Klant is koning!?
Klant is koning!?
Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
- Wilma van den Berg
- Berichten: 3849
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24
Re: Klant is koning!?
Heel herkenbaar. En Lassie, ik ben precies zo. Op deze manier hoeft het van mij niet. Dan ga ik wel naar een andere winkel. De omgang met de klanten vind ik heel belangrijk!Lassie schreef:Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
-
- Berichten: 1087
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41
Is het ook niet zo dat de 'klantvriendelijkheid' meestal juist in de prijzen van de supermarkt is te zien?
Bijvoorbeeld bij Aldi en Lidl zul je nooit echt heel klantvriendelijk personeel aantreffen integen stelling tot de Albert Heijn of de Vomar, daar zijn ze meestal wel wat klantvriendelijker.Deze winkels zijn ook klantvriendelijker ingericht etc, maar de prijzen zijn ook hoger.
Bijvoorbeeld bij Aldi en Lidl zul je nooit echt heel klantvriendelijk personeel aantreffen integen stelling tot de Albert Heijn of de Vomar, daar zijn ze meestal wel wat klantvriendelijker.Deze winkels zijn ook klantvriendelijker ingericht etc, maar de prijzen zijn ook hoger.
uhm nou hier bij de Aldi zijn ze behoorlijk vriendelijk. En echt klantvriendelijk!Marie-Henriëtte schreef:Is het ook niet zo dat de 'klantvriendelijkheid' meestal juist in de prijzen van de supermarkt is te zien?
Bijvoorbeeld bij Aldi en Lidl zul je nooit echt heel klantvriendelijk personeel aantreffen integen stelling tot de Albert Heijn of de Vomar, daar zijn ze meestal wel wat klantvriendelijker.Deze winkels zijn ook klantvriendelijker ingericht etc, maar de prijzen zijn ook hoger.
neuj, want ik ken genoeg Aldi's en Lidl's me prima personeel. Misschien ligt het percentage minder ardige personeelsleden wel lager bij dit soort supermarkten omdat er minder op klantvriendelijkheid gehamerd zal worden door de leiding.
Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Vriendelijkheid is niet zonder meer service.Marnix schreef:neuj, want ik ken genoeg Aldi's en Lidl's me prima personeel. Misschien ligt het percentage minder ardige personeelsleden wel lager bij dit soort supermarkten omdat er minder op klantvriendelijkheid gehamerd zal worden door de leiding.
Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
En service is niet zonder meer vriendelijkheid.
Vriendelijkheid mag/kan m.i. niets te maken hebben met het prijsniveau van een winkel.
Soms heb je meer aan vriendelijkheid zonder service dan aan service zonder vriendelijkheid.
Misschien niet direct, maar het is wel een gevolg van een beleid. Een Aldi heeft bijvoorbeeld veel minder werknemers dan een Albert Heyn. Aldi is low budget en dat halen ze ook uit personeelskosten. De opbouw is dan ook zo dat ze weinig mensen nodig hebben om de winkel te bevoorraden. Dus je kan ook minder mensen aanspreken als je vragen hebt. Daarnaast is de rij vaak lang en de werkdruk voor de medewerkers vrij hoog. Dat kan onklantvriendelijk overkomen. Nou ben ik het er mee eens dat het niet de bedoeling is dat een kassiere wat bot doet. De hogere werkdruk en eentonigheid kunnen een probleem zijn maar idd geen goede reden om zo te doen. Het zou niet moeten maar in de praktijk is het vaak wel zo.jvdg schreef:Vriendelijkheid is niet zonder meer service.Marnix schreef:neuj, want ik ken genoeg Aldi's en Lidl's me prima personeel. Misschien ligt het percentage minder ardige personeelsleden wel lager bij dit soort supermarkten omdat er minder op klantvriendelijkheid gehamerd zal worden door de leiding.
Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
En service is niet zonder meer vriendelijkheid.
Vriendelijkheid mag/kan m.i. niets te maken hebben met het prijsniveau van een winkel.
Soms heb je meer aan vriendelijkheid zonder service dan aan service zonder vriendelijkheid.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: Klant is koning!?
Je kunt alles overdrijven.Lassie schreef:Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Re: Klant is koning!?
jammer dat het vrijwel onmogelijk is. Denk je dat ik zit te overdrijven! Hij was de groente al aan het afwegen van de volgende klant! Terwijl ik nog moest betalen! En moest zelfs om m'n kassabon vragen! En dat geld smijten is ook echt niet gelogen! Als ik netjes m'n hand op hou en zij smijt het gewoon op de toonbank vindt ik gewoon niet echt netjes. Je hebt wel klanten voor je!refo schreef:Je kunt alles overdrijven.Lassie schreef:Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
-
- Berichten: 1087
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41
Re: Klant is koning!?
Wellicht overdrijft ze punt 1, maar het komt voor dat personeel het geld gewoon neerlegt i.p.v. in de hand uit te te tellen, niet zo netjes dus :roll:refo schreef:Je kunt alles overdrijven.Lassie schreef:Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
Punt 2 kan ook, als een medewerker een bekende ziet bijvoorbeeld en daar iets in het kort tegen zegt terwijl hij/zij het wisselgeld nog terug moet geven aan de klant en dat hoort niet.
Re: Klant is koning!?
Dus is punt 2 en 3 hetzelfde.Marie-Henriëtte schreef:Wellicht overdrijft ze punt 1, maar het komt voor dat personeel het geld gewoon neerlegt i.p.v. in de hand uit te te tellen, niet zo netjes dus :roll:refo schreef:Je kunt alles overdrijven.Lassie schreef:Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Lidl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
Punt 2 kan ook, als een medewerker een bekende ziet bijvoorbeeld en daar iets in het kort tegen zegt terwijl hij/zij het wisselgeld nog terug moet geven aan de klant en dat hoort niet.
Maar geld in iemands hand teruggeven is best lastig. Ik kan me voorstellen dat je het liever neerlegt. Op die ijzeren balies klinkt dat al snel als smijten.
De ene cassiere is de andere niet. Volgende keer gewoon een andere nemen.
Als je het persé in je hand wilt hebben, blijf je gewoon je hand ophouden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
- Berichten: 1087
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41
Re: Klant is koning!?
Het is beleefd als het personeel het wisselgeld uittelt in de hand van de klant, klantvriendelijkheid heet dat 8)refo schreef:Dus is punt 2 en 3 hetzelfde.Marie-Henriëtte schreef:Wellicht overdrijft ze punt 1, maar het komt voor dat personeel het geld gewoon neerlegt i.p.v. in de hand uit te te tellen, niet zo netjes dus :roll:refo schreef:Je kunt alles overdrijven.Lassie schreef:Klant is koning!?
Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Lidl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!
Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!
Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
Punt 2 kan ook, als een medewerker een bekende ziet bijvoorbeeld en daar iets in het kort tegen zegt terwijl hij/zij het wisselgeld nog terug moet geven aan de klant en dat hoort niet.
Maar geld in iemands hand teruggeven is best lastig. Ik kan me voorstellen dat je het liever neerlegt. Op die ijzeren balies klinkt dat al snel als smijten.
De ene cassiere is de andere niet. Volgende keer gewoon een andere nemen.
Als je het persé in je hand wilt hebben, blijf je gewoon je hand ophouden.