pannenset....
Nee.. Maar je bent misschien wel opgelicht.. :!:henriët schreef:heb ik gevraagd bij de fabriek of dit geen heling was, en zij zeiden van niet
Zie http://berghauspannenmisleiding.blogspot.com/
- JolandaOudshoorn
oef, ik hoop voor je van nietMarco schreef:Nee.. Maar je bent misschien wel opgelicht.. :!:henriët schreef:heb ik gevraagd bij de fabriek of dit geen heling was, en zij zeiden van niet
Zie http://berghauspannenmisleiding.blogspot.com/

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Klopt, maar het verhaal lijkt er wel heel sterk op. Een verhaal van een vertegenwoordiger die op een beurs gestaan heeft en Ber... pannen over heeft. Iets wat lijkt op Berkhoff, een bekend en goed aangeschreven A-merk. Verdacht.Tiberius schreef:Maar goed, dat oplichtingsverhaal gaat het over Berghoff pannen.
Terwijl Henriet het over Berkendorf heeft en zelfs de fabriek erover heeft gebeld.
Overigens zou ik niet snel op zo'n manier iets kopen.
Wat niet wil zeggen dat die pannen niet goed kunnen zijn, maar wat wel reden kan zijn tot nader onderzoek. Nu je nog van de koop afkunt, zeg maar.
Niet dus... De werkelijke waarde van de pannenset is echter minder dan 100 euro.henriët schreef:Ik zal even uitleggen waarom ik dit vroeg.
Tussenddemiddag (en ik dus maar ff thuis was en niet volledig kon zijn in mn eerste posting van dit topic) stapte ik uit de auto en een meneer reed langs en vroeg of ik nog pannen wilde kopen...
Hij had op de beurs gestaan en nu mocht hij de sets die overwaren voor een 'prikkie' wegdoen. Een heel verkopersverhaal erbij natuurlijk, afijn bij elkaar zou het iets van 1500 euro zijn. De pannen ziende enz. vond ik het toch wel de moeite waard... dus ik heb ze voor een schijntje genomen... nog goedkoper dan bij ikea, en het is twaalfdelig dus dacht een buil kan ik er niet aan vallen, toch? nou ja, toen ik er later over na ging denken dacht ik, zou het wel kloppen maar er zitten zelfs garantie bewijzen bij enz enz.. en ik heb naar berghaus gebeld een of ander huishoudfabriek ofzo, en die zeiden dat het kloppen kan dus ja....
Daar heb je wel gelijk in.Marco schreef:Klopt, maar het verhaal lijkt er wel heel sterk op. Een verhaal van een vertegenwoordiger die op een beurs gestaan heeft en Ber... pannen over heeft. Iets wat lijkt op Berkhoff, een bekend en goed aangeschreven A-merk. Verdacht.Tiberius schreef:Maar goed, dat oplichtingsverhaal gaat het over Berghoff pannen.
Terwijl Henriet het over Berkendorf heeft en zelfs de fabriek erover heeft gebeld.
Overigens zou ik niet snel op zo'n manier iets kopen.
Wat niet wil zeggen dat die pannen niet goed kunnen zijn, maar wat wel reden kan zijn tot nader onderzoek. Nu je nog van de koop afkunt, zeg maar.
Inderdaad: als iemand je een leuk pannensetje aanbiedt en je kan het goed gebruiken, waarom zou je het dan niet kopen? Ook al is het geen A-merk?
refo schreef:Heling noemen ze zoiets.
Check het nog even bij onze juristen (jongere en josephus?)
Heling zou het zijn als die pannen gestolen waren. Dan was het meer zoiets geweest:
http://www.nu.nl/news/1363101/122/Toeva ... ggeld.html
In dit geval denk ik dat je gewoon ordinair belazerd (excusez le mot) bent, Henriët.
Ik kan me herinneren dat deze (of een andere) pannenverkoper een tijdje terug ook al eens bij Tros Radar is langsgekomen.
Je kunt hem proberen op te sporen en hem aan te klagen wegens bedrog (zal nog niet makkelijk zijn te bewijzen, in reclameboodschappen mag je ver gaan en je hebt als koper ook nog zoiets als een onderzoeksplicht). Je kunt ook proberen het beste ervan te maken en er gewoon zo lang mogelijk van genieten. Misschien valt 't mee.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Kijk maar eens even op het forum van Tros Radar.
Dan zie je dat je niet de enige benadeelde bent, maar dat het op zich geen weggegooid geld is: andere knoppen op de deksels en het is een prima setje voor 70 euro.
Dan zie je dat je niet de enige benadeelde bent, maar dat het op zich geen weggegooid geld is: andere knoppen op de deksels en het is een prima setje voor 70 euro.
KREUN STEUN, wat errug...
100euro gegeven...
had ik nou zn nummerbord maar opgenomen...
Marco ik heb op die site zitten kijken en idd, precies hetzelfde verhaal.
Ik zit zo te balen nu...
en heel de fam ligt natuurlijk plat van de lach... dat is henriët weer....
Hoe kan ik toch zo ontiegelijk dom zijn...
Mocht je iemand weten die een pannenset nodig heeft....
te koop nieuw pannenset...
(ik geloof nl niet dat het eten me zal smaken, zal altijd een naar bij/ na smaakje aanzitten)
100euro gegeven...
Ik zit zo te balen nu...
(ik geloof nl niet dat het eten me zal smaken, zal altijd een naar bij/ na smaakje aanzitten)
Ik ben zelf een paar manden terug ook op een dergelijke wijze genept.
Een vent kwam aan de deur om stroopwafels te verkopen. Het had te maken met herintreden op de arbeidsmarkt, of zoiets. Of ik een pakje stroopwafels wilde kopen.
Natuurlijk deed ik dat. Ik vond het wel een beetje duur: 5 euro per pakje, maar goed: iemand aan werk helpen en nog een pakje stroopwafels toe.
Even later kwam mijn vrouw thuis en zag gelijk dat het een pakje stroopwafels was van de Aldi voor (ik dacht) 59 cent.
:
Het stond enkele dagen later in de regionale krant, dat die kerel in onze wijk opgepakt was wegens oplichting.
Desondanks hebben we ons de stroopwafels goed laten smaken!
Een vent kwam aan de deur om stroopwafels te verkopen. Het had te maken met herintreden op de arbeidsmarkt, of zoiets. Of ik een pakje stroopwafels wilde kopen.
Natuurlijk deed ik dat. Ik vond het wel een beetje duur: 5 euro per pakje, maar goed: iemand aan werk helpen en nog een pakje stroopwafels toe.
Even later kwam mijn vrouw thuis en zag gelijk dat het een pakje stroopwafels was van de Aldi voor (ik dacht) 59 cent.

Het stond enkele dagen later in de regionale krant, dat die kerel in onze wijk opgepakt was wegens oplichting.
ja, mh, maar honderd euro naar de ....Tiberius schreef:Ik ben zelf een paar manden terug ook op een dergelijke wijze genept.
Even later kwam mijn vrouw thuis en zag gelijk dat het een pakje stroopwafels was van de Aldi voor (ik dacht) 59 cent.:
ik zit echt zo enorm te balen
en dan te bedenken dat ik nog heb gezegd dat ik wilde weten of het wel zuiver was, en niet mee wilde doen aan heling. en dat ik zei als je er vanaf wilt, waarom geef je het dan niet gewoon, kwam die met iets over btw, oenig he dat ik er intrap
Laatst gewijzigd door henriët op 17 jan 2008, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Klopt Henriët, ik lig plat van het lachen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:henriët schreef:KREUN STEUN, wat errug...
100euro gegeven...
Ik zit zo te balen nu...
![]()
![]()
't is alleen jammer dat we nu de rest van de maand alleen droog brood kunnen eten :roll:

hebben we nog nix aan die pannen