Mag een christen haar / zijn haar verven?

parsifal

Bericht door parsifal »

Breekijzertje schreef:Het gaat hier over HAAR VERVEN!!!!!!!
Ik zie niet zo in dat de Bijbel hier duidelijk over spreekt. De argumenten zijn nu zo'n beetje wel langs geweest. Laat dit soort dingen verder maar aan de eigen gewetens over. Net als fietsen, pyama dragen of een beugel in doen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

parsifal schreef:
Breekijzertje schreef:Het gaat hier over HAAR VERVEN!!!!!!!
Ik zie niet zo in dat de Bijbel hier duidelijk over spreekt. De argumenten zijn nu zo'n beetje wel langs geweest. Laat dit soort dingen verder maar aan de eigen gewetens over. Net als fietsen, pyama dragen of een beugel in doen.
Ik vind het wel degelijk toe doen, want anders kun je misschien niet via een rechte weg van een ziekte worden genezen.
Marnix

Bericht door Marnix »

En of iets goed is of niet hangt natuurlijk ook vooral af van de motivatie, waarom je het doet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Marnix schreef:En of iets goed is of niet hangt natuurlijk ook vooral af van de motivatie, waarom je het doet.
Dit is een buitengewoon gevaarlijke stelling. Iedereen doet eigenlijk altijd alles met de beste intenties. Zelfs moorden worden gepleegd met goede bedoelingen. Maar de vraag of iets goed is of niet is van een totaal andere orde.
Eppie

Bericht door Eppie »

Mona Lisa schreef:
Marnix schreef:En of iets goed is of niet hangt natuurlijk ook vooral af van de motivatie, waarom je het doet.
Dit is een buitengewoon gevaarlijke stelling. Iedereen doet eigenlijk altijd alles met de beste intenties. Zelfs moorden worden gepleegd met goede bedoelingen. Maar de vraag of iets goed is of niet is van een totaal andere orde.
Situatie ethiek. Mooi om over de discusseren.
Maar wie ben ik?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Rens schreef:
Miscanthus schreef:
J.C. Philpot schreef:
Rens schreef: hoe kun je je "in schaamte" versieren?? dat je iets doet "met matigheid" daar kan ik me wel in vinden, maar niet in dat "met schaamte"......................
Een hele goede vraag. Volgens mij moet je het zo zien: het tegenovergestelde van schaamte is trots. Het is dus zaak dat je het niet uit trots doen, om er enorm mee te gaan pronken.
De NBV helpt ons een handje:
9 Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. Ze moeten niet opvallen door een opzichtige haardracht, dure kleding, goud of parels, 10 maar door goede daden, zoals gepast is voor vrouwen die zeggen dat ze God vereren.
Misc..............dat is wél héél wat ánders dan er geschreven staat: met schaamte en matigheid..............(wat overigens dus NIET hetzelfde is, want anders heft het een het ander op of versterkt het het tegendeel daarvan)
Hoe wil jij "versieren met schaamte" dan vertalen in dit verband?
Rens

Bericht door Rens »

Miscanthus schreef:
Rens schreef:
Miscanthus schreef:
J.C. Philpot schreef: Een hele goede vraag. Volgens mij moet je het zo zien: het tegenovergestelde van schaamte is trots. Het is dus zaak dat je het niet uit trots doen, om er enorm mee te gaan pronken.
De NBV helpt ons een handje:
9 Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. Ze moeten niet opvallen door een opzichtige haardracht, dure kleding, goud of parels, 10 maar door goede daden, zoals gepast is voor vrouwen die zeggen dat ze God vereren.
Misc..............dat is wél héél wat ánders dan er geschreven staat: met schaamte en matigheid..............(wat overigens dus NIET hetzelfde is, want anders heft het een het ander op of versterkt het het tegendeel daarvan)
Hoe wil jij "versieren met schaamte" dan vertalen in dit verband?
"...............met matigheid"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tja, ik kreeg eens te horen dat ik maar simpel en eenvoudig was. Hoewel het niet zo bedoeld was, vatte ik het toch op als compliment :P
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hihi... ik ben aan het snuffelen in oude postings....... om deze discussie is het echt lachenm vooral als je het topic erbij in gedachten houdt.

vraag 1: geloof je dat de bijbel waar is?
vraag 2: helemaal? van kaft tot kaft?

oké: grijsheid is een sierlijke kroon....
Waar of niet waar?
Daarom heb ik geen last van de grijze haren die ik begin te ontdekken!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:hihi... ik ben aan het snuffelen in oude postings....... om deze discussie is het echt lachenm vooral als je het topic erbij in gedachten houdt.

Waar of niet waar?
jij was toch thuis aan het werken?!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:hihi... ik ben aan het snuffelen in oude postings....... om deze discussie is het echt lachenm vooral als je het topic erbij in gedachten houdt.

Waar of niet waar?
jaja... maar op het werk heb ik toch ook weleens pauze? dusse... ik hield even pauze....
Gian

Bericht door Gian »

Je mag het niet verven, je mag het wel implanteren :D
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

MarthaMartha schreef:
helma schreef:

Waar of niet waar?
jaja... maar op het werk heb ik toch ook weleens pauze? dusse... ik hield even pauze....
:D
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
judith

Bericht door judith »

Waarvoor zou je, je haar verven.............
Joortje

Bericht door Joortje »

Mijn moeder zegt altijd: nooit aan beginnen! Er is geen eind aan.. Of je moet voor paal gaan lopen als je het uit laat groeien!

Jes. 3 16-26
16 Verder zegt de HEERE: Daarom dat de dochteren van Sion zich verheffen, en gaan met uitgestrekten hals, en lonken met de ogen, al gaande en trippelende daarhenen treden, en alsof haar voeten gebonden waren.
17 Zo zal de HEERE den schedel der dochteren van Sion schurftig maken, en de HEERE zal haar schaamte ontbloten.
18 Ten zelfden dage zal de HEERE wegnemen het sieraad der kousebanden, en de netjes, en de maantjes.
19 De reukdoosjes, en de kleine ketentjes, en de glinsterende kledingen,
20 De hoofdkroning, en de armversierselen, en de bindselen, en de reukballetjes, en de oorringen,
21 De ringen en de voorhoofdsierselen,
22 De wisselklederen, en de manteltjes, en de hoedjes, en de buidels,
23 De spiegels, en de fijn-linnen deksels, en de hulledoeken, en de sluiers.
24 En het zal geschieden, dat er voor specerij stank zal zijn, en lossigheid voor een gordel, en kaalheid in plaats van haarvlechten, en omgording eens zaks in plaats van een wijden rok, en verbranding in plaats van schoonheid.
25 Uw mannen zullen door het zwaard vallen, en uw helden in den strijd.
26 En haar poorten zullen treuren, en leed dragen, en zij zal, ledig gemaakt zijnde, op de aarde zitten.
Plaats reactie