ook wel hoorjudith schreef:zij heeft ook nederlands gehad vanmorgen...net als ik.....Hendrikus schreef:zei jij nou dat je vanmorgen NEDERLANDS had gehad? :shock: :mrgreen:monique schreef:ik hou egt nooit van lezen maar nu ben ik in een heel mooi boek besig dat heet laura's litteken gaat over pesten enso dat trekt me wel aan wel erg sielig:
je merkt er niks van hé
:
![]()
ik ga heel netjes typen

Vertaling: Ja, dat heb ik gehad maar er was niet aan. Haha.monique schreef:jaja dat heb ik gehat maar was nix aanHendrikus schreef:zei jij nou dat je vanmorgen NEDERLANDS had gehad? :shock: :mrgreen:monique schreef:ik hou egt nooit van lezen maar nu ben ik in een heel mooi boek besig dat heet laura's litteken gaat over pesten enso dat trekt me wel aan wel erg sielig:
: hihii
- monique
niets aan bedoel je seker jongereJongere schreef:Vertaling: Ja, dat heb ik gehad maar er was niet aan. Haha.monique schreef:jaja dat heb ik gehat maar was nix aanHendrikus schreef:zei jij nou dat je vanmorgen NEDERLANDS had gehad? :shock: :mrgreen:monique schreef:ik hou egt nooit van lezen maar nu ben ik in een heel mooi boek besig dat heet laura's litteken gaat over pesten enso dat trekt me wel aan wel erg sielig:
: hihii

ben ik egt so erg

:mrgreen:monique schreef:niets aan bedoel je seker jongereJongere schreef:Vertaling: Ja, dat heb ik gehad maar er was niet aan. Haha.monique schreef:jaja dat heb ik gehat maar was nix aanHendrikus schreef: zei jij nou dat je vanmorgen NEDERLANDS had gehad? :shock: :mrgreen:: hihii
![]()
ben ik egt so erg