Klant is koning!?

Lassie

Bericht door Lassie »

Josephus schreef:Lassie: volgende keer gewoon pinnen of chippen. Het enige wat ze dan nog naar je toe kunnen smijten is de kassabon. :wink:
komt iets minder hard aan he. :wink:
helma

Bericht door helma »

ik kreeg een keer van een winkelier een schoen achter me aangegooid :x
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

helma schreef:ik kreeg een keer van een winkelier een schoen achter me aangegooid :x
:? :shock:
Josephus

Bericht door Josephus »

helma schreef:ik kreeg een keer van een winkelier een schoen achter me aangegooid :x
Da's balen. Als het er nou nog twee (passende) waren...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
albion

Bericht door albion »

Josephus schreef:
ik wilde eens een keer een mooie winterjas kopen in een chique winkel. Ik had niet veel tijd, dus ging ik gewoon even in m'n plastic regenjas en een oude rok er onder de winkel in (het interesseert me nl niet zo). Ik werd 'opgevangen' bij de binnenkomst en in no time (hooguit vijf minuten) hebben ze me de jassen laten passeren en werd ik 'uitgeleid' door een andere deur naar buiten. Je hoeft dus niet te vragen of ik daar ooit nog eens wat koop. Nee dus. :shock:
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

albion schreef:
Josephus schreef:
ik wilde eens een keer een mooie winterjas kopen in een chique winkel. Ik had niet veel tijd, dus ging ik gewoon even in m'n plastic regenjas en een oude rok er onder de winkel in (het interesseert me nl niet zo). Ik werd 'opgevangen' bij de binnenkomst en in no time (hooguit vijf minuten) hebben ze me de jassen laten passeren en werd ik 'uitgeleid' door een andere deur naar buiten. Je hoeft dus niet te vragen of ik daar ooit nog eens wat koop. Nee dus. :shock:
Oeps...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Jongere

Bericht door Jongere »

Je moet het je denk ik ook niet tè erg aantrekken hoor. Ik heb het ook geregeld dat mensen al met de volgende bezig zijn of met het kassameisje achter ze. Maar volgens mij zijn problemen ook vaak zo groot als je ze zelf wilt maken. Het is natuurlijk nooit leuk om vervelend behandeld te worden en het is netjes om zo goed mogelijk geholpen te worden. Maar die mensen achter de kassa zijn ook maar mensen. Volgende keer beter, zo niet - dan niet.
Toen ik achter de kassa van een benzinestation stond had ik ook niet altijd zin om even aardig te doen als ik bijvoorbeeld ontzettend toe was aan een hapje eten en de rij bleef maar groeien. Zelfs al weet je dan dat je aardig hoort te zijn en je klanten bijna nederig van dienst moet zijn lukt dat niet altijd. Niet goed, wel menselijk. Gelukkig waren de meeste klanten dan wel zo begripvol dat ze niet moeilijk deden. Sinds ik dat werk een tijdje heb gedaan heb ik altijd wat meer begrip voor mensen die de hele dag andere mensen vriendelijk moeten helpen terwijl die zelf vaak chagerijnig, gehaast en onvriendelijk zijn.

Tip: volgende keer bij het weglopen even hartelijk lachen om de cassière en jezelf en iets bedenken wat wèl leuk is.
helma

Bericht door helma »

Josephus schreef:

nee, dat was nu juist het probleem.

Buiten in de bak lagen kinderschoenen; een van elk paar. ik zag een leuke schoen, precies de maat van mijn zoontje, 10 gulden. goede schoen. (Bunny) dus ik naar binnen en de verkoopster pakt het andere exemplaar.
ik neem ze mee naar huis en bij het aantrekken bemerk ik dat er verschil in breedtemaat zit. de ene schoen past wel; de andere is te smal. Dus ik ga ze terugbrengen. Sorry, mevrouw, schoenen van buiten worden niet teruggenomen. ja, maar, zeg ik, het zijn twee schoenen die niet bij elkaar horen; dat is toch niet mijn fout?

Maar mevrouw, wat verwacht u dan van schoenen van 10 gulden?

Ik zeg: nou..in ieder geval dat het een bij elkaar behorend paar is.
Want hier heb ik niets aan.
en ik draai me om en loop weg. vervolgens gooit de keurige bedrijfsleider de schoenen achter me aan. "We wilden nog wel de hele winkel door jillie laten stofferen (we hadden toen een stoffeerderij) maar dat kan u wel vergeten."

(dus vervolgens kreeg ik ook nog van mijn schoonouders op m'n kop :mrgreen:(vanwege het verlies van een goede klant) . Wie deed er nou moeilijk over een paar schoenen van tien gulden! Ik dus. )
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik heb het een keer in Friesland meegemaakt... :mrgreen: Een buurtsuper. De kassa was de rekenmachine in de hand van de eigenaar. Het bonnetje kon op verzoek gemaakt worden. Het te betalen bedrag kreeg je of in het Fries of in het Duits te horen. Ik kreeg het dus in het Fries te horen en vroeg of de man het ook in het Nederlands kon zeggen, omdat ik het niet begreep. Hij stond op en liep weg. Ik heb mijn boodschappen laten staan en ben naar de volgende supermarkt in het naburige dorp gereden. Dat was een dure supermarkt, dat kan ik je verzekeren. ;)

Computerwinkels zijn het meest irritante van allemaal. Zo'n dikkertje achter de balie die mij verteld dat de door mij genoemde product helemaal niet eens bestaat, maar dat ze wel een vervanger hebben die even duur is maar wel veel beter. Nu ben ik programmeur, maar van computeronderdelen kopen heb ik wel verstand, dus ik ging met die verkoper in discussie. Het product bestaat wel, want ik kon hem via tweakers.net bij 20 verschillende bedrijven bestellen en zijn vervangende product was niet beter als het gewenste product om verschillende redenen. Als ik zo eigenwijs was, dan kon ik maar beter rap zijn winkel uitgaan en mijn niet bestaande product bij de concurrent kopen. Dat heb ik toen maar gedaan.
Plaats reactie