Sorry, hoe kom ik zo bij jou naam, ik bedoelde Katie, ze schreef of we niet te druk zijn met allerlei activiteiten enzo, dat we er teveel tijd in steken.geledu schreef:Waar verwijs je naar ??Marnix schreef: Geledu, ik merk niet zo wat je beschrijft. .
Welke activiteiten zijn er bij jou in de gemeente?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
boerenmarkt? wat is daar kerkelijk aan?Mister schreef:Hier ook veel te doen!
Kerkdiensten
Catechese
3 tal kinder/jongeren clubs
Open Jeugd Werk
Mannenvereniging
Vrouwenvereniging
Bijbelkring
Bijbelstudiekring
Bijbellezingen
Zondagsschool
Preekbesprekingen
Boerenmarkt
Gemeentedagen
Bovendien is het natuurlijk niet noodzakelijk dat een predikant ook al die kringen leidt. Dat kunnen anderen ook. Evenals catechesatie geven.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
- JolandaOudshoorn
Het meedoen en organiseren van al die activiteiten is wel nodig voor gemeenteopbouw. Lid van een gemeente zijn is veel meer dan alleen maar 2x per zondag naar de kerk gaan. En als je vindt dat er teveel activiteiten in je gemeente zijn, dan moet je gewoon kiezen. Dat doe ik ook, want ik zit ook in een hele actieve gemeente!!Ariene schreef:Op zich ben je wel duidelijk, maar ik probeer te zeggen dat mijn ervaring leert dat er thuis soms niet zoveel van komt als je niet "moet" voor een vereniging of iets dergelijks.Katie schreef:Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Ik zeg niet dat dit de enige momenten 'hoeven' zijn waarop je je bezig houdt met het Woord. Juist niet! Als het goed is ben je dagelijks bezig in de Schriften.Ariene schreef:Ik vind het juist jammer dat mensen hiermee volstaan!Ik vind het wel eens jammer dat het vandaag de dag niet meer mogelijk lijkt: gewoon zondags twee diensten, en dan bijv. woensdagavond een dienst of een Bijbelkring.
Passief het woord beluisteren en vervolgens gaat het leven weer door. Juist het verenigingsleven stimuleerd mij om me meer en meer te verdiepen in Gods Woord. Niet alleen het maken van een onderwerp, maar ook de voorbereiding van zo'n avond.
Mijn ervaring is dat lang niet iedereen actief is in het zelf studeren van de Bijbel.
Ik merk dat dat bij mij tijdens vakanties ook op een lager pitje komt omdat je dan snel verzeild in andere dingen waar je druk mee bent.
Alleen: dat kan ook thuis, in de stilte van je kamer.
En met permissie: als je 'passief' luistert, luister je toch niet goed. Het is toch juist de dwaasheid van de prediking waardoor de Heere in mensen wil werken. Als het goed is ben je met hart en ziel bij de prediking betrokken. En dat is dan echt niet passief!
En op een goede preek kun je toch echt wel een paar dagen 'herkauwen'!
Juist deze zaken zorgen ervoor dat je actief met de bijbel omgaat.
Als moeder van een gezin is de stilte van mijn kamer er erg weinig (ik moet hem nog delen ook!!!)
Natuurlijk is luisteren naar een preek niet passief, maar zo ervaar ik het soms.
Ook om me heen, als er een aangrijpende prediking was en je gaat dan de kerk uit, maken we ons soms weer druk om dingen dat ik denk: Zijn we met z'n allen nu alweer vergeten wat er net is gezegd?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
kerkdiensten
bijbellezing
vrouwenvereniging
mannenvereniging
ouderenmiddagen
vrouwenkoffiemorgen
5 jeugdclubs
jeugdvereniging
bijbelstudiekring
preekbesprekingen
vakantiebijbelweek
open-kerk-dagen (evangelisatie)
vrijwilligers hulpdienst
bezoekwerk ouderen
vrouwendienst
catechisaties
en misschien nog meer, maar dat weet ik effies niet.
voor iedereen wel wat te doen.
bijbellezing
vrouwenvereniging
mannenvereniging
ouderenmiddagen
vrouwenkoffiemorgen
5 jeugdclubs
jeugdvereniging
bijbelstudiekring
preekbesprekingen
vakantiebijbelweek
open-kerk-dagen (evangelisatie)
vrijwilligers hulpdienst
bezoekwerk ouderen
vrouwendienst
catechisaties
en misschien nog meer, maar dat weet ik effies niet.
voor iedereen wel wat te doen.